• Anonym (Ts)

Underliv som luktar efter samlag?

Hallå!

Har en liten fundering.. det är nämligen så att mitt underliv, min fitta, luktar ganska mycket efter samlag. Jag och personen jag ligger med då och då kör oskyddat (utan kondom men med preventivmedel ska väl tilläggas) och han kommer ofta i mig - kan det ha något med saken att göra?

Eller kan det vara faktumet att han ibland inte duschat på ett tag? (Inget jag vetat om eller reflekterat över förrän jag började tänka på min doft och sambandet mellan de två)

Min doft blir starkare direkt och håller sig så ett par dagar, brukar det vara så? Eller vad kan det vara?

Har vi inte sex så luktar min fiffi inte mycket alls nämligen.

Men å andra sidan så kan han lika gärna vara nyduschad och jag luktar ändå starkt efter samlag. Sen vet jag inte hur han tvättar sig eller så men.. är ganska trött på att typ konstant ha en stark doft från fiffin..

Är jag ensam om detta? Vad har ni för tankar? Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Underliv som luktar efter samlag?
  • Anonym (.)

Jag får likadant efter att jag fått sperma i mig. Fick en förklaring av min barnmorska att ph-balansen i slidan kan rubbas av sperma och då trivs/förökas en viss sorts bakterier som ger den där lukten. Man kan tydligen få så också om man har bakteriell vaginos.

Obs, jag är ingen läkare/kunnig inom detta område. Har ingen källa att hänvisa till utan berättar bara vad jag fått för information själv förut :)

• Anonym (Ts)
    Anonym (.) skrev 2020-06-01 20:23:44 följande:

Jag får likadant efter att jag fått sperma i mig. Fick en förklaring av min barnmorska att ph-balansen i slidan kan rubbas av sperma och då trivs/förökas en viss sorts bakterier som ger den där lukten. Man kan tydligen få så också om man har bakteriell vaginos.

Obs, jag är ingen läkare/kunnig inom detta område. Har ingen källa att hänvisa till utan berättar bara vad jag fått för information själv förut :)

Tack för svar! Så är det förmodligen :)
  • Anonym (Tänkpådigsjälv)

Sperma luktar, men det ska inte stinka, inte klia eller ge andra problem.
    Sen kan du ha svamp, det stinker en del.

• Anonym (Bea)

Så är det för mig. Får jag sperma i fifi så börjar det lukta skunk efter ett tag. Därför passar det dåligt med morronsex innan jobbet :D

• Pelle first

gud vad ni övertänker detta. 

sperma luktar inte mycket när det kommer ut.? 
    men om det stannar i fittan eller under förhuden blir det denna doften ni beskriver. 
    jag personligen tycker det luktar sexigt och blir tänd av det. 

men rent evolutionärt är detta troligen till för att kunna dofta sig till om tjejen eller killen har haft sex nyligen eller inte. 

• Be Ja

Samma kan det vara med kuken att den luktar fitta bra längre än en dag, ibland flera dagar. 

Men det går jag igång på ännu mera... vilket ofta kan leda till att vilja ha ännu mera sex. Blir lite dominoeffekt av det hela. 

• Anonym (Man 53 år)

Är inget konstigt alls, ganska vanligt utifrån vad jag vet. 

Jag brukar lukta från min fru efteråt om jag inte gör rent direkt. Dessutom varierar det tydligt hur mycket det luktar beroende på när under månaden det sker. 

Ta det lugnt, tvätta (lagom) och acceptera att vi är djur som har lukter...

Svar på tråden Underliv som luktar efter samlag?