Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?
Anonym (Smutsfia) skrev 2020-06-11 06:51:02 följande:
En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.
Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?
Att sova ett halvår i samma kläder är ju detsamma eller värre än att gå ett halvår till jobbet i samma kläder, men svettas ju dessutom ordentligt på natten... Måste säga att det är jätteofräscht med folk som inte byter sängkläder och pyjamas (eller kläder, skjorta osv) ofta. De märker inte själva hur sängen/de själva stinker men åtminstone jag kan säga genast om min kollega inte bytt skjorta på morgonen... Har också i min ungdom varit hemma (och svängt) hos män som helt klart inte bytt lakan på ett par veckor, fyyyy!!!