• Asplövet18

    Bim Juli 2020

    Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

  • Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Asplövet18
    Anonym (Längtar efter bebis) skrev 2020-06-09 18:24:36 följande:
    Hej!

    Åh, förstår verkligen besvikelsen när mensen dök upp :(

    När i cykeln började du med bisolvon förra gången?

    Jag har också köpt rosenrot men då jag har en relativt regelbunden cykel på 28-29 dagar och tydlig ÄL CD 14-16 är jag rädd att det ska förlänga min cykel.. eller tänker jag helt snurrigt?

    När börjar du testa med ÄL stickor? :)

    Förlåt för alla frågor haha men tycker detta är så intressant! Har ju blivit en hel del testande alla dessa försök och jag analyserar verkligen allt!

    Kommer aldrig funka för mig att ?sluta tänka på det? även om jag försöker att inte stressa under stegring för att få till det exakt varannan dag.

    Jätte kul att följas åt! :)
    Tror det var runt cd 8, så lite sent tror jag.

    Jag vet inte om rosenrot förlänger cykeln, jag har uppfattat det som att den ska hjälpa till med ägglossningen, men det är klart det kanske kan bli annorlunda om du brukar ha så regelbunden. 

    Hur länge hade ni försökt sa du? Det är ju helt normalt att det tar ca 1 år :)

    Det börjar jag nog med idag på cd7, sedan har jag clearblue advanced digital monitor också som jag tänkte börja med när jag börjar upptäcka stegring för deras stickor är så vansinnigt dyra så det blir en hel förmögenhet efter nästan 3 år haha.

    Jag förstår känslan! Klart det kommer, någon gång! Jag tror inte på att "sluta tänk så händer det", det gjorde vi ett tag och då blev min cykel kaos istället. Själv mår jag bra av min "nya" cykelrutin för då känner jag att det är jag som har kontrollen.

    Det värsta är ju sexet haha, blir så mekaniskt efter ett tag. Men jag är nöjd så länge mannen blir klar numera Tungan ute
  • Asplövet18
    Sanal1 skrev 2020-06-09 09:05:38 följande:
    Tack! Blir femte försöket för första barnet, är 26 och sambon 37.
    Okej! Håller tummarna <3
  • Ann3h

    BIM juli 2020

    1/7

    2/7

    3/7 soff92

    4/7 Anonym(Längtar efter bebis)

    5/7

    6/7

    7/7

    8/7

    9/7

    10/7

    11/7

    12/7

    13/7 Ann3h

    14/7

    15/7

    16/7

    17/7

    18/7

    19/7

    20/7

    21/7

    22/7

    23/7

    24/7

    25/7

    26/7

    27/7

    28/7

    29/7

    30/7

    31/7

  • Anonym (Längtar efter bebis)
    Asplövet18 skrev 2020-06-10 08:28:47 följande:

    Tror det var runt cd 8, så lite sent tror jag.

    Jag vet inte om rosenrot förlänger cykeln, jag har uppfattat det som att den ska hjälpa till med ägglossningen, men det är klart det kanske kan bli annorlunda om du brukar ha så regelbunden. 

    Hur länge hade ni försökt sa du? Det är ju helt normalt att det tar ca 1 år :)

    Det börjar jag nog med idag på cd7, sedan har jag clearblue advanced digital monitor också som jag tänkte börja med när jag börjar upptäcka stegring för deras stickor är så vansinnigt dyra så det blir en hel förmögenhet efter nästan 3 år haha.

    Jag förstår känslan! Klart det kommer, någon gång! Jag tror inte på att "sluta tänk så händer det", det gjorde vi ett tag och då blev min cykel kaos istället. Själv mår jag bra av min "nya" cykelrutin för då känner jag att det är jag som har kontrollen.

    Det värsta är ju sexet haha, blir så mekaniskt efter ett tag. Men jag är nöjd så länge mannen blir klar numera 


    Okej! Har läst så olika instruktioner för bisolvonmetoden. En del menar att man endast ska ta det 2-3 dagar före ÄL medan andra säger att man ska ta från CD 1.

    Jag chansar på det sistnämnda och funkar det inte så ska jag även tvinga mannen att ta sig en kur nästa cykel haha :)

    Jag är sååå osäker på rosenroten men tar det sig inte så ska jag absolut testa nästa månad!

    jag vet att jag fortfarande är inom den ?normala? tidsåtgången men känns fortfarande som en evighet :( i juli är det ett helt år sen vi bestämde oss för att försöka.

    Nästan ironiskt att man skyddat sig innan.. behöver ju inte direkt något skydd för att inte bli gravid känns det som.

    Har ni försökt i 3 år? Det måste vara jätte tungt :( tänk att man trodde, eller iallafall jag - att man skulle bli gravid på en gång efter att man slutat skydda sig.. en del blir ju det men såååklart inte jag.

