• Sabbe90

Tre missfall på rad och "inga fel"

Tessaloniki skrev 2020-08-14 10:01:58 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråd, så jag tänkte bara komma med en liten uppdatering.

Jag är fortfarande inte gravid, har ätit "mirakelkuren" sedan jag fick hem den i juni. I juli skickade jag in mensblod till ivfSerum i Grekland för analys, och provsvaren fick jag alldeles nyligen. De visade på att jag hade en bakteriell obalans i livmodern, endast 11 % lactobaciller (man ska ha minst 90 %) och resten bakterier som inte hör hemma där (åtminstone inte i de här stora antalen). Jag har ingen aning om hur det har blivit så, men så är det i alla fall. 

Jag fick provsvaren mitt i vår första letrozol-cykel sedan uppehållet så nu vet jag inte om vi ens ska försöka bli gravida denna omgång, med tanke på att bakteriefloran är så skev nere i "ugnen". Jag har i alla fall tid hos min gyn på måndag för VUL, och då ska jag ta upp provsvaren med henne samt försöka prata lite om trombyl och progesteron i första hand. 

Jag har också utökat mitt vitaminintag till följande: Magnesium, Zink, Folsyra, B-complex, Omega 3, vitamin D3 och coenzym Q10. 

Hej!

Ny på familjeliv så vet inte om jag gör rätt nu

Har också fått flera missfall utan någon anledning

Sökte hjälp hos fertilitetsplus då jag misstänkte efter mycket läsande på familjeliv och Google att mitt immunförsvar var överaktivt, vilket det visade sig vara, även om man i Sverige inte kan göra ordentliga tester så kan man få en indikation på detta iallafall.

Är nu gravid i v9 och fick för första gången se det lilla hjärtat picka i v7 (vilket vi aldrig tidigare fått uppleva)

Fick utskrivet progesteron, trombyl, prednisolon och fragmin

Ska på nytt vul nästa vecka för att se om allt fortfarande ser bra ut. Sjukt orolig hela tiden att det inte ska funka
  • Sabbe90
    Tessaloniki skrev 2020-08-17 18:44:19 följande:

Grattis till graviditeten, och vad kul att Maries behandling funkade på dig! Förstår verkligen att du är orolig, men försök att tänka positivt, du väntar barn, inte missfall! <3

Själv fick jag precis lutinus och trombyl utskrivet av min gyn och hoppas att det ska hjälpa! Inte plussat än dock, tog ägglossningssprutan nu i eftermiddags. Bara att hålla tummarna!

Försöker tänka positivt! Men så himla svårt att slappna av när det inte funkat tidigare

Är dock övertygad om att det gått längre nu med hjälp av Maries behandling

Hoppas lutinus och trombyl kan hjälpa dig

Vet du om du har någon autoimmun sjukdom?

Läste på din sida att du funderar på att åka till Aten
Svar på tråden Tre missfall på rad och "inga fel"