• Rebecka 714

    Två graviditetstest visar positivt men clear blue digital visar ”inte gravid”. BILD

    Hej. Nu är jag förvirrad.

    Jag är lite osäker på hur lång min menscykel är men enligt en 28 dagars skulle den kommit i söndags så 5 dagar sen. Har haft molande värk och känns som den ska komma när som helst under 1 vecka. Men inget.

    Igår testade jag med stickor, syntes inget.

    Imorse kissade jag vid 4 på natten. Gick upp den 6.30 och testade. Direkt på första teststickan dyker ett rosa streck upp, inom 20 sekunder. Tar en till för säkerhetsskull och samma där. Öppnar det digitala och testar i samma urin. Visar ?inte gravid?.

    Nu är jag väldigt förvirrad. Vad menas med detta? Kan tillägga att jag har tre barn sen innan och på den tiden använde jag inte digitalt och utgick från stickans svar och thats it. Men i o med att nu ett digitalt visar inte gravid vet jag inte vad jag ska tro.

    Är jag gravid? Om jag inte är det, hur kan två test visa falla rosa streck. Syns hur tydligt som helst även om de är ljusa.

  • Svar på tråden Två graviditetstest visar positivt men clear blue digital visar ”inte gravid”. BILD
  • Ariellan

    Kan vara att det digitala inte är lika känsligt för Hcg-hormonet. Vänta några dagar så borde det slå om till att visa gravid.

  • Mortiscia80

    Jag tror att du har för låga nivåer för att det digitala ska reagera, du kan testa en Clearblue Early, eller vänta lite till. Men stickorna verkar ju positiva så grattis :)

  • Mortiscia80

    Jo en sak till, du skulle så klart ha testat med urinet kl. 4. Ett par timmar senare har du väldigt låg koncentration i det nya urinet. Du skulle kunna testa imorgon bitti alltså. Då borde även stickorna visa tydligare.

  • Anotherone

    Jag fick positivt med RFSU testa tidigt några dagar före beräknad mens. Vid det tillfället fick jag ej gravid på Clearblue. Men morgonen därpå visade även Clearblue positivt. Så förhoppningsvis är det bara att testet du gjort inte är lika känsligt.

Svar på tråden Två graviditetstest visar positivt men clear blue digital visar ”inte gravid”. BILD