• Vildbi

    Om man kunde bestämma kön på barnet, vilket kön hade du valt då?

    Jaja, tabu, buhu... Men en del önskar sig faktiskt ett visst kön på barnet, oavsett om kön inte har med personlighet att göra.

    Låt folk önska vad de vill - och kryssa i ett alternativ du också, om det finns något som passar dig.

    Annars kan du scrolla vidare.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om man kunde bestämma kön på barnet, vilket kön hade du valt då?
  • viseversa

    Nu har jag 3 av varje men när jag väntade första barnet ville jag ha en flicka. Jag fick en flicka också. Sen efter 2 flickor ville jag ha en pojke vilket jag också fick. När jag väntade nr 6 och hade 3 flickor och 2 pojkar ville jag ha en pojke till och ha 3 av varje och även där blev det som jag önskade. Så nu har vi flicka,flicka,pojke,flicka,pojke,pojke.

  • Vildbi

    Kul med tre av varje!

    Har man ett jämnt antal så känns ju 50/50 optimalt.


    viseversa skrev 2020-05-28 09:43:35 följande:

    Nu har jag 3 av varje men när jag väntade första barnet ville jag ha en flicka. Jag fick en flicka också. Sen efter 2 flickor ville jag ha en pojke vilket jag också fick. När jag väntade nr 6 och hade 3 flickor och 2 pojkar ville jag ha en pojke till och ha 3 av varje och även där blev det som jag önskade. Så nu har vi flicka,flicka,pojke,flicka,pojke,pojke.


  • fjanten

    Med första tänkte jag inte kring kön alls, mer än när vi funderade på namn. Hade väl någon slags bild av att det passar bra med en pojke först, bara för att jag själv hade just en storebror - men hade ärligt talat singlat slant om någon hög makt låtit mig välja. Det blev en pojke.

    Med andra brydde jag mig inte heller, men tänkte att en flicka kunde vara trevligt för att få uppleva det med, men var lite nervig över tanken på att byta flickblöjor (med en pojke behöver man ju som inte fundera på samma sätt att torka nedåt osv ). Så kanske hade valt flicka då. Blev flicka.

    Med tredje hade jag inte en enda tanke på kön. Blev en pojke. Hade i och för sig ett pojknamn jag väldigt gärna ville använda - så det var ju kul att få göra det.

  • cosinus

    Inför första barnet önskade jag en pojke - blev en flicka
    Inför andra barnet önskade jag en till flicka - blev en pojke
    Inför tredje barnet var jag inte så brydd men hade jag fått välja hade jag tagit flicka för det ville helst storasyster ha - blev en pojke.
    Inför fjärde barnet ville jag igen ha en flicka för storasysters skull och för att det skulle vara lite kul med 2 av varje - blev en flicka.

    Så fjärde gången gillt eller något för mina önskningar :)

  • Vildbi

    Puff! Finns det inga män på det här forumet?

    Det förklarar iof en del...intriger...

  • roflgrodanbolltroll

    Vill ha en dotter. Med en dotter räcker det om jag är en bra pappa, för en son måste jag också vara en bra manlig förebild, vilket ibland står i motsats till att vara en bra pappa.

  • mari123

    Mina barn är vuxna (två döttrar) och jag tänkte inte en sekund på vilket kön det skulle bli. Jag hade pojk- och flicknamn klara båda gångerna. Detta var för i runda slängar 30 år sedan och jag minns inte att man på den tiden ens talade om annat än att man var överlycklig att få en unge bara! Visst minns jag att det fanns dom som körde med "ring i tråd över gravidmage" för att liksom få veta könet men det var ju på lek.

  • Mortiscia80
    roflgrodanbolltroll skrev 2020-05-28 16:22:31 följande:

    Vill ha en dotter. Med en dotter räcker det om jag är en bra pappa, för en son måste jag också vara en bra manlig förebild, vilket ibland står i motsats till att vara en bra pappa.


    Jag tycker inte att du behöver tänka på "bra manlig förebild" eller "bra pappa", det du ska fokusera på är "bra människa" så blir det rätt ändå :)
Svar på tråden Om man kunde bestämma kön på barnet, vilket kön hade du valt då?