Inlägg från: Anonym (Smutsfia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smutsfia)

Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?

En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.

Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?
  • Anonym (Smutsfia)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-06-11 06:57:28 följande:

Om jag har pyamasbyxorr (shorts) så byter jag två gånger per vecka, linne varannan dag ungefär. Är jag på semester en vecka har jag med två uppsättningar oftast (ibland ett extra linne) Det är väl som med andra kläder som man har nära kroppen, ser ingen anledning att tvätta just pyamas väldigt mycket mer sällan än annat.

Nej, jag ser inte heller någon anledning att tvätta mer sällan, nu när du säger det. Känner mig väldigt ofräsch. Har liksom använt dem VARJE natt i nästan ett halvår..
  • Anonym (Smutsfia)
    Anonym (B) skrev 2020-06-11 11:33:53 följande:

Får man fråga hur ofta sängkläderna byta hos TS? Uääk kräks nästan

Sängkläder byts ca en gång i månaden. Har nog dock tyvärr hänt att det gått två månader.. :/
  • Anonym (Smutsfia)
    Anonym (Kvinna 42) skrev 2020-06-11 12:51:37 följande:

Låt mig gissa att du har andra typer av myskläder (typ joggingbrallor, badrock etc) du sällan tvättar som gör att du använder pyjamasbyxorna på samma sätt?

Nu har du lärt dig att pyjamas är samma sak som trosor. Byts och tvättas ofta.

Dock kan jag inte låta bli att undra om du aldrig brytt dig om lukt och fläckar? Mensblod? Flytningar? Tittar du aldrig i byxorna när du sitter på toa och ser insidan?

Jag har trosor under pyjamasbyxorna, så de klarar sig ganska bra från mens och flytningar hoppas jag. Men du har säkert rätt i att det ändå samlas en del gojs i dem till slut. Och ja, din teori om myskläder stämmer... Har iaf lärt mig att jag ska tvätta betydligt oftare nu.
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?