• Anonym (Johan)

Gillar du tanken av att din partner ligger med andra?

Jag min flickvän har varit tillsammans i fem år och i nuläget har hon en ?vän med fördelar?. Vi är mellan 25-30 år och detta började som en fantasi hos mig, att hon ligger med andra män. Det tog länge och mycket tydligheter innan hon träffade en man och hamnade i säng efter en utekväll där han skjutsade hem henne.

Nu umgås de som vänner och ligger med varandra då och då. Vi och den andra mannen vet om vad som gäller och det är ömsesidigt att de bara är vänner som också ligger med varandra. Det har aldrig varit några tveksamheter mellan mig och flickvännen kring detta och vi är 100% säkra på och med varandra. Annars hade det inte fungerat.

Jag gillar att hon tar för sig i livet och jag kan tackla svartsjukan när den kryper sig på. Vi har kommit varandra närmare och detta ger oss alla så mycket. Jag förstår att detta inte fungerar för alla men för oss gör det det. Att de är vänner och kan umgås utan att ha sex kan jag också förstå att många har svårt för, men för mig känns det bara bra och jag är glad att det funkar så.

Jag får veta alla detaljer om jag vill och om jag skulle vara det minsta tveksam så avbryter hon direkt.

Nu blev det en långt text, men jag svarar gärna på frågor om det är något ni undrar och jag läser gärna era berättelser kring ämnet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du tanken av att din partner ligger med andra?
  • Anonym (exkusivitet)

Skulle aldrig funka för mig. Har alldeles stort behov av att vara den "enda" för någon. Att vara en romantisk enhet där  man ger allt så länge kärleken varar.Sjukdomsriskerna är en annan. Det finns alltför många sådana som kondom inte biter på

• Anonym (Johan)
    Anonym (exkusivitet) skrev 2020-05-31 13:14:19 följande:

Skulle aldrig funka för mig. Har alldeles stort behov av att vara den "enda" för någon. Att vara en romantisk enhet där  man ger allt så länge kärleken varar.Sjukdomsriskerna är en annan. Det finns alltför många sådana som kondom inte biter på

Jag förstår att detta inte är något för de flesta. Jag funderade kring exklusiviteten du nämner och där tänker vi nog bara olika. För mig är det inte viktigt att vara exklusiva för varandra på alla plan. För mig ?räcker? det med att det är mig hon älskar och vill leva med och uppleva vardagen med. Vi ser detta som något spännande och på sidan av vår vardag. En krydda helt enkelt.

De har även haft sex utan kondom, om det beror på att vi är unga och naiva vet jag inte. De har en väldigt god kontakt och vet om varandras tidigare och nuvarande sexuella förbindelser.

Tack för ditt svar och sin syn på det hela.
  • Anonym (L)

Absolut inte. Jag är en kvinna.

Precis som föregående talare så har jag också för stort behov av att vara den enda för någon, på alla plan. Jag skulle bli väldigt svartsjuk och må riktigt dåligt av det. För mig hör det inte hemma i ett förhållande, helt enkelt.

• Anonym (Johan)
    Anonym (L) skrev 2020-05-31 13:27:17 följande:

Absolut inte. Jag är en kvinna.

Precis som föregående talare så har jag också för stort behov av att vara den enda för någon, på alla plan. Jag skulle bli väldigt svartsjuk och må riktigt dåligt av det. För mig hör det inte hemma i ett förhållande, helt enkelt.

Man ska inte göra något man inte vill och alla förhållanden fungerar på sitt sätt. ????????????
  • Pinotage

För mig - man +50 - skulle det aldrig fungera. I min värld är det helt gränslöst - och tyder på att det är något knas i relationen. Det skulle tära ett hål i min själ och fundera på när hon försvinner för gott .....

• Anonym (Johan)
    Anonym (Johan) skrev 2020-05-31 13:33:02 följande:

Man ska inte göra något man inte vill och alla förhållanden fungerar på sitt sätt. ????????????

Inte meningen med alla frågetecken. Familjeliv gillar inte smileys tydligen.
  • Anonym (L)
    Anonym (Johan) skrev 2020-05-31 13:33:02 följande:

Absolut!
  • Anonym (exkusivitet)
    Anonym (Johan) skrev 2020-05-31 13:21:59 följande:
    Jag förstår att detta inte är något för de flesta. Jag funderade kring exklusiviteten du nämner och där tänker vi nog bara olika. För mig är det inte viktigt att vara exklusiva för varandra på alla plan. För mig ?räcker? det med att det är mig hon älskar och vill leva med och uppleva vardagen med. Vi ser detta som något spännande och på sidan av vår vardag. En krydda helt enkelt.

De har även haft sex utan kondom, om det beror på att vi är unga och naiva vet jag inte. De har en väldigt god kontakt och vet om varandras tidigare och nuvarande sexuella förbindelser.

Tack för ditt svar och sin syn på det hela.
    Så länge jag är kär i någon och känner för att ha sex med dem vill jag ha 100% trohet och fokus. Men om vår relation gled över i en ömsesidig vänskapsrelation där vi kanske valde att fortsätta bo ihop, hjälpa varann med försörjning och vardag som mycket väl skulle kunna hända i mitt liv eftersom jag brukar bli nära vän med alla mina ex. Men i såna fall är de sexuella känslorna döda och vi har inte längre sex och kan göra varandra svartsjuka. Enda kruxet är att få ev nya partners att  acceptera konstellationen. Men som sagt kär = sexuell attraktion och att vara den ena för varann. Jag tror att människor som funkar som du och din partner, kanske aldrig varit kära eller förälskade eller slutat och därför inte heller känner svartsjuka. De kanske kan ha sex lite med vem som helst och sätter inte sex i samband med känslor? Men alla få ha sina regler så länge alla mår bra av det.
  • Anonym (Johanna)

Jag skulle tycka i teorin om möjligheten men i praktiken skulle det aldrig funka. Helt enkelt för att jag måste ha känslor för den jag ligger med annars klarar jag inte av det. Den största rädslan skulle vara att utveckla kärlek till den andra och då är ju liksom allt förstört.

Man kan inte vara vänner med fördel hur länge som helst utan konsekvenser. Det får man inte vara så naiv och tro.

Svar på tråden Gillar du tanken av att din partner ligger med andra?