Tre missfall på rad och "inga fel"
Nu var det ett tag sedan jag skrev i denna tråd, så jag tänkte bara komma med en liten uppdatering.
Jag är fortfarande inte gravid, har ätit "mirakelkuren" sedan jag fick hem den i juni. I juli skickade jag in mensblod till ivfSerum i Grekland för analys, och provsvaren fick jag alldeles nyligen. De visade på att jag hade en bakteriell obalans i livmodern, endast 11 % lactobaciller (man ska ha minst 90 %) och resten bakterier som inte hör hemma där (åtminstone inte i de här stora antalen). Jag har ingen aning om hur det har blivit så, men så är det i alla fall.
Jag fick provsvaren mitt i vår första letrozol-cykel sedan uppehållet så nu vet jag inte om vi ens ska försöka bli gravida denna omgång, med tanke på att bakteriefloran är så skev nere i "ugnen". Jag har i alla fall tid hos min gyn på måndag för VUL, och då ska jag ta upp provsvaren med henne samt försöka prata lite om trombyl och progesteron i första hand.
Jag har också utökat mitt vitaminintag till följande: Magnesium, Zink, Folsyra, B-complex, Omega 3, vitamin D3 och coenzym Q10.
Ny på familjeliv så vet inte om jag gör rätt nu
Har också fått flera missfall utan någon anledning
Sökte hjälp hos fertilitetsplus då jag misstänkte efter mycket läsande på familjeliv och Google att mitt immunförsvar var överaktivt, vilket det visade sig vara, även om man i Sverige inte kan göra ordentliga tester så kan man få en indikation på detta iallafall.
Är nu gravid i v9 och fick för första gången se det lilla hjärtat picka i v7 (vilket vi aldrig tidigare fått uppleva)
Fick utskrivet progesteron, trombyl, prednisolon och fragmin
Ska på nytt vul nästa vecka för att se om allt fortfarande ser bra ut. Sjukt orolig hela tiden att det inte ska funka