• Anonym (Anonym)

    Otrogen??

    Brukar inte skriva i sådana här forum, men börjar få lite panik!

    Jag misstänker att min sambo är otrogen.

    Vi har alltid haft mycket sex och kärlek i vårt förhållande och gått igenom mycket.

    Har varit tillsammans i 7 år och som sagt gått igenom mycket, sånt som inte hör till vanligheterna.

    Det sista halvåret har han haft mycket att göra vilket har lett till jag varit mycket hemma med dottern själv, jobbat på sitt vanliga jobb, hjälpt vänner med att renovera hemma, både mina, hans och min familj, sen hör det till saken att jag jobbar tre skift så ja det har inte funnits över mycket energi för sex och närhet.

    Vi har alltid varit måna om att hitta familjetid men tyvärr har den blivit lidande, detta har resulterat till att jag har blivit sur, tråkig och gnällig :(

    Även blivit kontrollerande och snokig för att jag kännt att han varit annorlunda och distanserad . Men så klart blir man ju själv spänd och konstig om sambon man lever ihop med är på en mycket

    Han tränar varje morgon innan sitt jobb och där har det tydligen dykt upp en tjej som lagts till både på instagram och fb.

    Jag frågade vem det var och han sa att hon tränar på gymmet..men det jobbiga är att hon skriver till honom mellan varven..varit inne och gillat varenda bild på honom på instagram..inte på mig och han eller dottern.

    När jag frågar vad hon skriver så är det lite om allt möjligt säger han, att hon är i skogen med barnen..bra jobbat idag på träningen m.m

    Han säger att det är hon som skriver inte han.

    Jag sa att jag tycker det är konstigt om man är gift och skriver till en annan man som man inte känt sen tidigare,han blev lite sur och undrade varför jag inte litar på honom..

    Har haft svårt med tillit i vårt förhållande av olika anledningar.

    Han har aldrig varit otrogen mot mig men ljugit om saker förr..men varit små saker.

    Sen har det hänt några saker som gör så jag är på min vakt..jag kom på honom med att ljuga var han varit..han sa han skulle träna men det visade sig att han inte var där..när jag ställde honom mot väggen så sa han att han varit med en kompis(känner honom) men inte velat säga det för att jag skulle bli sur att han skulle va med honom ist för att va hemma..pallade inte ta konflikten. Men jag var så klart både arg och sårad, sa att jag trodde han varit med någon annan och han var med arg och sa flera gånger att han inte varit det lovade dyrt och heligt visste ju om han hade varit det så skulle jag lämna honom för att det har jag sagt..

    Ja herregud så galet det blev

    Den andra saken är att när jag jobbat kväll och natt har där varit märkliga aktiviteter på vår dörr när dottern somnat.

    Ytterdörr som öppnats strax efter hon somnat och öppnats strax innan jag kommer hem( vi har larm så man ser i app när dörrarna är öppna)

    Senast var när jag jobbat natt..då var den öppnad strax efter jag hade gått och sen mitt i natten, trots att han sagt han somnat tidigt...

    Sen var den ena soffkudden felvänd i soffan såg jag dagen efter.

    Jag frågade och då sa han att han glömt att låsa bilen och att han kom på när han var uppe och kissade att han inte låst ytterdörren.

    Hrm inte vet jag.

    Känner mig för jävlig som inte kan lita på honom, vet ju att det är bara jag som kan göra något åt min tillit men vill inte bli förd bakom ljuset.

    Så svårt att tänka mig att han kan vara så svinig att ta hem någon när dottern ligger och sover.

    Vi har pratat mycket, han säger att han tycker det varit jobbigt att jag varit så spänd, att han aldrig skulle göra något och om något är fel så kommer han säga det, vill inte förlora mig och vill verkligen känna att han gjort allt för att kämpa för oss.

    Vet varken ut eller in längre..vill kunna slappna av och tänka att om han är det kommer det visa sig.

    Bara låta det bero och se vad som händer...vi har det ju bra för övrigt..grym sex, kan prata om allt och har det jäkligt roligt ihop men längesen nu pga av så jäkla mycket att göra och begränsad tid till varandra .

    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Otrogen??
  • Anonym (Ghost)

    Man lägger inte till random tjejer man träffat på gymmet, inte otrohet men otroligt olämpligt.

