Inlägg från: Dennadagdettaårdennastund |Visa alla inlägg
  • Dennadagdettaårdennastund

Mina vänner är inga vänner

Det håller jag med om, de är inte dina vänner.

Hårt slag men träffar dem aldrig mer. Blåst kompis som sa som hon sa när du är utbränd, hemskt! Hon är inte värd dig! Bara bestäm dig! Hellre ensam o stark än att vara med dem. Blockera deras nr mm.

Anonym (Louise) skrev 2020-06-03 09:53:28 följande:

Jag känner igen mig. Har alltid varit den som brytt mig, hört av mig, ställt upp på olika vis.

Hade en bästa kompis som blev lämnad av sin kille och blev totalt knäckt. Jag kom förbi varje dag, hade med mig mat och godis. Städade flera gånger hemma hos henne eftersom hon inte orkade. Lyssnade, stöttade i timme efter timme, vecka efter vecka.

Efter en månad började hon må bättre. Berättade för mig att andra hört av sig och ville ses (personer som dragit sig undan när hon mådde dåligt). Så vi får väl se när vi kan ses nästa gång, sa hon helt nonchalant. Hörde knappt av henne på flera månader sen. Inte ett ord om att jag ställt upp dagligen under hennes svåra tid.

En annan fick jag reda på att hon snackat skit om mig och spridit ut privata saker jag berättat i förtroende. Vet inte varför. Jag trodde att vi var goda vänner.

Det här med att man ordnar firande åt andra men sen inget får tillbaka är tyvärr rätt vanligt.

Jag har bytt umgänge och vänner ett par gånger under åren. Vissa växer man ifrån. Eller de kanske flyttar och man tappar kontakten. Andra sårar en.

Nu när jag är äldre så är jag mer selektiv i mitt umgänge. Hellre en god vän än flera halvdåliga kompisar.

Oj vilken skitvän! Hon borde verkligen ha varit glad över att ha dig, en sån fin vän <3

Hon var verkligen inte värd ditt engangemang. Tur att du bytt umgänge!
    Anonym (...) skrev 2020-06-03 10:44:14 följande:

Ja jag hade sk vänner.

Min ?bästa? hörde bara av sig när hon ville något. En gång när hon var på genomresa ville hon träffas, blev glad då vi inte setts sedan hon flyttat till en annan stad. Sen insåg jag att det skulle ta mig 4 -5 timmar att åka dit och tillbaka för att bara hinna ses en halvtimme så jag sa att vi får ses en annan gång. Då blev hon stressad och sa att - Jaha så du kommer inte, men då måste jag lägga på och ringa någon annan, jag behöver avlastning med ettåringen..

Hon ringde en gång, när vi bodde i samma stad igen och frågade ? när ska vi träffas då? jag blev glad men så frågade hon om hon kunde låna pengar nu direkt det var akut..

Sen hörde hon bara av sig någon gång runt halv elva på kvällarna ute på krogen och ville att jag skulle komma dit eftersom hon ?inte ville sitta där själv?. När jag frågade varför hon alltid ringde så sent så svarade hon att hon inte visste att hennes kille eller kompis, som hon var ute med, skulle hem tidigt..

En annan ringde mig varje dag och gnällde grått gnäll över sina skitproblem och allt och inget i 2 timmar medan jag lyssnade tålmodigt. Så fort jag öppnade käften för att berätta något om mitt liv så ?bröts? samtalet. När jag ringde upp var det alltid upptaget så jag trodde det var något knas. Sen när jag fick tag på henne igen var det hon som ringt upp en annan polare. Det tog ett tag innan jag fattade att hon alltså slängde på luren när jag pratade..

Varje gång vi bestämde att gå ut i helgen så svarade hon inte i telefon den dagen fast hon ringde mig varje dag flera ggr annars..

En annan ?kompis? bestämde också att vi skulle ut på Hallowee, hennes förslag, vi skulle sminka oss och ha så kul. När jag ringde henne och undrade om hon var sen svarade hon inte trots att vi snackat samma dag. När jag ringde igen lite senare svarade hennes barn och jag hör henne viska argt i bakgrunden till barnet som råkat svara.. 

Efter detta ruttnade jag på alla och sket i dom till deras stora förvåning. Kände bara Fuck You!!! Jag har lika tråkigt med sk vänner som utan och jag slipper i alla fall FÖRNEDRINGEN!

Haha men herregud lägger på luren när hon får lyssna på ngn annan, superego och så oförskämd!!
Svar på tråden Mina vänner är inga vänner