• Alexi

    Blir det fler eller färre barn än vanligt på fritids och förskola i sommar?

    Bara nyfiken. Får Sveriges barn mer eller mindre ledighet den här sommaren? Hur är det i er familj och varför och hur är det för er som arbetar på förskola eller fritids?

    Mina barn börjar bli stora och bara den yngste går på fritids men det blir lite färre dagar på fritids eftersom vi jobbar hemifrån och därför kan han vara ledig enstaka dagar trots att vi jobbar. Två veckor fritids blir det i alla fall.

  • Svar på tråden Blir det fler eller färre barn än vanligt på fritids och förskola i sommar?
  • Vildbi

    Ingen aning hur det kan tänkas bli. Många är ju dock permitterade, så av den anledningen kanske det blir färre?

    Samtidigt är det många inom vården som riskerar att behöva jobba hela sommaren, pga viruset.

    Det återstår väl att se helt enkelt.

    Personligen nyttjar vi inte fritids. Jag är skeptisk mot den sortens barnpassning, så vi har löst det på annat vis under alla år.

  • Rödtjärnens Anna

    Tror inte det är så stor skillnad, har inte hört/sett några sådana tendenser på fritids där jag brukar arbeta och på förskolan där jag har min son. Upplever att det är få heltidspermitteringar här omkring (jobba 3, remitteras 2 dagar i veckan är vanligt här).

    Förskola/fritids här är stängt 4 veckor mitt i sommaren, så då gissar jag att alla med barn tar sin semester. Min son får dock långledigt, semester + pappaledighet gör att han blir ledig från nästa måndag fram till sista veckan i augusti.

Svar på tråden Blir det fler eller färre barn än vanligt på fritids och förskola i sommar?