• flygrl

    Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk

    Klart han är en fjant. Men samtliga man ser i filmen är ju idioter imho. Jag är själv svart och blir så arg och ledsen när jag ser hur folk uppförde sig under protesterna i Göteborg och rent allmänt hur det urartat i USA efter George Floyds död. Jag vill inte ha nånting med det här att göra!

    Varken BLM eller Antifa representerar mig med sin hatfyllda retorik och det dom håller på med kommer inte leda till en bättre värld. Hemskt också att se polisen backa som dom gjorde i Göteborg och som jag oftast ser dom göra i min ort.

  • flygrl
    Anonym (blue) skrev 2020-06-08 14:28:31 följande:

    Va fan, de börjar ju rent av slåss och knuffas inom gruppen om vem som har rätt att få yttra sig.

    Fast rätt väntat beteende ändå kanske?! Jag menar: "Horunge! Knulla din mamma!". Inte alls så att man får alla sina fördomar bekräftade ...

    Men hon kvinnan i gul-röda kjolen. Varför talar hon engelska när hon uppenbart kan tala svenska också?


    Dom är idioter hela bunten och det är därför dom håller på sådär.

    Ok, det här bekräftade dina fördomar om hur svarta är MEN jag vill bara be dig tänka på att även vi svarta finns som skäms när vi ser sånt här. Dom där människorna representerar inte mig eller min familj. No way!
  • flygrl
    Anonym (blue) skrev 2020-06-08 20:09:17 följande:

    Nu skrev jag ju inte vilka jag har "fördomar" om men om du vill veta så:

    1) Vänsterblivna identitetsaktivister som BLM. Det är de som börjar bråka och slåss inbördes om vem som har, eller inte har, rätt att yttra sig i deras grupp.

    2) Orten-folket i Adidasbrallor. De som kastar sten på polisbilarna. De som använder uttryck som "Horunge!" och "Knolla din mamma!". Det lustiga är att det är en tjej som skriker det och jag TROR att hon skriker det till en av Adidaskrigarna, för hon vill ha en fredlig demonstration. Men språkbruket sitter i henne som smäck.

    Bägge grupper ger mig precis vad jag förväntar mig i den där videon.


    Ok och jag gillar inte heller dom båda grupperna. Fast kommer från orten det gör jag och det hörs på mig också fast jag försöker styra upp mitt språk numera. ?Knolla din mamma? säger jag aldrig. Samma som att jag är hiphop-tjej men absolut ingen störig Adidasriddare.

    Skit samma, jag känner obehag inför det jag sett från upploppet i Göteborg och skulle helst se det inte blir fler såna här protester. Det räcker nu. :/
  • flygrl
    Anonym (Patte nostru) skrev 2020-06-09 12:33:29 följande:

    "Jag vill säga något. Jag är André Zachrisson och jag är en svensk man och jag vill säga, som representant för det svenska folket, att vi har misslyckats med att ta hand om er. Vi har misslyckats. Vi har gjort det. Jag vill be er om förlåtelse. Vi har misslyckats att ta hand om er alla."


    Det känns ju tryggt veta att André Zachrisson finns där för att ta hand om en. Med tropikhjälm på huvet, ridspö under armen och Bibeln i hand. The White Man?s Burden typ. Stackarn! :P
  • flygrl
    Ascendere skrev 2020-08-26 15:59:22 följande:

    Ja det är nästan det mest fascinerande, allt är så tillskruvat så att i sina försök att framstå som woke och antirasist kommer han ut som någon sorts ny-kolonialist, redo att ta sig an att frälsa de stackars vildarna...

    Allt är så skruvat att man vet inte om man ska skratta eller gråta eller bara skaka på huvudet...


    Han slår knut på sig själv i sin jävla iver att va fiiin och god, ja. Man får väl helt enkelt skratta, gråta och skaka på huvet allt på samma gång. Fast asså *nyper mig hårt i armen* aaaj, nej det är ingen konstig dröm utan jag är faktiskt vaken och André Zachrisson finns på riktigt i samma universum som du och jag. :P
  • flygrl

    Som alltid originella, intressanta och tänkvärda inlägg från dig, KlantSmurfen. Jag uppskattar det. Tack!