    Jag har testat clear blue digital de senaste tre månaderna men ja som du säger, det är så sjukt dyrt!! De är helt klart bäst dock... aja denna månad fick det bli stickor. Tycker det är lite spännande att följa stegringen också :)

    Ojjj sexet ska vi inte ens prata om hahaha det är verkligen en bebisverkstad här hemma fram till ett par dagar efter ÄL, då orkar jag inte ens ha mys-sex.. undra om man någonsin kmr se på sex på samma sätt igen efter detta. Men som du säger, jag är sååå nöjd bara han kommer under denna press :?D
  • Asplövet18
    Anonym (Längtar efter bebis) skrev 2020-06-10 20:45:54 följande:
    Okej! Har läst så olika instruktioner för bisolvonmetoden. En del menar att man endast ska ta det 2-3 dagar före ÄL medan andra säger att man ska ta från CD 1.

    Jag chansar på det sistnämnda och funkar det inte så ska jag även tvinga mannen att ta sig en kur nästa cykel haha :)

    Jag är sååå osäker på rosenroten men tar det sig inte så ska jag absolut testa nästa månad!

    jag vet att jag fortfarande är inom den ?normala? tidsåtgången men känns fortfarande som en evighet :( i juli är det ett helt år sen vi bestämde oss för att försöka.

    Nästan ironiskt att man skyddat sig innan.. behöver ju inte direkt något skydd för att inte bli gravid känns det som.

    Har ni försökt i 3 år? Det måste vara jätte tungt :( tänk att man trodde, eller iallafall jag - att man skulle bli gravid på en gång efter att man slutat skydda sig.. en del blir ju det men såååklart inte jag.

    Jag har testat clear blue digital de senaste tre månaderna men ja som du säger, det är så sjukt dyrt!! De är helt klart bäst dock... aja denna månad fick det bli stickor. Tycker det är lite spännande att följa stegringen också :)

    Ojjj sexet ska vi inte ens prata om hahaha det är verkligen en bebisverkstad här hemma fram till ett par dagar efter ÄL, då orkar jag inte ens ha mys-sex.. undra om man någonsin kmr se på sex på samma sätt igen efter detta. Men som du säger, jag är sååå nöjd bara han kommer under denna press :?D
    Ja det är klurigt, man får luska själv och testa lite haha :)
    Jag kör samma nästan!! :) 

    Tycker också rosenroten är lite läskig nästan, men jag vill bara göra allt som kan hjälpa till!! 

    Förstår det och det är väl inte så konstigt. Alla är vi olika och har olika förutsättningar, men förväntningarna får ju sig en käftsmäll haha.

    Jag känner samma! Kommer aldrig gå tillbaka till preventivmedel utan enbart gå efter kropp och temp.

    Jag läste om någon som körde med stickor fram till stegring började anas, sedan började på clearblue, så det blir ju lite billigare och man får både stegring och max förhoppningsvis!

    Eller hur xD man hinner inte ens längta eller bli sugen mellan varven.... Vi brukar dock kunna få in ett spontanligg här och där om vi tex är bortbjudna på middag eller har gäster, då blir helt plötsligt tvättstugan intressant, så vi får väl vara glada för det lilla haha!!

    Undrar bara hur lång tid till det ska ta. Eftersom vi fortfarande är så pass unga (25 och 27,5) så är/var vi egentligen inte superstressade att det skulle hända direkt, men nu är det snarare nästan en ångest och oroskänsla inför om det någonsin kommer hända och därför vill vi ju att det ska hända nu. Så jobbigt det där.
  • Asplövet18
    Asplövet18 skrev 2020-06-11 08:38:08 följande:
    Ja det är klurigt, man får luska själv och testa lite haha :)
    Jag kör samma nästan!! :) 

    Tycker också rosenroten är lite läskig nästan, men jag vill bara göra allt som kan hjälpa till!! 

    Förstår det och det är väl inte så konstigt. Alla är vi olika och har olika förutsättningar, men förväntningarna får ju sig en käftsmäll haha.

    Jag känner samma! Kommer aldrig gå tillbaka till preventivmedel utan enbart gå efter kropp och temp.

    Jag läste om någon som körde med stickor fram till stegring började anas, sedan började på clearblue, så det blir ju lite billigare och man får både stegring och max förhoppningsvis!

    Eller hur xD man hinner inte ens längta eller bli sugen mellan varven.... Vi brukar dock kunna få in ett spontanligg här och där om vi tex är bortbjudna på middag eller har gäster, då blir helt plötsligt tvättstugan intressant, så vi får väl vara glada för det lilla haha!!