    Sluta fråga om det där med dörren och larmappen, låtsas som du lagt det bakom dig. Fejka att du jobbar natt/sent skift/extra timmar men förvarna några dagar innan (så långt du annars brukar säga till) och gå till en kompis så länge, avvakta en halvtimme eller vad det brukar ta, om du ser att dörren öppnas kan du själv smyga hem och antagligen råka på honom "in action". Det är en sak att dörren öppnas en gång, t ex då du gått hemifrån, men inte att den öppnas igen när du snart ska komma hem.

    Inte världens snyggaste taktik men jag tror att han är otrogen. Jag köper inte det där med dörrarna.

  • Anonym (.)

    Alltid trist när man knte kan lita på sin partner.

    Men jag undrar om det inte är bättre om du försöker vara en bra partner, på sin vakt, istället för att misstro killen? Risken är väl att du fortsätter vara sur och bitter hemma.

    Hur ofta har ni sex nu då?

    Ska man öka övervakningen så finns ju kameror, finns sådana som aktiverar vid rörelser, och sådana som är så små och batteridrivna att de enkelt kan döljas. Det är säkert inte tillåtet att sätta upp.

  • Anonym (Ghost)
    Anonym (.) skrev 2020-06-06 09:27:11 följande:

    Alltid trist när man knte kan lita på sin partner.

    Men jag undrar om det inte är bättre om du försöker vara en bra partner, på sin vakt, istället för att misstro killen? Risken är väl att du fortsätter vara sur och bitter hemma.

    Hur ofta har ni sex nu då?

    Ska man öka övervakningen så finns ju kameror, finns sådana som aktiverar vid rörelser, och sådana som är så små och batteridrivna att de enkelt kan döljas. Det är säkert inte tillåtet att sätta upp.


    Du får sätta upp hur många kameror du vill i ditt eget hem, det var förresten ett väldigt bra förslag.
  • Anonym (Anonym)

    Just nu har vi lite distans då jag är provtagen för covid..men innan dess så varje kväll och bra sex bättre än vi haft på länge...det är det sjuka.

    Nä jag håller med man lägger inte till vem som på sociala medier kan jag tycka om man inte har väldigt god kontakt.

    Nu vet han ju om det där med dörren så kommer väl dra öronen åt sig annars är han ju korkad.

    Jag tänkte det med, att komma hem oanmäld

  • Anonym (Anonym)

    Funderar på det där med övervakningskamera, känns för jävligt bara att min dotter kanske blivit vittne till det..om hon har vaknat och kommit ner.

  • Anonym (T)

    Varför inte bara följa med till gymmet,och presentera dig för henne?

    Då borde du få nån reaktion,på bägge två?

  • jrockyracoon

    Jag tycker också att det finns för många varningsflaggor för att inte ta dem på allvar.

    Har du frågat kompisen om han var där som han påstod? Sätt upp kamera, låtsats jobba över och spana lite på huset och se om någon går in.

    Att sexlivet har förbättras är snarare något som talar för otrohet än emot. Leta efter andra förändringar hos honom, det borde finnas avvikelser om han har börjat vara otrogen nu.

    Visst är det olagligt, men om det vore jag skulle jag inte kunna låta bli att snoka lite i hans mobil utan att han ser. Jag skulle antagligen installera någon form av spionapp också.

    Det är inte att vara överdrivet misstänksam eller att ha svårt för tillit när man blir misstänksam på de grunder som du nämner. En otrohet skulle kunna förklara många av de observationer du gjort, så du har all rätt att vara misstänksam och det är klokt att diskret vidta mått och steg för att klargöra om du har rätt.

  • Martina1970

    Tyvärr tycker jag att det verkar som om han är otrogen. Smålögner, ny bekantskap från gymmet som har full insyn i hans sociala medier, bättre sex än på länge (motsägelsefullt, men vanligt vid otohet). Ser på det du skriver att din "magkänsla" säger dig att han bedrar dig. Lita på din känsla, se till att ta reda på hur det ligger till.

    Du har fått flera bra tips om vad du kan göra.

    Först när du vet helt säkert, kan du ta beslut om hur du vill leva ditt liv och gå vidare.

    Önskar dig all lycka!

  • Anonym (Misstänkt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-06 09:08:27 följande:

    Brukar inte skriva i sådana här forum, men börjar få lite panik!

    Jag misstänker att min sambo är otrogen.

