• Efterlängtatpluss

    HCG stegring!

    Hej! Plussade förra torsdagen ungefär en vecka efter ägglossning (äl borde ha varit 24/5). Har tagit några test efter det, men tycker inte att det är superstarka test. Vad tror ni? Två missfall tidigare så är sjukt orolig för det igen..

  • Svar på tråden HCG stegring!
  • Anonym (Jag)

    Jag tror inte att det är någon fara. Känns som de där testen sällan ger fullt utslag? Grattis till ditt fina plus! :)

  • Efterlängtatpluss
    Anonym (Jag) skrev 2020-06-11 10:43:40 följande:

    Jag tror inte att det är någon fara. Känns som de där testen sällan ger fullt utslag? Grattis till ditt fina plus! :)


    Tack för ditt lugnande svar :) Gör mig säkert en otjänst när man testar konstant, men det är så svårt att låta bli. Har även gjort två cb digitala som först visade 1-2 v och sen 2-3 v. Så får väl lita på de :)
  • Anonym (Jag)
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-11 10:51:27 följande:

    Tack för ditt lugnande svar :) Gör mig säkert en otjänst när man testar konstant, men det är så svårt att låta bli. Har även gjort två cb digitala som först visade 1-2 v och sen 2-3 v. Så får väl lita på de :)


    Jaa sluta testa och försök att njuta!
  • 0909
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-11 10:13:19 följande:

    Hej! Plussade förra torsdagen ungefär en vecka efter ägglossning (äl borde ha varit 24/5). Har tagit några test efter det, men tycker inte att det är superstarka test. Vad tror ni? Två missfall tidigare så är sjukt orolig för det igen..


    Hej :) jag hade beräknad äl 25/5 och plussade förra fredagen, har också två missfall i bagaget. Min stegring ser ut som din, vilket gjort mig lite lugnare nu haha. Tänker att om vi är två som har liknande stegring så kanske det är något bra? Haha:) peppar iaf!
  • Efterlängtatpluss
    0909 skrev 2020-06-11 15:41:02 följande:

    Hej :) jag hade beräknad äl 25/5 och plussade förra fredagen, har också två missfall i bagaget. Min stegring ser ut som din, vilket gjort mig lite lugnare nu haha. Tänker att om vi är två som har liknande stegring så kanske det är något bra? Haha:) peppar iaf!


    Oj vad lika vi var :). Skönt att någon annan har liknande! Har du testat med RFSU?
  • 0909
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-11 16:00:04 följande:

    Oj vad lika vi var :). Skönt att någon annan har liknande! Har du testat med RFSU?


    Ja verkligen lika :) ja jag har testat med RFSU. upplever att rfsu inte blir starkare men har även testat med clearblue plus som jag dock tycker ökar i styrka en gnutta.
  • Efterlängtatpluss
    0909 skrev 2020-06-11 16:07:17 följande:

    Ja verkligen lika :) ja jag har testat med RFSU. upplever att rfsu inte blir starkare men har även testat med clearblue plus som jag dock tycker ökar i styrka en gnutta.


    Ja jag har också testat med cb och tycker de visar starkare, kanske är just rfsu.. Jag håller tummarna att det går bra för oss båda!! :)
  • theremustbeabetterway

    Hej! Hur gick det för er i tråden? Jag har samma ökning som er ungefär, och är så orolig över att det är en för låg stegring då jag blödde för en vecka sen...

  • Diklofenak

    Samma här, jag plussade i sön/måndag supersvagt på babyplans tidiga test och apotekets men tog ett digitalt clearblue ultratidigt som visade gravid! Tog två dagar senare CB veckoindikator som sa "Inte gravid" (då tvungen att ta ännu ett ultratidigt digital som fortfarande sa: gravid). Vet veckoindikatorn har en känslighet på 25 och det andra testet 10 men tänkte att det ändå borde ökat.
    Tyvärr har jag en kombination av kontrollbehov och testmani så hade även ett antal gamla test hemma som jag använt mig av senaste dagarna, rfsu visar fortfarande minimala, knappt synliga test men jag litar inte riktigt på dessa. Hade även ett kvar från apoteket och där är väl linjen något tydligare men fortfarande svag.
    Jag är orolig att detta inte är en frisk graviditet. Imorgon är jag på ÄL+15-17 (osäker exakt dag) och tänkte då ta ett nytt test med CB veckoindikator med morgonurin (ska försöka hålla mig under natten, kissar numera extremt ofta). Kan tilläggas att utöver att jag kissar ofta dricker en hel del vatten som säkert påverkar testresultat. 

    Alltså:
    Jag vet att det enda jag kan göra är att vänta. Vet att ingen här kan svara på hur det kommer att gå osv men jag är orolig. Tar gärna emot inputs eller om någon haft det liknande med svaga test i relativt tidig graviditet?

Svar på tråden HCG stegring!