• Loea

Bim Juli 2020

Hej på er! Hoppar in här också. Har dragit mig för att gå över till nya månadens tråd. Kändes motigt. Att ännu en månad ska gå liksom. Men nu har jag vant mig vid tanken. Detta är försök nr 2 efter att ha haft ett MA tidigare i år. Första mensen efter det kom i mitten av maj och förra cykeln lyckades jag inte hitta någon tillräckligt hög ökning inför ÄL. Så vet inte om jag hade någon.

Trodde först att jag hade ÄL förra helgen, runt 20/6, men hade inga test att mäta med. Har dock mätt från i måndags och idag fick jag ett jättestarkt utslag så då blev det till att ligga. Hoppas på att det ska ta sig nu när jag hittade ÄL. Det gjorde det förra gången när jag blev gravid tidigare i år men det kan ju lika gärna varit en ovanlighet.

Känner mig väldigt matt av allt det här just nu. Vill bara skita i allt och typ inte skaffa barn alls. Så mentalt påfrestande.. Men nu kör vi ett sista försök innan det ev blir uppehåll för semestern.

1/7 H0nd3ndär

2/7

3/7 soff92

4/7 Anonym(Längtar efter bebis)

5/7 Sanal1, Jenzia, Apoapo

6/7 Ann3h

7/7

8/7

9/7

10/7

11/7

12/7 Lillahjärtat2020

13/7 Loea

14/7 Trio2021

15/7

16/7

17/7

18/7 Emm94

19/7

20/7

21/7

22/7 Anga

23/7 hallonoj, barnlängtan

24/7

25/7

26/7

27/7 apan95

28/7

29/7

30/7

31/7

• Loea
    Maramba skrev 2020-06-29 21:01:45 följande:

Trodde jag skulle vakna upp till positivt ägglossningstest idag eftersom det var så pass starkt streck igår kväll men istället är det betydligt svagare:(

Kan jag ha missat peaken under natten eller är det troligare att kroppen inte lyckades lossa ett ägg den här månaden?

Tycker det kan vara svårt ibland att veta om det blev någon ÄL eller inte. På mig verkar det dock som att det gör rätt ont och jag får rätt tydliga utslag när jag väl har ÄL, men vet att det kan vara olika. Förra månaden fick jag bara en liten peak på 0.74 typ. Nu i efterhand så känna det inte som att det faktiskt var ett ägg som släppte när man ser till övriga symtom och hur det sett ut övriga månader. Denna månad på cd17 hade jag lite högre, sen skönk allt igen och jag visste inte om det var det eller inte. Men några dagar senare fick jag världens utslag och har haft sjukt ont och mått illa och varit öm så det tog bara lite till tid. Kanske blir samma för dig?

• Loea
    Link92 skrev 2020-07-02 11:48:20 följande:

Hej! Jag har haft en liten paus från FL då jag tyckte att jag blev negativt påverkad av alla som plussade, men efter en paus och lite samtal med min man känns livet lättare igen :) Känns bara peppigt att få läsa om lite plus!! :)

Vi står nu inför vårt 12e försök för första barnet, båda 28 år gamla. Väntar ÄL idag, imorgon eller lördag så BIM runt 17/7. Har inte haft någon peak på ÄL-tester än men har märkligt ont i magen idag. Brukar det mola för er runt ÄL? Jag brukar aldrig känna av det..

Välkommen tillbaka! Tror jag känner igen ditt namn från typ december/januari trådar innan jag fick mitt missfall. Ibland kan det vara välbehövligt med en pause. Känner att jag lätt är inne och kollar bra mycket oftare än vad jag borde i olika trådar här och i premom appen. Det är ju inte som om det hänt något nytt men jag vill typ kika igen, tänka i huvudet framåt och liksom planera. Men sen är jag inne en halvtimme senare och analyserar samma skit igen och igen. Gör att tiden går långsammare tror jag.