    KlantSmurfen skrev 2020-08-28 17:50:09 följande:
    Ahh, Coleman Hughes igen. Tror det va du som länkade till honom vid nåt tidigare tillfälle och den artikeln va också väldigt intressant. Utan att jämföra mig med Hughes kan jag också säga det blev en ögonöppnare för mig när jag satte mig in lite mer i dom här frågorna och insåg att det BLM framför mfl. till stor del är propaganda som inte stämmer särskilt bra med fakta och verkligheten. :/
    KlantSmurfen skrev 2020-08-28 17:52:21 följande:

    Portland police record highest number of death investigations in single month in more than three decades - oregonlive.com

    www.oregonlive.com/crime/2020/07/portland-police-record-highest-number-of-death-investigations-in-single-month-in-more-than-three-decades.htmlUtbildning:

    Kompetens:


    Vilken massa världsfrånvänt flum asså! Fina högstämda ord bla. om nedrusta polisen och sabba deras möjligheter att bekämpa brott som kanske skulle va relevanta i dom rosa drömmarnas värld men rasar samman när dom konfronteras med den hårda verkligheten. :/

    Jag som är född och uppvuxen i orten kan ju säga att problemet med polisen inte är att dom är för tuffa eller rasistiska utan tvärtom syns för lite och ofta är för snälla. Har själv polisen att tacka för att dom hjälpte mig ur en svår situation som tonåring och hade kanske inte ens suttit här idag om det inte vore för dom. Att tro att samhället skulle funka utan effektiv polis och rättsväsende är så löjligt och naivt att man f*****g tar sig för pannan.

    Förresten behöver jag inte veta mer om Sarah Iannone än att kolla in hennes kjol som är nerlusad med bilder på mordiska kommunist-diktatorer och mördare som Mao och Che Guevara. En sån person har exakt noll trovärdighet i mina ögon och ska fan inte snacka massa om vilka som ?are coming after our democracy?.
    KlantSmurfen skrev 2020-08-28 18:18:49 följande:

    @André "'Hjälparen"  Zachrisson(1865) Frederick Douglass, "What the Black Man Wants"

    "What shall we do with the Negro?" I have had but one answer from the beginning. Do nothing with us! Your doing with us has already played the mischief with us. Do nothing with us! If the apples will not remain on the tree of their own strength...

    [...]

    All I ask is, give him a chance to stand on his own legs! Let him alone!

    www.blackpast.org/african-american-history/1865-frederick-douglass-what-black-man-wants/

    (2013) Please Stop Helping Us: How Liberals Make It Harder for Blacks to Succeed by Jason L. Riley

    www.goodreads.com/book/show/18406408-please-stop-helping-us


    Nej precis, jag som svart person vill fan inte bli klappad på huvet och omhändertagen av välmenande idioter som André Zachrisson utan leva i ett demokratiskt, öppet samhälle där alla är lika inför lagen med samma rättigheter och skyldigheter. Ett samhälle där vi alla är jämlikar och ges möjligheter kunna hävda oss på egna meriter. Varken mer eller mindre. Och den strävan kan jag tyvärr inte se hos såna som BLM och Antifa, :/
  • flygrl
    Anonym (blue) skrev 2020-09-13 11:26:05 följande:

    Två poliser har blivit oprpvocerat attckerade, skjutna i huvudet, medan de satt i sin bil. De vårdas för livshotande skador. En 24-årig man och en 31-årig mamma till en liten dotter.

    Black Life Matters samlas utanförs sjukhuset och skanderar "Död åt polisen!" 

    "We hope that bitch dies!"

    Fet triggervarning för obehaglig video i twitterflödet

    twitter.com/BillFOXLA/status/1305040492934037504


    BLM är jävla idioter. Dom har fan inte lyft mig som svart person utan snarare fått mig att känna skam, ilska och sorg.

    Hoppas poliserna klarar sig! :/
    Anonym (blue) skrev 2020-09-13 11:53:22 följande:

    De har alltså filmat sin egen aktion och streamat. Stolta som tuppar över sitt beteende.

    twitter.com/selfdeclaredref/status/1305044847997452288

    Logiken, medvetet gå fram till polisen och provocera dem - sedan klaga när polisen tvingar bort dem från platsen.

    "We didn´t do shit, N*gga! Way ya all haras'n us?!"

    Det kommer bara att bli värre. Så länge de får erkännade och tyst accept från framförallt den politiska vänstern och Demokraterna. 


    Jävla idioter som sagt.

    Och att dom får stöd från vänsterextrema förvånar inte men vafan håller Demokraterna på med egentligen. Dom har sänkt sig själva fullständigt i mina ögon.
Svar på tråden Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk