Inlägg från: Anonym (Exakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Exakt)

    Min gravida kompis kille har varit otrogen

    Anonym (Berätta) skrev 2020-05-28 19:44:36 följande:

    Informera honom om att han berättar om inom en vecka. Annars gör DU det.

    Dom har varit ihop kort tid och han är redan otrogen. Ett barn lär tära ytterligare på förhållandet och lär ju vara risk att han gör om det.

    Hon har rätt att veta. Jag hade velat veta. Jag skulle säga att det är betydligt bättre att det kommer fram nu än efter att barnet är fött


    Exakt så.
  • Anonym (Exakt)
    NewOrleansDreams skrev 2020-05-29 13:36:52 följande:

    Tack för alla svar! Har sovit på saken och känner sån ångest för att krossa hennes dröm med bara en månad kvar till förlossningen. Känner att jag inte bör lägga mig i men har själv blivit bedragen och har två barn ihop med min man och valde att förlåta honom. Känner samtidigt att hon har chansen nu att lämna sin kille innan det är ?för sent?.

    Känner mig lite sugen på att kontakta tjejen han var otrogen med för att höra om det var en engångsföreteelse eller om de fortfarande träffas. OM det skulle vara fallet så känns beslutet lättare på något vis.

    Annars lutar det åt att jag säger till honom att jag vet.


    Att kontakta tjejen i fråga är oerhört onödigt. Det tar inte kort det faktum att han faktist har vart otrogen.

    Tala om för honom att om han inte berättar så gör du det. Vuxen man får stå för sina handlingar. Det här handlar om respekt mot din kollega. Du sitter på ett forum och talar ut om deras privatliv men du har inte mage nog att tala om för henne då du är rädd att krossa hennes drömmar?

    Jag kan tala om för dig att oavsett om du berättar eller ej så är det mannen som har krossat din kollegas drömmar. Inte du
  • Anonym (Exakt)
    KKarate skrev 2020-06-03 12:03:34 följande:

    Det hade du ju inte.

    Ni som skriver här har väldigt små hjärnor. Går ju knappt att tänka med så små hjärnor verkar det som. Inget av det ni skriver har något som helst stöd i lagstiftningen kring vårdad.


    Tack.

    Skrämmande att man tror sig ha ensamrätt på ett barn som har rätt till båda sina föräldrar.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (A) skrev 2020-06-03 13:06:27 följande:

    Ja men jisses, det är skillnad på faderskap och vårdnad. Mamman kan ha ensam vårdnad men pappan får ändå träffa barnet. Alla har inte gemensam vårdnad även om man lever tillsammans med den andra föräldern. Är man inte gift får mamman automatiskt ensam vårdnad om man inte skriver på om gemensam vårdnad vilket man kan göra först efter faderskapet. Pappan kan försöka få gemensam vårdnad genom att gå till domstol med det.


    Jag vet hur det fungerar men vissa kvinnor i tråden säger ju själva att om detta vart dom i situationen gällande otrohet så skulle dom inte skriva på för gemensam vårdnad.

    Som att dom tror att dom skulle få ha vårdnaden helt själv och pappan enbart umgängesrätt och att det inte skulle gå att ändra på.

    Skulle pappan i fråga ta detta till domstol så skulle det bli delad vårdnad om inte pappan skulle vara opassande som förälder.

    Jag fattar att en kvinna som blivit bedragen blir ledsen och sårad men varför ska barnet drabbas för det och bli en marionett i något mellan mamma och pappa.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-03 14:42:42 följande:

    Ensam vårdnad får man om man inte är gift och vägrar skriva under för gemensam, vilket man har all rätt till enligt lag.


    Korrekt men pappan kan fortfarande kräva delad vårdnad och så länge han inte är en olämplig förälder så kommer han att få det
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-03 19:16:51 följande:

    Korrekt igen, men ena parten kan få ensam vårdnad trots allt, om det t ex finns stora kommunikationssvårigheter mellan föräldrarna.


    Ja men då ska det vara väldigt stora. Inte att den ena har vart otrogen mot den andre.

    Det handlar inte om en dispyt då utan en total svårighet att kommunicera.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Berätta) skrev 2020-06-03 19:36:03 följande:

    Anledningen till att jag, och många med mig, förespråkar att vänta med att skriva på för gemensam vårdnad är rent krasst den situation som beskrivits i tråden. Att pappan vägrar föra över föräldradagar och också vägrar att ta föräldraledigt. Mamman står då utan inkomst och utan rätt till förskoleplats eftersom barnet inte hinner bli ett år innan mammans dagar är slut.

    Detta handlar inte om hämnd utan att gardera sig för de rötägg till män som finns. Inget hindrar att man väntar med att skriva på för gemensamt förens barnet är ett år alternativt tills pappan ska vara föräldraledig.

    Har man en pappa till barnet som är pålitlig finns det naturligtvis ingen anledning att avvakta med att skriva på för gemensamt.

    Jag hade önskat en lagstiftning som tvingar den parten som inte tar ut dagar och samtidigt vägrar ge bort dagar till att tvingas till detta. Då skulle vi slippa problemet med detta


    Det är ju dock inte vad som nämns i huvudtråden utan det är ju vad andra tycker pga deras erfarenhet.

    Tråden handlar ju om ifall ts ska berätta eller ej.

    Bara för att det finns män som har gjort som så du känner så betyder ju inte det att alla gör det.

    Dela gärna med dig av din erfarenhet och varför du tycker som du gör - precis som du gjorde nu. Inte bara hux flux inte ska skriva på nå papper.

    Jag vill ju även tro att de flesta män inte gör som det du nämner utan delar med sig och sköter det snyggt. Inte bara för mammans skull utan för barnets skull. Men det är som sagt vad jag vill tro. Jag säger inte att det är så
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Berätta) skrev 2020-06-03 19:57:01 följande:

    Just jag delade faktiskt med mig om detta på det sättet. Frågan är relevant för trådstarten. Får flickvännen veta detta när barnet är fem månader har de troligtvis redan skrivit på för gemensamt. Om pappan då väljer att dra så kan situationen jag beskriver absolut uppstå.

    Jag hoppas och tror naturligtvis att detta inte kommer ske i detta fall. MEN det är en aspekt som är relevant utifrån att ts funderar på att avvakta med att berätta.


    Har han inte dragit än så kommer han nog inte dra då heller. Det skulle vara om kvinnan i fråga kastar ut honom och det värsta scenariot behöver förhoppningsvis inte ske om att han skulle agera på det sättet.
Svar på tråden Min gravida kompis kille har varit otrogen