• UndrandeSökare

Tre missfall på rad och "inga fel"

Tessaloniki skrev 2020-06-13 14:39:07 följande:

Hej! De har kollat mitt tsh två gånger nu tror jag, och det ska tydligen ligga inom det normala. Jag har dock inte sett siffrorna själv. Ska be om att få se dem nästa gång jag träffar min läkare! Tack för info och grattis till din graviditet! <3

Om man har svårt att få ta de prover man vill så kan man köpa en blodprovsremiss och ta provet själv genom något av alla de privata provtagningsställen som finns numera tex Werlabs, Blodkollen, Medisera, mydrop, Svensk Provtagning etc

Man klickar i de prover man vill ta, betalar via hemsidan, och tidigast nästa vardag går man till provtagningsstället och tar blodprov.

Man får sen ett sms när provsvaret är klart och loggar då in på hemsidan och läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt !

Vid vår missfallsutredning fick jag inte ta Amh-prov, så då köpte jag Werlabs Fertilitetspaket och tog det själv. Obs ! Amh-prov ska tas på CD3, dvs 3e dagen på mensen. Jag har också kollat upp mitt järnvärde och d-vitaminvärde på så sätt. På hemsidorna under provtagningsställen finns adresserna listade där man kan ta blodprov, så kolla runt om det finns något i närheten dår du bor.

Vissa av dessa använder sig av rabattkoder, så det kan vara värt att googla efter det, så blir det billigare.

Bara ett tips !
Svar på tråden Tre missfall på rad och "inga fel"