Inlägg från: Linniiis |Visa alla inlägg
  • Linniiis

    BF Februari 2021

    Missempi skrev 2020-06-17 13:15:27 följande:

    Wohoo!! Äntligen kan jag gå med i denna tråd!! Efter drygt 2 års försök så lyckades vi nu med första ivf-försöket. vi kommer precis från vul där vi fick se det lilla pickande hjärtat <3 BF 1feb! :D Så glad för er allas skull!!


    Grattis till ett pickande hjärta!!

    Hoppar också in här! Har efter ett par tidiga missfall även jag äntligen fått se ett litet hjärta i måndags.Så först nu vågar jag tro lite mer på att det här kanske verkligen ska gå vägen. Och i samma veva började jag också känna mig lite mer gravid. Har känts som att man mått oförskämt bra faktiskt, men nu är det enda jag drömmer om att få sova igen haha.

    Har också BF 1 feb :)
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-06-17 13:39:28 följande:

    Grattis!! såå skönt! Vad kul med samma dag!! :D Och vilken lättnad!

    Jag är också trött, och lite ont/ svullen i magen på mornarna! Annars bara lite små symptom som ont i ljumskarna när jag reser mig, haft lite ilningar i svanskotan. Annars helt lugnt här! Gillar all mat å tycker fortfarande kaffe luktar å smakar minst lika bra om inte bättre! Haha.


    Verkligen! Har varit på VUL två gånger förut och fått negativa besked, så vågade inte hoppas så mycket innan.

    Nu har brösten tagit fart och tröttheten som sagt. Innan dess har det mest varit ett diffust illamående och även bröst som ömmar av och till. Men jag tar lutinus, så de små symtom kan ju lika gärna vara från det.

    Tolkar det som att det är ditt första också?
  • Linniiis
    gulledig skrev 2020-07-05 20:40:55 följande:

    Har bf 24/2. Har en dotter på 17 månader som kommer vara exakt två år när nr två föds!

    Bor norr om Stockholm, är 28 år. Vore jättekul att fortsätta skriva här och dela erfarenheter.

    När kommer ni berätta för alla andra? Om ni inte redan gjort det!


    Jag berättade redan från start för mina närmsta vänner och familj. Det är mitt första barn, men har haft två missfall innan. Berättade även då, för att jag tycker att det är skönt att kunna luta mig och få lite stöd från mina närmsta. Så ångrar inte en sekund att jag var öppen med det, bara skönt att kunna prata om det och älta lite när det behövdes.

    Men berätta för ?allmänheten? gör jag nog efter KUB typ.

    Nu är jag i vecka 11. 10+2 idag på ultraljudet och allt såg fint ut :)

    Kul med två så nära varandra. Blir nog en stolt storasyster!

    Jag bor också i Sthlm! 33 år
  • Linniiis

    1 feb, eller enl VUL blir det väl 30 jan. Men lär väl hinna ändras innan det är dags :)hur har du mått så här långt?


    gulledig skrev 2020-07-06 19:16:19 följande:

    Sant, skönt att ha stöd både från familj och vänner.

    Vad roligt! När är du beräknad?


  • Linniiis

    Åh kul!

    Har du några barn sedan innan, eller är det första?

    Jag har mått superbra så här långt. Men började må illa NU, för tre dagar sedan. Känns lite väl sent haha. Hur mår du då som är exakt lika långt gången?


    Missempi skrev 2020-07-06 20:11:27 följande:

    Kul! Väntar också 1 feb å bor i Sthlm! :)


  • Linniiis

    Det är första! Men sedan har jag en bonusdotter på 6 år. Så blir roligt att berätta för henne snart att hon äntligen ska få ett syskon.

    Hehe ja att springa fick jag ge upp med det första som hände. Flåset är ju sådär nu.. :/ Hade jätteömma bröst en period, var trött mellan 7-9. Och så har jag perioder känt att det har växt, det drar lite ibland, sticks och töjs. Och nu den senaste veckan huvudvärk, nästäppa.

    Men har verkligen inte känt mig så gravid!

    Åh så spännande! Förstår att du är lite nervös.

    Jag var imorse och fick se en liten som växt i precis rätt takt.

    Är det nipt du ska göra? Var går du?


