• Anonym (nära anhörig)

    Olyckor...

    Så typiskt mig att alltid vara orolig... men om ens son är med om en bilolycka, han är 25 och bor i en egen lägenhet (hans pappa och jag är alltså inte skrivna där) kommer vi vara de första som får reda på det? Han är inte gift, har inga barn, kommer sjukhuset ringa upp oss först då?

    Är alltid så orolig när han är ute och kör om nätterna... (ni behöver inte skriva att jag ska släppa taget, detta handlar ju om en oro, inte att jag måste klippa navelsträngen)

  • Svar på tråden Olyckor...
  • Anonym (Tips från coachen)

    Ni är närmast anhöriga så det är er de ska ringa först.

  • Anonym (nära anhörig)

    Efter hur lång tid brukar de ringa i så fall?

  • Kjell2
    Anonym (nära anhörig) skrev 2020-05-26 11:28:03 följande:

    Efter hur lång tid brukar de ringa i så fall?


    Om man antar att sonen är medvetslös och identifierad så brukar det kontakt inom några timmar, oftast snabbare.

    Om sonen är vid medvetande beror det på vad han säger.


  • Anonym (Tips från coachen)

    Det beror också på när de får tag i ert nummer, har sonen telefonlås så de inte kommer in i kontaktlistan där det står ICE eller mamma/pappa så måste de söka hans anhöriga genom andra kanaler och då tar det ju lite längre tid.

  • Anonym (I)

    Lite roligt du skrev han inte hade barn. Om han hade barn hade de nog varit för unga för att kunna bli kontaktade vid olycksfall :)

  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (I) skrev 2020-05-26 11:52:01 följande:

    Lite roligt du skrev han inte hade barn. Om han hade barn hade de nog varit för unga för att kunna bli kontaktade vid olycksfall :)


    Antagligen hade de ringt barnens mamma så klart.........
Svar på tråden Olyckor...