Hur lång tid tog det att bli gravid?!
Vi försökte inte direkt få mig gravid, men hade oskyddat sex ofta under ca 2 år och 2 månader innan jag väl blev gravid. Är i vecka 34+6 idag.
Min sambo hade försökt skaffa barn under ganska lång tid innan han träffade mig men det blev aldrig något. De antog alltid att kvinnan var problemet då hon hade någon sjukdom (kommer inte ihåg vilken) och hennes gyn hade sagt till henne att hon skulle ha väldigt svårt att bli gravid. Hon blev sedan gravid första gången hon hade sex med någon annan efter de hade gjort slut. Han försökte då söka hjälp från vården eftersom han förstod att det antagligen inte var hon som va problemet. Man behövde vara sambos, båda över 25 år och aktivt försökt skaffa barn under minst ett år, han uppfyllde inte ett enda krav, så det blev lite svårt. Några lögner på remisser ledde iaf till att han fick lämna prover och undersökas. Det visade sig att han hade väldigt få dugliga spermier och att de va ganska slöa, va nåt mer också tror jag, så han fick beskedet att han antagligen inte skulle kunna skaffa barn iaf inte genom samlag. De kunde inte gå vidare eftersom han inte uppfyllde kraven.
Jag hittade inget inget preventivmedel som passade mig, mådde dåligt av allt jag testade, så det rann ur sanden. Inte så ansvarsfullt direkt, jag vet. Är inte optimalt med ett barn nu egentligen, men det funkar och vi är så jävla glada. Speciellt min sambo, hans största dröm har alltid varit att bli pappa.