• Staus

Bim Juli 2020

Amidina skrev 2020-07-02 12:55:58 följande:

Aha, ja det förklarar ju det. :P Gjorde själv så när jag hade riktigt jobbiga äl-bim perioder, men det visar ju inte rätt så jag slutade med det till slut och höll mig till att bara ta morgontemp.

Vilka metoder, om några, håller du på med? Själv kör jag nu temp, sekretkoll, försöker kolla tappen då och då, och så äl-tester, så ingen chans att jag missar eventet. 

Ingen metod alls, tar folsyra bara. Förra gången körde jag rosenrot osv. Första försöket tog 4 månader efter uttag av hormonspiral. Tänker i efterhand att det säkert tog den tiden för att hinnan skulle bli tjock igen efter alla år av hormoner.
  • Staus
    Amidina skrev 2020-07-02 14:03:45 följande:

Aha, då kan jag tipsa om att leta efter folat istället för folsyra nästa gång du behöver köpa ny. :) Lättare för kroppen att ta upp och göra nytta av.

Ja, för de flesta tar det ju tid för kroppen att återhämta sig efter hormonbehandling av alla sorter. Ffa preventivmedel som man oftast tar i flera år har ju stängt ner typ all produktion, så det krävs lite när den ska igång igen.

Ska jag tipsa om nåt du kan göra som är rätt lätt för de flesta så är det att tempa på morgonen innan du gått upp, och hålla koll på sekret. Den kombon brukar göra att man får stenkoll på ÄL, och så slipper man noja över ifall man missat att mysa nån dag eller inte. :) Och har du några frågor om nåt av det så bara hojta, jag har nördat rejält de senaste åren och tycker det är skitkul att dela med mig!

Åh, tack så mycket. Väldigt fint av dig, vi kan alla behöva tips när man sliter sitt hår och inte önskar något mer än en graviditet.
  • Staus

ÄL +11 och flytningarna bara avtog igår. Så det är nog kört här. Förstoppad och öm i magen. Än så länge inget PMS humör som tur är.

• Staus
    studerade skrev 2020-07-07 12:48:39 följande:

Äl+10 kunde inte hålla mig och tog ett tidigt grav test från RFSU -. Kvar massor lotion flytningar och massa värk i svanken/tjejmagen som hållit i sig från ÄL +3,4. Nu är inte brösten ömma längre.. vet att jag inte ska hålla på och testa men detta test kan man ta 7 dagar innan och typ känslighet på 10 ul.

Förstoppad/hård är ett grav tecken för mig i alla fall ?? När har du bim? Jag har typ lördag söndag..

Har BIM på söndag, min mens är som en klocka.
  • Staus

Nån som märkt att era vårtgårdar ändras efter ÄL?

Jag har lovat mig själv att inte testa innan BIM pga känslor som rör upp minnen av MF osv. Men mina vårtgårdar är större tycker jag, men läste att om brösten växer så gör även vårtgården det. Och mina bröst blir alltid större innan BIM.

• Staus

Säker på att det inte blev något denna gång. Brösten är fylliga och stora, som alltid innan BIM. Flytningarna är minimala tycker jag och humöret är argsint med kort stubin. Mens is coming.

• Staus
    Maya86 skrev 2020-07-11 01:00:54 följande:

Hej alla och stort grattis till alla som plussat. Orkar ni berätta vilka symtom ni hade innan ni plussat???

Plussat två gånger detta år, och bägge har varit olika. Första mycket flytningar, denna få flytningar.

Första inga ömma bröst, denna ömma bröst.

Första glad och relativt pigg, denna gråter hela tiden och super trött.

Så olika... men en sak var lika på bägge och det var att vårtgårdarna ändrades. Större och mörkare.
  • Staus

Känslan när den säger 2-3, känns så skönt efter en misslyckad graviditet där jag aldrig kom över 1-2.
  • Staus
    Ellen94 skrev 2020-07-11 15:15:06 följande:

Hej alla! Ny på sidan och ny i att börja försöka bli gravid.

Tog ut min spiral 25/6. Hade ägglossning 6/7 enligt ägglossningstest. Jag har iiingen aning hur lång min cykel är och vet därför inte BIM. Hur långt efter ägglossning har ni testat för att få trovärdigt resultat? Ooootålig fast jag vet att det sällan går på första försöket ????

Btw grattis till alla pluss!

Hej!!

Vad hade du för spiral?
  • Staus
    Undrandee skrev 2020-07-14 18:09:39 följande:

Gjorde ett VUL idag på gyn eftersom jag haft ett X och ett MA som sagt... där kunde hon inte så någon graviditet, inget tecken alls! Men heller inget utomkveds kunde hon se. Testen fortsätter att öka i styrka dock.

Lämnade hCG prov, nytt prov om 48 timmar..

Är så ledsen just nu... det här var inte vad jag hade hoppats på! :'(

Men fy!!! Kan man ha hcg utan en graviditet eller gav de någon förklaring på vad som hänt?
  • Staus
    Loea skrev 2020-07-14 22:31:07 följande:

Haha du får hålla oss uppdaterade! Har bf 21 mars tror jag det var. Så är i v4+1 just nu. Känns som evigheternas evighet bara tills v8 typ när man kan göra UL. Har inga symptom alls känns nästan som att jag ljuger när jag säger att jag är gravid.

Där är jag med, har lite symtom men samma som vid pms typ. Efter ett MF/MA så går jag och tänker mycket på att det kan bli galet. Men men... Man får väl se vad som sker och hoppas att det går vägen denna gång.
  • Staus
    Undrandee skrev 2020-07-15 05:32:14 följande:

Vet ej men mår sjukt dåligt över detta nu

Om du gör ett test nu då? Tänker om det var ett tidigt MF. Ibland är det skönt att bara kunna konstatera det och gå vidare. Ett test kanske visar redan innan 48h att det sjunker.
  • Staus
    Undrandee skrev 2020-07-15 18:31:07 följande:

Jag ville kolla så jag inte hade utomkveds igen, därav VUL. på henne lät det mest som att detta kommer gå åt helvete. börja prata om Methatroxat spruta (som jag fick vid mitt utomkveds) och att det kan man ge mig igen... hon tjatade mest om när jag hade senaste mens så borde jag varit i v.8 nu trots jag sa flera ggr att jag har väldigt oregelbunden mens med oftast 35-40 dagar.

Ta inte emot något förrän du fått en till läkare att se på ditt ultraljud. Kontakta en privatklinik, de ger ofta bra service tycker jag.
  • Staus
    Undrandee skrev 2020-07-17 15:26:26 följande:

Se där, teststrecket är nu starkare än kontrollstrecket idag! Måste väl ändå båda gott för en normal graviditet?!

Ingen aning, tror endast barnmorskan osv. kan besvara dina frågor för tillfället. Mitt tips är att vänta till VUL i v.8. Då får du garanterat ett svar.
Svar på tråden Bim Juli 2020