• Anonym (?)

Han säger han är så kär- jag märker inte det :-/

Jag har träffat en kille, han skriver gulliga meddelanden, att han är så kär i mig, vill ta med mig o presentera för föräldrar osv.

När vi träffas har vi jättemysig sex, men han vill aldrig hånglar eller pussas på munnen då, knappt han tar i mig. Han känns.mest porrskadad då. Han har aldrig slickat mig.

Jag ifrågasatte det o han sa förspel är onödigt.

Han tycker jag pussas för mycket, en puss eller så räcker.

Samtidigt säger han att han vill vara tillsammans med mig.

Han vill inte hålla hand ute osv.

Men han skriver jag är hans baby, älskling osv.

När vi kan umgås så vill han ha egentid, tex umgås några timmar O gå hem sen så får jag spela dator.

Sov över för första gången o han bara påpekade på morgon hur skönt det är o sova själv, får man mer plats. Du är som en klängapa. När jag var där så låg han i soffan ibland för dig själv.

Vi kommer inte kunna ses på en vecka men ändå så tyckte han jag skulle gå hem nu, han ville ha egentid.

Jag däremot är sån som skull kunna vara dygnet runt o vill bara hångla o vill ta vara på varje minut.

Han säger det räcker med en puss, tid finns.

Han tog upp exemplen på sina relationer, att han dumpat en tjej som ville ha för mycket närhet o han tyckte bäst om där man hade mycket space.

Jag skrev ett gulligt kort åt honom o en fin present, men inget av det har han framme, däremot ett kort från ett gammalt ex, jag tänker han borde ju vela byta ut det till mitt.

Jag känner mig bara ledsen o förvirrad.

Vill man inte vara nära när man är nykär? Jag har alltid träffat bara killar som är såna.

Ska jag bara acceptera han är sån eller vad.

Suck...

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Han säger han är så kär- jag märker inte det :-/
  • Anonym (Anonym)
    Då måste jag ha varit porrskadad massor med år innan jag ens såg porr för jag gillar inte heller att hångla eller pussa under samlaget, oavsett ställning så är det absolut ingen enkel sak att komma åt om man juckar. Jag är tacksam att slippa bli slickad, de killar som försökt har varit odugliga hela bunten.

Alla tycker inte att pussar, hålla handen osv är viktiga så kanske du ska sluta döma honom efter dina mallar. Säger han att han är kär så är det väl så, tror du att han ljuger får du göra slut och hitta någon som bättre passar dina större behov. För det kan ju också vara så att han har lite rätt, du kanske är väldigt krävande?

Du borde inte vara där så länge under dina besök. Om han kör ut dig för att kunna spela dator verkar han ju dels spelberoende, dels som att han inte riktigt har så kul med dig. Sedan kalla dig för klängapa och indirekt hota med att göra slut är inte alls ok. Han är säkert kär, men inte särskilt mycket. Det är dags att göra slut och hitta någon som faktiskt gillar dig och inte bara har dig som någon platshållare till nästa seriösa relation.
  • Barbro45

Vi är alla individer, vi har olika behov av närhet, olika behov av tid för sig själv. Hans behov av egentid,  behov av närhet är lika viktigt som dina behov av närhet och samvaro.
    Med det sagt, i alla relationer behöver vi göra kompromisser, anpassa oss. Det innebär INTE, absolut INTE att dina behov betyder mindre än hans. Det ska inte bli DU som gör alla kompromisser.
    Något som vi kvinnor lär oss, ofta den hårda vägen, är att ord är billiga, det är lätt att säga, jag älskar dig, du betyder allt för mig, du är det bästa i mitt liv. Men det är handlingar som visar verkligheten.
    Så prata om era behov, berätta för honom vad DU behöver för att en relation ska fungera för dig, utan ursäkter, utan som ett faktum. Som om du skulle säga att du behöver storlek 37 i skor, rent fakta. Fråga hur hans behov ser ut för att en relation ska fungera för honom. Fråga därefter vad han kan kompromissa med och känner efter vad du kan kompromissa med. Sedan gör du ett val.