    Undrar bara hur lång tid till det ska ta. Eftersom vi fortfarande är så pass unga (25 och 27,5) så är/var vi egentligen inte superstressade att det skulle hända direkt, men nu är det snarare nästan en ångest och oroskänsla inför om det någonsin kommer hända och därför vill vi ju att det ska hända nu. Så jobbigt det där.
    Jaa i september blir det 3 år...
  • barnlängtanochpcos

    Då kom mensen idag och äntligen har min NC-app kunnat bekräfta ägglossning för de senaste två månaderna. Hurra! Aldrig varit så glad för en mens förut.

    Har lååååånga och oregelbundna cykler pga PCOS så ÄL blir först efter månadsskiftet och BIM runt 14/7, men tror mer på 21/7 ... Hoppas så på att vi ska ha tur den här gången!

  • Asplövet18
    barnlängtanochpcos skrev 2020-06-11 12:53:12 följande:

    Då kom mensen idag och äntligen har min NC-app kunnat bekräfta ägglossning för de senaste två månaderna. Hurra! Aldrig varit så glad för en mens förut.

    Har lååååånga och oregelbundna cykler pga PCOS så ÄL blir först efter månadsskiftet och BIM runt 14/7, men tror mer på 21/7 ... Hoppas så på att vi ska ha tur den här gången!


    Välkommen!! Har också pcos!! Man blir så glad när nc bekräftar äl :)
  • Anonym (Längtar efter bebis)
    Asplövet18 skrev 2020-06-11 08:38:08 följande:

    Ja det är klurigt, man får luska själv och testa lite haha :)

    Jag kör samma nästan!! :) 

    Tycker också rosenroten är lite läskig nästan, men jag vill bara göra allt som kan hjälpa till!! 

    Förstår det och det är väl inte så konstigt. Alla är vi olika och har olika förutsättningar, men förväntningarna får ju sig en käftsmäll haha.

    Jag känner samma! Kommer aldrig gå tillbaka till preventivmedel utan enbart gå efter kropp och temp.

    Jag läste om någon som körde med stickor fram till stegring började anas, sedan började på clearblue, så det blir ju lite billigare och man får både stegring och max förhoppningsvis!

    Eller hur xD man hinner inte ens längta eller bli sugen mellan varven.... Vi brukar dock kunna få in ett spontanligg här och där om vi tex är bortbjudna på middag eller har gäster, då blir helt plötsligt tvättstugan intressant, så vi får väl vara glada för det lilla haha!!

    Undrar bara hur lång tid till det ska ta. Eftersom vi fortfarande är så pass unga (25 och 27,5) så är/var vi egentligen inte superstressade att det skulle hända direkt, men nu är det snarare nästan en ångest och oroskänsla inför om det någonsin kommer hända och därför vill vi ju att det ska hända nu. Så jobbigt det där.


    Men verkligen!

    Har verkligen lärt känna min kropp under detta år vad gäller flytningar och alla möjliga symptom mellan ÄL och BIM. Jag brukar till exempel ALLTID ha typ stenhårda bröst direkt från ÄL+1 och vara snustorr och blev förra månaden helt lyrisk när brösten var mjuka fram till BIM och när jag fick mjölkiga flytningar i mängder. Jag tänkte att nuuuu jävlar är det något som skett men icke sa Nicke haha!

    Jag ska försööööka att inte analysera så mycket denna cykel och mer vara inställd på att det förmodligen inte kommer ta nu heller.

    Händer det så blir jag såklart världens lyckligaste men om inte så blir jag inte lika knäckt som jag brukar.

    Får se hur det går med den saken när ÄL väl passerat xD

    Ja jag undrar också hur lång tid det ska behöva ta.... vi är något äldre 29 och 35 men enligt fertilitetsundersökningen ska vi båda va i toppform så förstår inte vad problemet är haha!

    Tänker att vi får ge det denna sommar också och om det inte tar sig tills i höst får vi undersöka vidare vad nästa steg blir.

    Ja, jag ska nog köpa ett till paket clear blue och enbart testa så fort jag ser stegring :) vill bara ha ÄL nu!!

    När är din ÄL beräknad? Jag använder mig av typ 5st olika appar och samtliga visar ÄL om en vecka. Åhhh snälla låt detta bli en midsommarbebis!!!!
  • 33villbligravid

    Hej!

    Hoppar in här. 3:dje försöket med andra barnet om än börjar misstänka att det först var i förra cykeln som ÄL drog igång ordentligt. Har haft så löjligt lite mens sedan pillerstopp i början på april att nästan misstänkte hamnat i klimaktieriet!! :D

    Är 36 - så inte purung mera. Har ÄL vid midsommat och BIM 6.7. Får satsa på midsommar magic. Dock har jag för mig att jag inte kan bli gravid just nu. Känner mig sjukt infertil. 

    Lycka till alla!

Svar på tråden Bim Juli 2020