• Februari16

    Ni som haft sammandragningar - när födde ni?

    Ni som haft mycket sammandragningar under graviditeten, i vilken graviditetsvecka födde ni?

  • Svar på tråden Ni som haft sammandragningar - när födde ni?
  • Anonym (H)

    V 38 och v 40. Den enda graviditeten jag INTE haft mycket sammandragningar i födde jag i v 30

  • Anonym (Mami)

    40+1, 40+0 och 40+0. Jag hade massor med sammandragningar tidigt i samtliga graviditeter men de påverkade aldrig livmodertappen.

  • Anonym (R)

    39+6, men hade även jag sammandragningar som började runt v. 16 (tror jag??) men ja visade sig inte vara något :)

  • LillaJag06

    V27 (dog pga infektion och felbehandling)

    V40 (ville ut i 32 och bm sa att vi skulle vara förberreda. Han stannade och jag hade tuffa sd hela graviditeten.

    Bf samma sak här. Ad från från 14. Var inte flera ggr pga smärtsamma sd. Lite påverkad men stanna och kom på bf.

    Denna graviditet började sd i v17 (sent jämfört med andra) Som det ser ut nu är det lugnare än med de andra barne.

  • Anonym (jkkgryjv)

    Första barnet 39+4 och andra 40+5. Jag hade sjukt mkt sammandragningar från ca v 29 med båda... varje gång jag bytte position. Även ont på nätterna ofta!

  • Carin1981
    LillaJag06 skrev 2020-06-08 07:06:27 följande:

    V27 (dog pga infektion och felbehandling)

    V40 (ville ut i 32 och bm sa att vi skulle vara förberreda. Han stannade och jag hade tuffa sd hela graviditeten.

    Bf samma sak här. Ad från från 14. Var inte flera ggr pga smärtsamma sd. Lite påverkad men stanna och kom på bf.

    Denna graviditet började sd i v17 (sent jämfört med andra) Som det ser ut nu är det lugnare än med de andra barne.


    Oj! Beklagar att första barnet dog. Får jag fråga vilken infektion och felbehandling som förelåg?
  • SpändFörväntan

    Med tredje barnet hade jag sammandragningar från vecka 29 ungefär, låg inne och fick bricanyl vid två tillfällen i vecka 35 och 36.

    Sedan stannade hon ändå tills vecka 39+ 4 :)

  • Lilant

    Sammandragningar från vecka 20 hemska förvärkar sen vecka 30 hon kom i vecka 39 efter att dom tagit vattnet då jag va så öppen redan då tog de 1 timme så va hon ute så förvärkarna va nog inte förgäves :D

  • Sincere

    Med tredje hade jag starka sammandrabbningar från v. 19 men jag blev igångsatt i vecka 40+4

Svar på tråden Ni som haft sammandragningar - när födde ni?