• Ssandra

    Hur lång tid tog det att bli gravid?!

    Vi har försökt i snart 1 år, så är nyfiken på hur de gick för er! :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det att bli gravid?!
  • Anonym (3)

    3 barn. 1 oplanerad och 2 planerade som tog sig på 1a försök

  • Anonym (Gravid)

    Första på första försöket, andra på andra försöket.

  • CH90

    Att bli gravid: mellan 2 - 15 månader. 
    Att få en bebis: blir minst 3 år iaf.. 

    (fyra graviditeter, slutat i MA eller MF) 

  • Anonym (Lång tid)

    Gravid vecka 29 nu. 3 år totalt. Tillslut hjälp av Ivf! Inga fel hittade på oss.

  • viseversa

    oj 1-3e för4söket eller miss/slarv med 4 av 6 barn. Blir gravid sjukt lätt. Men nu ska sambon sterilicera sig så blir inga fler.

  • LFF

    Tid till första plusset eller tid till levande barn?

    Tid till första plusset: någon månad.

    Tid till levande barn: 5 år.

  • Anonym (3 gånger 3)

    Under 3 månader att bli gravid, men krävdes 3 försök innan det blev ett levande barn. 

  • Anonym (M)

    Vi försökte inte direkt få mig gravid, men hade oskyddat sex ofta under ca 2 år och 2 månader innan jag väl blev gravid. Är i vecka 34+6 idag.

    Min sambo hade försökt skaffa barn under ganska lång tid innan han träffade mig men det blev aldrig något. De antog alltid att kvinnan var problemet då hon hade någon sjukdom (kommer inte ihåg vilken) och hennes gyn hade sagt till henne att hon skulle ha väldigt svårt att bli gravid. Hon blev sedan gravid första gången hon hade sex med någon annan efter de hade gjort slut. Han försökte då söka hjälp från vården eftersom han förstod att det antagligen inte var hon som va problemet. Man behövde vara sambos, båda över 25 år och aktivt försökt skaffa barn under minst ett år, han uppfyllde inte ett enda krav, så det blev lite svårt. Några lögner på remisser ledde iaf till att han fick lämna prover och undersökas. Det visade sig att han hade väldigt få dugliga spermier och att de va ganska slöa, va nåt mer också tror jag, så han fick beskedet att han antagligen inte skulle kunna skaffa barn iaf inte genom samlag. De kunde inte gå vidare eftersom han inte uppfyllde kraven.

    Jag hittade inget inget preventivmedel som passade mig, mådde dåligt av allt jag testade, så det rann ur sanden. Inte så ansvarsfullt direkt, jag vet. Är inte optimalt med ett barn nu egentligen, men det funkar och vi är så jävla glada. Speciellt min sambo, hans största dröm har alltid varit att bli pappa.

  • knivskrik

    Nästan på dagen 2 år.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Anonym (N)

    Ett oplanerat barn och sedan 12 månader, 6 månader och 1 månad.

  • Anonym (jkkgryjv)

    Två första barnen på första försöken..var då 26 resp 29 år. Gravid nu o är 40 år - tog tre år. Jobbig kamp!

  • Anonym (Anonym)

    Första, två månader efter p-piller stop, slutade i ma 24 år

    Andra, på 2:a försöket 24,5 år

    Tredje, på 1 försöket 27 år

    Fjärde, på 4:de försöket 31,5 år

  • Nykär15

    Barn 1: första försöket

    Barn 2: första försöket

    Gravid nr 3: andra försöket men blev missfall v 6

    Gravid nr 4: tredje försöket men blev MA v 13

    Barn 3: tog 8 månader

    Gravid nr 6: ovetandes med spiral = utomkveds, op och tog bort en äggledare

    Gravid nr 7: första försöket och är nu i vecka 6+0

Svar på tråden Hur lång tid tog det att bli gravid?!