• Tue 26 May 2020 08:28
    4487 visningar
    8 svar
    8
    4487

    Dramatisk missfall v17+0

    Igår var vi med om dramatisk missfall i v17+0.

    Några dagar innan hade jag lätt rosa flytningar som övergick till bruna. Ingen värk i magen och inga blödningar. Vart man än läser om dessa flytningar så är det inte någon fara säger de! DET ÄR VISST FARA!

    Igår på morgonen hade mannen precis kommit hem på frukost efter att lämnar andra barnen på skolan/förskolan (vilket han aldrig brukar göra). Jag jobbade hemifrån!

    Jag skulle endast gå på toa. Samma sekund som jag stiger in i toaletten kommer den en varm vätska i byxorna. Min första tanke var att nu blöder jag. När jag tar av mig byxorna ser jag att det är fostervatten. Instinktivt börjar jag att sätta mig på toaletten och då ramlar mitt barn ut!

    Bebisen bara ramlar ut ur mig. Jag börjar skrika i panik efter min man och säger att bebisen har ramlat ut!

    Han kommer springandes in. Får en chock när han ser mig sitta på toalettgolvet med bebisen hängandes i navelsträngen som var fast i moderkakan som satt fast i mig.

    Jag var medveten om att man inte kunde göra något eller rädda barnet. Men jag såg dens lilla ben, armar och kunde skymta om att det såg ut att vara en pojke. Hjärtat höll på att brista!

    I väntan på ambulans börjar jag blöda lätt. De var på plats inom loppet av 10min.

    Inne på gynakuten fick de ut moderkakan och vi fick in vårt lilla barn till oss!

    Helt ofattbart att det nu var borta!

    De vet inte vad det berodde på.

    Och det mest konstiga tyckte alla läkare var hur jag inte hade en enda värk i samband med förlossningen!

    Nu väntar vi på proverna och hoppas att de ger en förklaring av vad som var fel!

    Hemma kämpar vi emot smärtan och gråter tillsammans med övriga barnen som var så ledsna över att förlora sitt lillasyskon!

  • Svar på tråden Dramatisk missfall v17+0
  • Tue 26 May 2020 21:43
    #5

    Jag hade inte alls ont! Inte det minsta! Alla läkare och bm som jag träffade kunde inte förstå det heller!

    Jag grubblar fortfarande över hur det kunde bli så!


    Findus12 skrev 2020-05-26 12:28:44 följande:

    Fy fan det låter helt fruktansvärt. Du hade inte ont alls? Vilken chock ?????? Kramar!!!


  • Tue 26 May 2020 21:44
    #6

    Tack allihopa!

    Vi kämpar oss igenom detta...

    tufft är det! Lättare blir det jag vet! Men, nu ska man hitta ett sätt att leva med detta

  • Tue 1 Jun 2021 13:20
    #8
    Världenärvacker skrev 2021-05-14 10:30:05 följande:

    Hej, jag aborterade bort mitt och min mans barn igår pga en infektion i kroppen. Min kropp hade börjat själv men vården stoppade den. Men dåliga provsvar fick oss att ta ett beslut. Har läkarna pratat med dig om svag livmoderhals, cervix insufficiens.

    Beklagar din sorg <3


    Tack! Och beklagar er förlust!

    Ja de har pratat om det men det är inget jag har! Så de kunde aldrig säga vad den sena missfallet beroende på.

    Nu väntar jag barn igen i v37 och denna gången gick allt galant. Nu förbereder vi oss för förlossningen. Men denna gången är inget sig likt!
Svar på tråden Dramatisk missfall v17+0