Inlägg från: Häxansurtantdeluxe |Visa alla inlägg
  • Häxansurtantdeluxe

Skilda men äger fortfarande huset ihop

Lång historia kort... jag å exmannen är skilda sedan ett par år och han bor kvar i huset... vi har inte genomfört bodelningen än pga olika omständigheter... han har planer på att flytta därifrån om ett par år och då vill jag ta över det igen och köpa ut honom. Men nu till problemet, han missköter huset och tomten... trädgården är helt förvildad och han klipper ytterst sällan gräset, det står skrot i trädgården mm... vad har jag rätt att kräva av honom? Tänker att jag förlorar ekonomiskt på husets värde av att han missköter det?

• Svar på tråden Skilda men äger fortfarande huset ihop
  • Häxansurtantdeluxe
    annabellelee skrev 2020-06-08 07:59:40 följande:

Ordna bodelning. Det låter som en farlig situation, att någon man inte litar på bor i huset man äger. Vad händer om han är slarvig och det blir en vattenläcka som förstör källaren eller liknande?

Du har åxå rätt... känner att detta är en himla jobbig situation och vet inte hur ja ska bära mig åt :(

På ett sätt vill jag avvakta och köpa ut honom vilket resulterar att jag då bor relativt billigt i framtiden, men samtidigt e jag orolig över riskerna att förlora på det ekonomiskt OM det skulle hända något som gör att vi säljer huset istället... vet varken ut eller in :(
Svar på tråden Skilda men äger fortfarande huset ihop