Anonym (Längtar efter bebis) skrev 2020-06-10 20:45:54 följande:
Okej! Har läst så olika instruktioner för bisolvonmetoden. En del menar att man endast ska ta det 2-3 dagar före ÄL medan andra säger att man ska ta från CD 1.
Jag chansar på det sistnämnda och funkar det inte så ska jag även tvinga mannen att ta sig en kur nästa cykel haha :)
Jag är sååå osäker på rosenroten men tar det sig inte så ska jag absolut testa nästa månad!
jag vet att jag fortfarande är inom den ?normala? tidsåtgången men känns fortfarande som en evighet :( i juli är det ett helt år sen vi bestämde oss för att försöka.
Nästan ironiskt att man skyddat sig innan.. behöver ju inte direkt något skydd för att inte bli gravid känns det som.
Har ni försökt i 3 år? Det måste vara jätte tungt :( tänk att man trodde, eller iallafall jag - att man skulle bli gravid på en gång efter att man slutat skydda sig.. en del blir ju det men såååklart inte jag.
Jag har testat clear blue digital de senaste tre månaderna men ja som du säger, det är så sjukt dyrt!! De är helt klart bäst dock... aja denna månad fick det bli stickor. Tycker det är lite spännande att följa stegringen också :)
Ojjj sexet ska vi inte ens prata om hahaha det är verkligen en bebisverkstad här hemma fram till ett par dagar efter ÄL, då orkar jag inte ens ha mys-sex.. undra om man någonsin kmr se på sex på samma sätt igen efter detta. Men som du säger, jag är sååå nöjd bara han kommer under denna press :?D
Ja det är klurigt, man får luska själv och testa lite haha :)
Jag kör samma nästan!! :)
Tycker också rosenroten är lite läskig nästan, men jag vill bara göra allt som kan hjälpa till!!
Förstår det och det är väl inte så konstigt. Alla är vi olika och har olika förutsättningar, men förväntningarna får ju sig en käftsmäll haha.
Jag känner samma! Kommer aldrig gå tillbaka till preventivmedel utan enbart gå efter kropp och temp.
Jag läste om någon som körde med stickor fram till stegring började anas, sedan började på clearblue, så det blir ju lite billigare och man får både stegring och max förhoppningsvis!
Eller hur xD man hinner inte ens längta eller bli sugen mellan varven.... Vi brukar dock kunna få in ett spontanligg här och där om vi tex är bortbjudna på middag eller har gäster, då blir helt plötsligt tvättstugan intressant, så vi får väl vara glada för det lilla haha!!
Undrar bara hur lång tid till det ska ta. Eftersom vi fortfarande är så pass unga (25 och 27,5) så är/var vi egentligen inte superstressade att det skulle hända direkt, men nu är det snarare nästan en ångest och oroskänsla inför om det någonsin kommer hända och därför vill vi ju att det ska hända nu. Så jobbigt det där.