• Anonym (Egoistisk?)

Hmm...är ni väldigt unga? Har ni någon typ av as-diagnos?

Låter som en omogen kille, och du låter lite som om du kommer anpassa dig efter hans behov. Gör inte det!

Tjejer anpassar sig för mycket efter undermåliga idiotkillars behov, istället för att vara själva och vänta in rätt kille.

Låt inte killen brstämma att "det ska vara så", utan säg ditt. Säg vad du tycker, med självsäkerhet, som om det ska vara så. Ofta kommunicerar killar väldigt självsäkert, medan tjejer kommunicerar osäkert. Det leder till att tjejer anpassar sig efter killarnas vilja. Vill du ha en porrskadad man? Var tydlig, säg att du behöver förspel. Han ska inte kunna komma och säga att förspel är onödigt. Fråga "för vem?"! Är sexet bara till för honom? Fråga honom det.

• Anonym (?)

Jag har berättat om mitt behov av närhet. Det var då han tog upp sina tidigare relationer. Han tycker jag borde märka när han behöver space, jag sa kommunicera o säg det istället.

Det här är sån jag är, typ.

Jag har även sagt jag kan sköta jobbet när vi har sex, men det vill han inte för han tycker jag är för vild o då kan han få det som han vill.

Vi är inte unga, vi är medelålders.

Jag har sagt jag vill visa han hur mycket jag tycker om honom, men han tycker jag ska lugna mig, man behöver inte så mycket, finns tid.

Jag gav upp o vara nära honom, då kom han istället till mig o då märktes han gillar mig men ändå så tar han distans då o då.

O som sagt skickar mig hem.

Jag vet inte om jag bara behöver ge han tid, eller om han leker md mina känslor eller om han bara är sån.

Är dubbla signaler hela tiden.

När vi inte ses skickar han fina meddelanden o kommer förbi bara för att prata med mig o få en puss.

När vi umgås så vill han mest vara ifred. Typ kramas o sen är det bra.

Suck.

• Vanessa89

Han ser och använder dig som sin levande knulldocka. Han har inget intresse av att lära känna dig eller tillfredställa dina behov.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2020-06-07 10:36:47 följande:

Jag har berättat om mitt behov av närhet. Det var då han tog upp sina tidigare relationer. Han tycker jag borde märka när han behöver space, jag sa kommunicera o säg det istället.

Det här är sån jag är, typ.

Jag har även sagt jag kan sköta jobbet när vi har sex, men det vill han inte för han tycker jag är för vild o då kan han få det som han vill.

Vi är inte unga, vi är medelålders.

Jag har sagt jag vill visa han hur mycket jag tycker om honom, men han tycker jag ska lugna mig, man behöver inte så mycket, finns tid.

Jag gav upp o vara nära honom, då kom han istället till mig o då märktes han gillar mig men ändå så tar han distans då o då.

O som sagt skickar mig hem.

Jag vet inte om jag bara behöver ge han tid, eller om han leker md mina känslor eller om han bara är sån.

Är dubbla signaler hela tiden.

När vi inte ses skickar han fina meddelanden o kommer förbi bara för att prata med mig o få en puss.

När vi umgås så vill han mest vara ifred. Typ kramas o sen är det bra.

Suck.

Men shit, med tanke på trådens innehåll hade jag gissat tidig 20-årsålder på er båda! Jag förstår inte att du tillåter dig att behandlas på det där sättet av en förvuxen tonåring. Skicka hem tjejen för att man ska spela dator, så otroligt barnsligt beteende.

Stackars honom som har en sån vilde i sängen, det finns många killar som skulle uppskatta en tjej med lite drag i, för de flesta klagomål man läser är just att tjejen är för passiv vid sex.

