• Wed 27 May 2020 07:31
    20720 visningar
    39 svar
    39
    20720

    Befruktningskopp- någon som provat?

    Det dök upp reklam om en befruktningskopp, Ferti-Lily, som ska hjälpa spermierna nära livmodershalsen för att öka chansen att bli gravid. Efter att ha försökt under ca 2 år med uteblivna resultat (vi vet efter undersökningar att vi båda har de fysiska förutsättningarna) , blir ju längtan stor och så också desperationen???? Vi beställde således koppen och provar nu första månaden! Har inte hört talas om detta innan, är det någon där ute som har någon erfarenhet/tanke om detta? Jösses vad jag hoppas på att detta skulle kunna ge oss den ?skjuts? vi tycks behöva!

  • Svar på tråden Befruktningskopp- någon som provat?
  • Wed 27 May 2020 07:44
    #1

    Denna månaden använder jag en menskopp efter sex Får se om det leder till plus! Jag tänker att det inte kan skada iaf! Lycka till!

  • Wed 27 May 2020 07:48
    #2

    Ellerhur! Det kan ju inte skada och det låter liksom lite logiskt ändå. Önskar också dig lycka till:)

  • Wed 27 May 2020 07:53
    #3
    +2

    Hej! Ingen aning om det kan funka. Men såg på en serie som handlade om fertilitetsbehandlingar på typ 50/60-talet och där satte de in just typ en kopp efter sex så att spermierna inte skulle rinna ut. Äldre gardets gynekologer säger ju också att det kan hjälpa att ligga kvar efter sex ett tag med kudde under rumpan fastän modernare forskning säger det inte spelar roll. Låter ju som tämligen riskfritt att pröva i alla fall - lycka till ;)

  • Wed 27 May 2020 10:46
    #4

    Jag satte in min menskopp efter sex förra månaden. Fick plus men det tog sig inte i styrka och mensen kom 4-5 dagar sent. Men tänker definitivt köra menskoppen den här månaden med!

  • Wed 27 May 2020 12:02
    #5

    Åh så tråkigt att det inte tog sig:( Samtidigt som att jag ändå fick en känsla av hopp för denna metod! Hur länge har ni försökt innan du provade koppen?

    Vet inte om det spelar någon roll.... men ferti Lily mojängen jag använder nu vänder man liksom ut och in så att det blir en hatt som skjuter upp spermierna nära livmodern för att sedan dra i ett band som gör den till en kopp som håller kvar, undrar om det kan ha någon ytterligare effekt än själva koppen? Om du ska testa igen menar jag:)

  • Wed 27 May 2020 12:34
    #6
    Lingtorps skrev 2020-05-27 12:02:36 följande:

    Åh så tråkigt att det inte tog sig:( Samtidigt som att jag ändå fick en känsla av hopp för denna metod! Hur länge har ni försökt innan du provade koppen?

    Vet inte om det spelar någon roll.... men ferti Lily mojängen jag använder nu vänder man liksom ut och in så att det blir en hatt som skjuter upp spermierna nära livmodern för att sedan dra i ett band som gör den till en kopp som håller kvar, undrar om det kan ha någon ytterligare effekt än själva koppen? Om du ska testa igen menar jag:)


    Låter ju spännande med befruktningskopp, borde säkert vara mer korrekt än menskoppen. Den samlar ju upp mest men känns ändå bättre än att allt ska rinna ut.

    Vi har snart försökt i 1,5år. Men då har vi hunnit med två MA i vecka 11 och så senaste månadens graviditet som knappt han komma innan den försvann.
  • Wed 27 May 2020 13:20
    #7

    Upp till ett år är ju inte ovanligt att det tar. Ni är på andra försöket? Jag skulle försöka leva sunt och försöka leva som vanligt. Ha sex regelbundet och så. 

  • Wed 27 May 2020 13:21
    #8
    Lili158 skrev 2020-05-27 13:20:40 följande:

    Upp till ett år är ju inte ovanligt att det tar. Ni är på andra försöket? Jag skulle försöka leva sunt och försöka leva som vanligt. Ha sex regelbundet och så. 


    Förlåt mig läste för snabbt och såg bara en tvåa. 2 år då förstår jag oron och stressen. Mitt fel. 
  • Wed 27 May 2020 13:44
    #9
    Lili158 skrev 2020-05-27 13:21:20 följande:

    Förlåt mig läste för snabbt och såg bara en tvåa. 2 år då förstår jag oron och stressen. Mitt fel. 


    Ja, det blir lätt att man läser för snabbt ibland:) I övrigt så försöker jag jobba på att inte bli alltför stressad vilket är lättare sagt än gjort. Följer de tips och råd som finns vad gäller hälsa, livsstil, koll på cykel osv. Vi har fått en tid för att resonera kring behandlingsalternativ, men det finns såklart en stark önskan om att det ska kunna ske naturligt... Tänk om denna kopp kan vara hjälpsam, vilken lycka!
  • Wed 27 May 2020 13:45
    #10
    ESemlan84 skrev 2020-05-27 12:34:56 följande:

    Låter ju spännande med befruktningskopp, borde säkert vara mer korrekt än menskoppen. Den samlar ju upp mest men känns ändå bättre än att allt ska rinna ut.

    Vi har snart försökt i 1,5år. Men då har vi hunnit med två MA i vecka 11 och så senaste månadens graviditet som knappt han komma innan den försvann.


    Åh, önskar er verkligen all lycka med framtida försök!!
Svar på tråden Befruktningskopp- någon som provat?