• Annanathalia

Tre missfall på rad och "inga fel"

Hoppar in här, har mitt 4:de missfall pågående just nu. 3 i vecka 10-11 och ett vecka 6. Trodde jag ?hittar? felet så jag fick diagnos för hypotyreos i januari och blev gravid i april för första gången på två år. Men nej icke? hade så gärna velat förstå felet, mina ägg, min kropp eller min partner?! Vi har dock gjort alla utredningar som finns så mystiken fortsätter. Så svårt att inte ?ge upp? för dessa 11 veckor har varit så tuffa i väntan på missfall, vet inte om jag orkar fler gånger.

• Annanathalia
    Tessaloniki skrev 2021-07-12 09:53:24 följande:

Nä fy fan vilket helvete! Jag är så ledsen för din skull! 

Har du funderat något på att vända er utomlands för utredning? Sverige ligger långt efter andra länder när det kommer till att utreda exempelvis överaktivt immunförsvar (Där ligger Grekland bra till, se tråden "Vi som är gravida efter utredning i Aten"). Har hört att bl.a. Ryssland är bättre på att utreda spermierna också, men har inte läst på så mycket om det. 

Hej! Tack! Har varit både hos Dr D och Penny i Grekland. Även gjort hysteroskopi och laparoskopi där. Ink full utredning med allt vad de båda erbjuder. Alla prover ser bra ut utöver att jag fick bekräftat endometrios (lätt) och cystor. Så jag har varit gravid två gånger under deras support och då tagit deras standard medicinering med il drop, kortison, progrestrone och trombyl. Men tyvärr samma resultat. Också hört om Ryssland och Olga, skall fundera lite till.
  • Annanathalia
    Tessaloniki skrev 2021-07-12 21:14:26 följande:

Fan vad jobbigt. Hoppas verkligen det går vägen för er snart <3

Tack snälla!
Svar på tråden Tre missfall på rad och "inga fel"