Det känns som att jag säger konstiga saker
Jag har ett problem. Det känns alltid som att andra tycker att jag är konstig. Det är känslan jag får men den kan mycket väl vara inbillad. Jag tror att jag säger konstiga saker och att andra ska tycka illa om mig. Jag har ingen diagnos och skulle troligtvis inte heller få någon men för att försöka likna vid något så kanske jag är lite åt Asperger hållet.
Jag får ibland höra att jag borde linda in saker, inte vara så rakt på sak. Jag är kanske för ärlig i det jag säger? OBS! Jag går verkligen inte in för att säga elaka saker och skulle aldrig såra någon med flit. Jag tror att jag i 99 av 100 gånger inte säger sårande saker till någon. Det ligger inte i min natur att vara elak, tvärtom och jag kan nog snarare utnyttjas för att jag är snäll. Jag är också ganska tystlåten överlag, lite tillbakadragen. Men jag är också ganska öppen och pratar en del om jag känner mig trygg i sällskapet.
Tar ett exempel:
Har handlat glasögon av min bästa kompis släkting i många år. Optikern säljer inte topkvalitet-glas. När det är dags igen för nya glasögon så säger jag att jag gärna vill fortsätta gå där men kan hon ta in märke X istället då jag vill testa det. (Marknadsledande.) Hon frågar varför och jag säger att vi inte har varit nöjda med glasen och hört från andra optiker att hennes glas är dåliga och att vi även har läst det på internet. Jag poängterar att vi tycker att hon är bra och vill fortsätta där men vi vill ha andra glas.
På så vis kan jag vara rakt på sak men det här är ju efter att vi har varit missnöjda med nya glasögon flera år i rad hos henne. Är det så hemskt att säga det jag sa i det läget?
Jag vet inte, det blev ett ostrukturerat inlägg men jag börjar så här. Jag är rädd för att ingen tycker om mig.