    Missempi skrev 2020-07-06 20:29:38 följande:

    Nej det är första! :) Och för dig?

    Hehe oj!, men skönt att det dröjt! :) Jag mår toppen!, haha.. inte mått illa nåt, allt som vanligt. De jag känt är kramp i ljumsken / ligamenten när jag rest mig nån gång varje dag, ilningar i svanskotan typ men va för ett par veckor sen, superdålig kondis!, lite halvtrött, gråter av gulliga eller känsliga saker lättare. Skulle säga att jag haft väldigt lite symptom å mina bröst ömmar knappt längre. Så är lite orolig inför vul imorrn! Men det är ju som det är ändå. Har du haft andra symptom?


  • Linniiis

    Skönt!! Tur att sommaren kom då så det är lite enklare att bara ta en nap.

    Så inget illamående?

    Var också så där trött för några veckor sedan, men släppte nog i v9.

    Jag har mått jättebra! Rent fysiskt alltså. För då har det då i sin tur lett till att jag blivit orolig att det inte stod rätt till. Aldrig är man nöjd och glad :)

    Ska du göra något tidigt VUL?


    gulledig skrev 2020-07-06 20:47:30 följande:

    Vad roligt!

    Mått hyfsat bra faktiskt! Är så sinnesjukt trött, behöver ta en nap samtidigt som dottern på dagarna för att orka.

    väldigt känslig också, gråter för allt, bråkar med min stackars man för bagateller, hehe.

    Hur mår du?


  • Linniiis

    Ja men det kan ju nästan vara lite skönt att få så många utlåtanden från olika.

    Jag är inskriven på Vasamamma (bor precis i närheten), men har gått på tidiga VUL på läkargruppen Viktoria.

    Ståtliga 3,4 cm crl! Så blev 10+2, men enl mens 10+0

    Du får uppdatera hur det går imorgon <3


    Missempi skrev 2020-07-06 21:31:57 följande:

    Va kul för bonusdottern! :D

    Men vad skönt! Grattis! Hur lång var den?

    Imorrn bara vanligt UL på mama Mia Karlaplan. På onsdag nipt på Vasa mamman. Går hos Bm i Hammarby Sjöstad. Ska på kub sen i v13 på SÖS! Haha mycket olika för mig!, men för mig spelar det ingen roll så länge det ser bra ut! :) vart går du?


  • Linniiis

    Man ska nog vara rätt glad och tacksam över att man hade turen att må så himla bra. Lätt att glömma bort att alla behöver faktiskt inte må illa.

    Ja precis, gjorde i V8 och så nu i måndags när jag gick in i v11.

    Har haft två missfall innan. Tror inte jag hade klarat av att vänta till kub, hade nog nojjat varenda dag fram till dess.

    Ja men då kanske du får göra ett då, hoppas!


    gulledig skrev 2020-07-07 12:09:32 följande:

    Nä har inte mått illa någonting, varken i den här eller förra graviditeten. Har mått skumt däremot, sådär så man känner att man ska bli sjuk men inte blir det typ.

    Åh skönt hoppas det släpper för

    mig snart också!

    Haha nej det är ju så, mår man fööör bra så blir man orolig istället. Hoppas allt går bra!

    Jag vet faktiskt inte, ska på inskrivning imorgon och ska

    ta upp det då. Har haft extremt oregelbunden mens senaste tiden så är lite osäker på när jag faktiskt blev gravid.

    Du hade gjort det om jag inte minns fel? Hur fick du det?


  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-07 20:54:48 följande:

    Allt såg fint ut! :D Så otroligt skönt! Rätt längd på dagen! Är så otroligt glad å lättad nu! Dags för nipt imorrn!


    Åh men grattis!!! Då kan du verkligen försöka njuta nu.

    Märker själv att jag känner mig så mycket lugnare den här veckan. Börjar bli lite mer på riktigt när man ser någon vinka därinne :)
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-07 21:30:10 följande:

    Men wow! Såg du den vinka?? Jag såg inga rörelser direkt.


    Haha ja en liten arm som flaxade därinne. Imponerande att man kan se ganska mycket detaljer ändå på något som är så litet.