Jag har väldigt fysisk ÄL. Ju mer ont det gör desto mer utslag ger det på ÄL-test. För mig brukar det börja mola flera dagar innan för att sen liksom eskalerar. Det kanske är ett gott tecken om det känns annorlunda än vad det brukar göra? :)

Testar du med stickor? Kan rekommendera bidrottninggele om du vill ha starkare ÄL.
  • Loea
    Link92 skrev 2020-07-02 15:44:35 följande:

Tack! Ja jag känner igen ditt namn också, både roligt och tråkigt att känna igen namn från så långt tillbaka. Beklagar missfallet, så tråkigt för er :(

Okej! Ska ta ett ÄL-test när jag kommer hem från jobbet också, se om det blivit någon skillnad från imorse, det borde som sagt vara dags vilken dag som helst :)

Ja, testar med stickor! Intressant med bidrottninggelé, ska läsa på lite om det!

Ja visst är det. Hoppas vi får positiva besked båda två snart.

Hur såg testet ut? Verkar det gå åt rätt håll? :) tiden går verkligen så långsamt när man väntar på ÄL och sen bim. Har ni funderat på att gå och få någon utredning och så?
  • Loea
    Link92 skrev 2020-07-03 11:15:50 följande:

Ja verkligen, nu är det dags tycker jag!

Nja, oförändrat. Antingen har jag missat toppen eller så blir det senare ÄL än vanligt. Temperaturen har inte höjts nog för att misstänka att den redan skett, så får snällt vänta. Jag har missat hur du ligger till, väntar ni på BIM nu?

Ja det har vi, jag hörde faktiskt av mig till barnlöshetsmottagningen i min region igår för att säkerställa en tid i augusti men fick bara ett autosvar om att kliniken öppnar igen 17/8. Kändes sådär att man inte kunde boka in sig redan nu, nästa period för utredning startar i januari, så vi vill ju få plats i höst för att slippa vänta mer. Jag har alltid misstänkt att jag ska ha svårt att få barn men har senaste året följt min cykel noga och den håller sig snällt 28-30 dagar med bra tempskift runt ÄL. Men skulle vara skönt att reda ut, särskilt mannen, vi har gjort några hemtest på honom och det verkar inte vara katastrof men han får heller inte toppresultat på simmarna. Vet inte riktigt hur bra de där testen är heller. Jag försöker få honom att sluta med koffein nu och ta lite mer tillskott men det är trögjobbat!

Då kommer säkert ÄL lite senare än vanligt! Ja är på ÄL+5 nu och följer upp i appen med att skriva ner symptom osv. Inget har ju ens fäst än men känner så mycket fysiskt i det området från ungefär en vecka innan ÄL till mensens första dagar. Det är väldigt stor del av månaden som går år till att känna massa.

Nej vad segt, hoppas dom är snabba i augusti när dom öppnar igen och skriver in er direkt. Väntan är ju så lång. Då kan ni ju använda tiden och testa olika metoder kanske? Typ bidrottninggele eller bisolvonmetoden. Håller ändå tummarna att det kommer en fin och stark ÄL i dagar för dig!
  • Loea
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-03 18:38:35 följande:

Snart äl och dags för nästa försök. Har förberett väl och när man ser allt samlat så börjar man tänka på hur mkt pengar man lagt på det här utan att det lett till något resultat.

Någon mer som är lika tokig som jag i tester?

Haha ÄL-tycker jag verkligen inte är något waste, det är en investering ;). Famla i blindo i flera månader endast genom att känna efter eller kolla på sekretet (har visat sig vara väldigt individuellt och inte alls något man kan gå efter oftast) är bara att slösa med tid.