    Vi har alltid haft mycket sex och kärlek i vårt förhållande och gått igenom mycket.

    Har varit tillsammans i 7 år och som sagt gått igenom mycket, sånt som inte hör till vanligheterna.

    Det sista halvåret har han haft mycket att göra vilket har lett till jag varit mycket hemma med dottern själv, jobbat på sitt vanliga jobb, hjälpt vänner med att renovera hemma, både mina, hans och min familj, sen hör det till saken att jag jobbar tre skift så ja det har inte funnits över mycket energi för sex och närhet.

    Vi har alltid varit måna om att hitta familjetid men tyvärr har den blivit lidande, detta har resulterat till att jag har blivit sur, tråkig och gnällig :(

    Även blivit kontrollerande och snokig för att jag kännt att han varit annorlunda och distanserad . Men så klart blir man ju själv spänd och konstig om sambon man lever ihop med är på en mycket

    Han tränar varje morgon innan sitt jobb och där har det tydligen dykt upp en tjej som lagts till både på instagram och fb.

    Jag frågade vem det var och han sa att hon tränar på gymmet..men det jobbiga är att hon skriver till honom mellan varven..varit inne och gillat varenda bild på honom på instagram..inte på mig och han eller dottern.

    När jag frågar vad hon skriver så är det lite om allt möjligt säger han, att hon är i skogen med barnen..bra jobbat idag på träningen m.m

    Han säger att det är hon som skriver inte han.

    Jag sa att jag tycker det är konstigt om man är gift och skriver till en annan man som man inte känt sen tidigare,han blev lite sur och undrade varför jag inte litar på honom..

    Har haft svårt med tillit i vårt förhållande av olika anledningar.

    Han har aldrig varit otrogen mot mig men ljugit om saker förr..men varit små saker.

    Sen har det hänt några saker som gör så jag är på min vakt..jag kom på honom med att ljuga var han varit..han sa han skulle träna men det visade sig att han inte var där..när jag ställde honom mot väggen så sa han att han varit med en kompis(känner honom) men inte velat säga det för att jag skulle bli sur att han skulle va med honom ist för att va hemma..pallade inte ta konflikten. Men jag var så klart både arg och sårad, sa att jag trodde han varit med någon annan och han var med arg och sa flera gånger att han inte varit det lovade dyrt och heligt visste ju om han hade varit det så skulle jag lämna honom för att det har jag sagt..

    Ja herregud så galet det blev

    Den andra saken är att när jag jobbat kväll och natt har där varit märkliga aktiviteter på vår dörr när dottern somnat.

    Ytterdörr som öppnats strax efter hon somnat och öppnats strax innan jag kommer hem( vi har larm så man ser i app när dörrarna är öppna)

    Senast var när jag jobbat natt..då var den öppnad strax efter jag hade gått och sen mitt i natten, trots att han sagt han somnat tidigt...

    Sen var den ena soffkudden felvänd i soffan såg jag dagen efter.

    Jag frågade och då sa han att han glömt att låsa bilen och att han kom på när han var uppe och kissade att han inte låst ytterdörren.

    Hrm inte vet jag.

    Känner mig för jävlig som inte kan lita på honom, vet ju att det är bara jag som kan göra något åt min tillit men vill inte bli förd bakom ljuset.

    Så svårt att tänka mig att han kan vara så svinig att ta hem någon när dottern ligger och sover.

    Vi har pratat mycket, han säger att han tycker det varit jobbigt att jag varit så spänd, att han aldrig skulle göra något och om något är fel så kommer han säga det, vill inte förlora mig och vill verkligen känna att han gjort allt för att kämpa för oss.

    Vet varken ut eller in längre..vill kunna slappna av och tänka att om han är det kommer det visa sig.

    Bara låta det bero och se vad som händer...vi har det ju bra för övrigt..grym sex, kan prata om allt och har det jäkligt roligt ihop men längesen nu pga av så jäkla mycket att göra och begränsad tid till varandra .

    Har ni några tips?


    Låter suspekt, skulle också börja med att fråga kompisen ifall han faktiskt var där.
  • Anonym (Nej dock aldrig)
    Anonym (T) skrev 2020-06-12 13:22:26 följande:

    Varför inte bara följa med till gymmet,och presentera dig för henne?

    Då borde du få nån reaktion,på bägge två?


    Bara nej!
    Som en svartsjuk liten polis?
Svar på tråden Otrogen??