Lesbisk? men dragen till män ändå?
Som lesbisk skall man ju hata män, haha. Men jag känner mig ändå dragen till män, jag vill umgås med män, prata med män, vara vän med män. De flesta vänner jag har är män.
Först trodde jag att jag var hetero eftersom jag gillar män, sedan trodde jag att jag var bi eftersom jag är sexuellt attraherad till kvinnor. Men jag tror mig vara lesbisk för jag är bara sexuellt attraherad av kvinnor.
Men jag har ändå den här dragningen till män. Inte sexuellt egentligen men jag har misstolkat det som det. Eftersom jag gillar någon väldigt mycket har jag trott att jag var kär i honom, och kommit honom nära och det har blivit fel. Vilket sårat honom, och det sista jag vill är att såra någon.
Är jag lesbisk? Kan man vara lesbisk och ändå känna sig dragen till män? Jag är inte transsexuell, jag gillar typiska killgrejer men jag vill inte byta kön, har långt hår, klär mig inte som en flata osv.
Man måste vill inte hata män som lesbisk. Kanske är du biromantisk, eller bisexuell, eller lesbisk men gillar ändå att vara vän med män. Inget av detta är fel.
Jag har både manliga och kvinnliga vänner. Är osäker på min sexuella läggning, men bara för att man inte dras till ett kön romantiskt/sexuellt betyder det ju inte att man inte kan gilla dem som vänner?
Tråkigt om han blir sårad att du inte känner mer än vänskap för den här vännen, men det kan du ju inte göra något åt. Du behöver inte ens stämpla dig som enbart lesbisk.. Kalla dig själv binyfiken eller nåt (om du vill), och var öppen för att känslor och attraktion kan uppstå även till män.