Sen beror det väl på om man börjar testa gravtest vid ÄL+8 typ, då blir det mycket pengar i sjön tyvärr.. Var ju någon en tidigare månad som fick ett spöksteck så tidigt och då börjar man ju hoppas även om man vet att det är osäkert. Så det enda man kan få om man testar för tidigt är ju blankt eller spök, bättre att spara på slantarna och psyket och testa när det faktiskt är troligt att det syns.
  • Loea

Tänkte bara visa vilken skillnad på ÄL jag hade denna och förra månaden. Förra månaden hade jag lågt och svagt utslag. Denna månaden högt och längre. Vet inte om det beror på bidrottninggelen eller om det bara är slumpen. Förra månaden hade jag kanske inget ägg som släppte. Kändes vääldigt mycket mer denna månaden också.

• Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-06 19:17:47 följande:

Suck, nu börjas det igen ... Har oregelbundna cykler pga konstaterad pcos och min ägglossning skjuts hela tiden framåt av Natural Cycles. Är just nu på cd 26 och ingen ÄL i sikte. Blir så matt på att testa varje dag och inte komma ett dugg närmare. Förra månaden hamnade ÄL på cd 33! Den ska helst komma före söndag för jag kan inte testa nästa vecka pga boende hos vänner ...

Usch vad frustrerande.. Har också långa och oregelbundna cykler. Längsta jag haft var på sju veckor men vanligtvis är dom på runt 5,5 veckor. Jag har använt bidrottninggele för att få starkare ÄL, mer i tid. Det kanske är något för dig också? Den rekommenderar jag är mäta med ÄL-stickor så att man faktiskt kan följa ökningen. Då får man mer konkret info än ÄL/inte ÄL. Hoppas den är på gång och dyker upp snart så du slipper vänta mer!
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 11:39:06 följande:

Väldigt frusterande! Har inte använt bidrottninggelé, hur tar man den? Från mens till äl?

Jag använder äl-tester hela tiden, problemet är att med pcos kan de vara missvisande. De tycks visa hyfsat rätt för mig, men äl skjuts framåt hela tiden. Och tack! Hoppas också att den är på G snart. :)

Jag tar den till frukost varje morgon, så en gång om dagen, mellan mens och ÄL :) hur menar du med skjuts framåt? Är det enligt app eller så? Eftersom jag har så oregelbundna cykler så brukar jag inte räkna på något alls utan börjar testa någon vecka efter mens och sen ser jag när den dyker upp helt enkelt. När jag kör med bidrottninggelen är den inte lika lätt att missa. Förra gången blev jag gravid så nu återstår det att se om det funkade lika bra denna gången. Håller på att få ett psykbryt av allt känna efter som man gör nu dagarna innan. Inte många dagar tills jag kan testa men har inget tålamod alls. Har alldeles för mycket hopp denna månaden känner jag..
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 14:34:33 följande:

Ja, precis. Jag tempar varje morgon, och Natural Cycles gissar att ägglossningen ska vara på ett datum, men när tempen inte beter sig som förväntat och ÄL-testerna är negativa, så skjuts datum för ÄL hela tiden fram. Frustrerande och svårt att veta när man egentligen är fertil/har BIM. Det blir ju dyrt med alla tester också ...

Aha, då ska jag prova det nästa cykel, om det inte tar sig den här gången. :) Håller tummarna för dig!

Aha då fattar jag! Många med oregelbundna cykler, mig inklusive, upplever att det är tydligare med vanliga hederliga stickor där det inte är så mycket osäkert utan mer rätt fram är bättre än NC. Kanske är samma för dig? :) så slipper man ställa in sig på något som inte blir liksom. Jag brukar köpa rfsus 14pack för 100kr ungefär, det är det billigaste jag hittat hittills.

Jag har även testat att följa sekret osv men om man som jag inte har den typen av flytningar blir det bara meningslöst. Det är inte en fullt så perfekt vetenskap som vissa vill få det till. Jag har ändå varit gravid två gånger utan någon äggviteliknande sekret.

Ja gör det, spännande att se hur det går för dig! :)
Svar på tråden Bim Juli 2020