Ge upp det där, livet är för kort och du borde vara gammal nog att ha lite bättre koll på vad du är värd.
  • sextiotalist

Skulle säga som det är med sex, den som vill minst styr.

Sedan får man avgöra själv om det är värt priset.

Jag hade valt bort en man som behövde ständig bekräftelse, fysisk eller mentalt. För jag hade inte mått bra i en sådan relation.

Dvs jag anser inte att det går att kompromissa och inte heller att någon med automatik ska anpassa sig.

Däremot så får man värdera om vad man tycker är viktigt för en själv.

Både jag och sambon har avstått från vissa saker (inget vi diskuterar) för att det andra är värt desto mer.

Men jag är en person som föredrar att se och värdera vad jag har och inte vad jag inte har (det innebär inte att jag har drömmar).

Det viktigaste är att man älskar den personen som personen är och att det som inte är perfekt är så bra att det är något man kan leva med utan bitterhet.

• Anonym (lll)

Ni är nog för olika i vad det är ni vill. 

Jag hade också tolkat tråden som att det handlade om väldigt unga personer. Om ni är så pass gamla som du skriver så borde ni båda lärt er av livet mer om hur man ska hantera relationer. Mitt tips är att den här relationen inte kommer bli så långlivad. 
    Man ska givetvis säga vad man vill och försöka få det, och då kanske inte just ni är rätt tillsammans. 

• Anonym (Egoistisk?)

Allt är ju på hans villkor. Han bestämmer. Han "skickar hem dig", det är absurdt! Hade en man skickat hem mig hade han aldrig fått äran att se mig igen.

• Anonym (wtf)

Ni är ju inte kompatibla för dem öre. Det där hade jag lagt ner. Kommer inte att funka i längden. Är det så där nu, tänk då hur det kommer att bli senare. "Förspel" behövs inte. Ni är väl för fan två som har sex. Vem är han att bestämma det. Jag skulle inte ens kunna bli kåt utan att kyssas först.

• Anonym (op)

Ni är nog inte kompatibla. 

Jag och mitt ex hade lite samma problem, han ville alltid vara nära, medan jag ville det till viss del, men inte hela tiden. Han hade problem med snarkningar på natten, men blev jättearg om jag valde att då sova i ett annat rum, det var verkligen en dealbreaker för honom, medan för mig har jag inte det behovet av att vara nära varje sekund. Ska tillägga att vi var ett par i 13 år. 

Däremot sexuellt var vi mer kompatibla, fungerar det inte med förspel osv så fungerar det ju inte. Man måste kunna lyssna in den andra personen sexuellt, och detverkar din kille inte ens bry sig om eller tycka är viktigt. Och det är konstigt.

• Anonym (Linn)

Ni är alldeles för olika. Värdera dig själv högre än så, nöj dig inte med en kille bara för att han vill ha dig. Tänk istället: Vill jag detta? Mår jag bra i denna relation? Ger han mig det jag behöver?

Du tänker tyvärr på samma sätt som så många tjejer gör, du sätter honom före dig. Vad han tycker och tänker går före vad du själv tycker och tänker. Men ni är jämlikar. Ni måste prata och komma fram till en kompromiss som känns bra för båda.

• Anonym (Rrr)

Det här påminner mig om nåt som hände när jag var ung.

Jag fick då höra på omvägar att en kille hade skrutit om att han hade fått ligga med en tjej 8 ggr utan att behöva kyssa henne. Det var min kusin som var den tjejen som han pratade om.

Så jävla svinaktigt beteende från killens sida att snacka på det här viset!

Mitt råd till dig: Gå inte med på något som inte känns bra. Det inte värt att ha ett förhållande där du inte blir behandlad på ett schysst sätt!

• Anonym (Man48)

Är du ung ?

Inga barn

Den där pöjken verkar inte vara nåt att lägga krut på

Gå vidare

Du förtjänar nånting mycket bättre

Tro på dig själv

Du är en toppen tjej

Svar på tråden Han säger han är så kär- jag märker inte det :-/