    Du som gör nipt, då har du ultraljud nu och sedan blir det RUL framåt sept?
  • Linniiis
    Canary skrev 2020-07-08 11:30:38 följande:

    Vi är lika gamla, nästan lika långt gångna och inskrivna på samma MVC verkar det som, såg att du går på Vasamamma. Vi kanske ses på nån kurs eller så! :)

    Vi har tre missfall bakom oss så är orolig även denna gång, fick se ett levande foster i 8+5 som läkaren tyckte såg ut att ha gott gry i sig, men det var ju för nästan två veckor sen och har drygt två v kvar till KUB...

    Denna gång har jag förutom trötthet och illamående även varit riktigt nedstämd. Gråtit flera gånger om dagen, tvivlat på det mesta, väldigt jobbigt!! Speciellt som jag ju borde vara så glad, efter att vi försökt i flera år... Nån annan som känner igen sig?


    Oj! Det är ju precis som att jag hade kunnat skriva det där! Om jag har varit orolig?! Först gick jag på nålar till mitt första VUL i 7+0, andades ut i några dagar... Sedan var jag tvärsäker på att det inte levde längre tills i måndags då jag fick se den lille igen. Nu känner jag mig faktiskt lite lugnare. Tänker och hoppas att det nu är min tur.

    Vanligen är jag inte så rolig av mig och försöker ha en ganska avslappnad inställning, så har knappt känt igen mig själv de här veckorna.

    23 juli är det dags för kub :)

    Vad kul!! Ja det får vi hoppas att vi gör :)

    Det är första barnet för dig?
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-08 16:35:17 följande:

    Gu va kul! :) gjorde ultraljud igår, vanligt. Sen har jag kub blodprov imorrn och kub ul 23e Juli Å sen rul 8e sep :) mycke nu! Haha

    Läser vad du å Canary skriver, liknande här, försökt ett par år å missfall med. Vart lite nere men senaste veckan ändå känts okej! Tröttare å känsligare, mina enda symptom ;)


    Vilket sammanträffande! Jag har kub och rul på exakt samma datum :) Vart gör du dem?

    Vi får se till att följas åt vi tre. Lite extra spännande när vi har så liknande historik. Denna gång ska det väl ändå vara vår tur tror jag.

    Kul också att vi bor så pass nära varandra och är i ungefär samma ålder.

    Har du kommit så här långt tidigare?

    Jag har aldrig fått se ett hjärta förrän denna gång. Så det kändes lite speciellt att se det pulsera för några veckor sen.
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-08 17:07:09 följande:

    Jaha!! Gu va roligt! Jag har på SÖS, och du?

    Jaa, hopas de går bra för oss nu!

    Jag va gravid när jag va 16år, alltså 19 år sen..då gjorde jag abort i vecka 14, alltså inte planerad graviditet och jag levde i förnekelse/upptäckte det sent.

    Annars ett missfall v 7 förra året. Och nu gjorde vi ivf privat för vi försökt så länge utan resultat.

    Jaaa!!, se hjärtat var verkligen speciellt!, håller med! Helt otroligt att nåt lever där inne! :)


    Jag gör på ultragyn på Odenplan.

    Har också gjort en abort en gång i v12. Även lite förnekelse hade ett finger med i spelet den gången. :)

    Har aldrig ångrat den, däremot blev den mer närvarande nu i tankarna när allt inte gick vägen så fort som jag hoppats på.

    Började försöka förra våren och hade ett missfall i juli och ett MA i okt. Efter det hittades en polyp, som gjorde att jag fick vänta ett par månader på operation.

    Då förstår jag att det är efterlängtat!

    Kommer du att kolla kön sen?
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-09 12:31:13 följande:

    Men nu är de vår tur! :) ja jag får resultatet om en vecka med nipt!, de kommer komma med brev så jag vet inte när/hur vi ska öppna det! Men ja!, kolla kön! Mest pga att jag tycker det är så svårt med namn å då kan man iaf utesluta hälften! ;) kommer ni kolla?


    Men så spännande! Skulle sitta på nålar om jag var du..

