• Sanal1

Bim Juli 2020

Då hoppar jag in här med er då mensen kom igår helt som beräknat. Cykel på 26-28 dagar och lutealfas på 10 ger ÄL runt CD16-18 och BIM 3-5 juli :)

• Sanal1
    Asplövet18 skrev 2020-06-09 08:49:25 följande:

Välkommen :) Hur länge har ni försökt? :) Första barnet?

Tack! Blir femte försöket för första barnet, är 26 och sambon 37.
  • Sanal1

BIM juli 2020

1/7

2/7

3/7 soff92

4/7 Anonym(Längtar efter bebis)

5/7 Sanal1

6/7

7/7

8/7

9/7

10/7

11/7

12/7

13/7 Ann3h

14/7 Trio2021

15/7

16/7

17/7

18/7

19/7

20/7

21/7

22/7

23/7

24/7

25/7

26/7

27/7

28/7

29/7

30/7

31/7

• Sanal1

Hej alla! Jag tror att Premoms algoritm spökar för mig... testar inte äl denna gång för det gjorde mig väldigt stressad så kör varannan dag-metoden istället. Har tidigare haft äl på cd 16-18 och cykler på 26-28 (10 dagar lutealfas), men nu säger den äl idag på cd 14 trots beräknad cykel på 27 dagar? Trott att lutealfasen var ett "fast" värde i programmet.

• Sanal1
    Anonym (Längtar efter bebis) skrev 2020-06-21 18:31:28 följande:

Hej!

Jag upplever samma med Premom!

Jag har 5 st olika appar och den som stämmer bäst är Flo. Slår aldrig fel på varken ÄL eller mens, känns nästan läskigt!

Men håller med om att det är något stressande att få veta när det sker och för mig har det blivit sån press att få till det just då att jag mått dåligt om det inte har skett.

Tror absolut att det är mest sunt och säkert att köra på varannan dag under fertila fönstret :)

Skönt att höra att någon upplever samma, har faktiskt Flo med och den har placerat ÄL på tisdag, kanske ska lita mer på det. Pressen med att få till det när jag fick positivt test blev alldeles så stor så att jag nästan saboterade istället. Är mycket lugnare nu och hoppas det fortsätter så.
  • Sanal1

Okej, så jag är ganska säker på att ÄL är idag utefter app och känningar. Vi låg i söndags men så gick han och blev febrig igår. Blir det ingenting idag känns det kört för denna månaden och är väldigt svårt att inte vara besviken trots jag vet att det inte är mycket att göra åt :(

• Sanal1
    33villbligravid skrev 2020-06-23 08:30:50 följande:

Fast det borde ju räcka om ni låg 2 dagar före ÄL, men fattar att man blir besviken. Jag är i samma sits. Vi låg senast i fredags och tror hade ÄL under vecksolutet lö eller sö. Får hoppas finns liten chans ändå :)

Teoretiskt vet jag ju att det är så men det känns som att det gått för lång tid för att ha några kvar, tror inte jag hade fertilt sekret när vi låg. Håller tummarna för att din var lördag då så träffade ni ju bra :)
  • Sanal1

Finns det någon mer som jag som sällan äter frukost. Kan äta frukost på helger men inte vardagar, BMI runt 18, inga ätstörningar eller så. Kan det ha inverkan på möjlighet till implantation? Har ni tips på något lätt för att börja äta mer jämnt över dagen?

• Sanal1

BIM idag och tänker testa i morgon bitti om inget kommer, är sååå nervös men sambon har planerat en get-away så får lite annat att tänka på i alla fall <3

• Sanal1

Har inte riktigt kunnat ta in detta än, kände mig bakfull när jag vaknade och var tvungen att testa. BIM+1, ÄL+12 <3

GRATTIS Ann3h! :D
  • Sanal1
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-05 09:42:03 följande:

Grattis:) hur länge har ni försökt?Grattis:) hur länge har ni försökt?

Tack! Tog ut spiral i februari och det blev på 5e försöket <3
  • Sanal1
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-05 11:59:18 följande:

Har du något tips? Något spec ni testade denna månaden?

Vi är på försök 8 nu:(

Slappnade av mucket mer när jag inte ÄL-testade, låg varannan dag, samt orgasm nästan varje dag sedan dess (för främjande av blodcirkulation *host*) ;)
Svar på tråden Bim Juli 2020