    Nej vi ska nog inte kolla. Jag vill nog bli lite överraskad tror jag :) Kommer ändå bara på ca 100 tjejnamn! Skulle det bli en kille så vette fan alltså :)

    Gärna whatsapp eller Messenger, gör är det lite svårt att hänga med :)
  • Linniiis
    MaryJo skrev 2020-07-12 18:09:49 följande:

    Jag är också gärna med i en WhatsApp-grupp/Messenger. Har tagit initiativ till att gå med i den hemliga FB grupp som nämns i några meddelanden ovan men har inte fått svar. Skulle ju vara himla skönt att ha några att dela tankar och erfarenheter med ?? Bor också i Sthlm, vilket jag förstår att ni också gör, och är inskriven på BB Stockholm Family på Kungsholmen.

    Ligger lite efter er då jag har mitt Kub-prov först den 7 augusti. Men på fredag har jag ett extra läkarbesök inbokat och får förhoppningsvis göra VUL, och syns det ett litet hjärta då så kommer det kännas så mycket lugnare!

    Hur har ni resonerat kring NIPT? Jag trodde man bara fick det om Kub- provet visat en hög sannolikhet för kromosomavvikelse? Eller har ni bokat det privat?


    Du är så välkommen! När det väl är dags, det blir väl då efter 23 juli då KUB är avklarat :)

    Kul med ytterligare en i närheten. Tycker att det känns lite mysigt att starta en liten grupp med närhet till varandra.

    Grattis till graviditeten! Hur långt gången är du nu? Själv går jag in i 11+0 imorgon.

    Kommer inte att göra Nipt, eller ja om det är avvikelser vid KUB. Men då kanske man gör fostervattensprov? Är inte så insatt.

    Då håller jag alla tummar för att det går vägen på fredag och du får se den lilles hjärta <3
  • Linniiis
    Canary skrev 2020-07-21 20:13:24 följande:

    Vi har tid kl 10.00, bra tid :)

    Skönt att du mår bra!!

    Min deppighet och ångest har minskat, tröttheten är borta men illamåendet delvis kvar, dock mildare :)


    Skönt att höra att ni mår bra!!

    Det gör jag också, för det mesta... Har en lite störande huvudvärk :-/ Och så lite växtvärk, men det är ju mest bara mysigt att känna att något händer där inne. Var ute på en PW vid middagstid och nu har jag sjukt ont i mitt bäcken. Gaaah det får bara inte vara foglossning! Får lite ångest över tanken på att bli stillasittande.
  • Linniiis
    Missempi skrev 2020-07-21 19:17:29 följande:

    Jag hoppas också såå mycket att de ser bra ut å att de fortfarande lever!, tar inget för givet. Har kl 14:00, när har ni?

    Haha, jag har slutat med jeans, ingen idé å oskönt! Just nu ser jag tjock ut å inte gravid...haha men men så är det väl i början för en del ;)

    Mår bara bra tack, känner inget å inte gjort sen v8...är lite trött å lite flåsig. Hur mår du/ni?


    Lever i mina tights, eller klänning! Fick förra veckan för mig att åka 100 mil i bil med jeans... Gick ju sådär :) Fick panikbyta längs vägen.

    Jag har tid kl 13.

    Är ni nervösa?
  • Linniiis
    MaryJo skrev 2020-07-22 18:17:27 följande:

    Lycka till imorgon Canary, Missempi och Linniiis! Håller tummarna för er.

    Jag var på mitt VUL i fredags och fick se det lilla hjärtat ticka! Så lycklig! Och känns mycket bättre nu när jag sett att det finns liv där inne. Själva maskinen krånglade i början så det höll på att inte bli nåt ultraljud, jag skulle ha blivit så besviken. Men den fantastiska läkaren sprang runt i alla rum och hittade sedan en supermodern maskin ????

    Nu har vi berättat för föräldrarna också som såklart blev superglada!


    Tack snälla du!

    Vad härligt! Det är en viktig milstolpe:)
  • Linniiis
    Canary skrev 2020-07-23 11:55:49 följande:

    Vi har gjort KUB - allt såg normalt ut, hjärtslag och hjärna och armar och allt vad det var! Den sprattlade och rullade runt. Låg sannolikhet för trisomierna. Åh så skönt! Lycka till ni andra som går i dag.


    Åh men grattis!!

    Även jag kan andas ut efter ett väldigt fint ultraljud och låg sannolikhet.

    Undrar hur man ska fira detta nu då? :)
Svar på tråden BF Februari 2021