Flytta från Stockholm-vart?
Jag och min partner drömmer om att flytta ut på landet. Det är svårt att veta vart bara när det finns så mycket att välja på och så många platser man ej sett. Vi har pratat om typ Strängnäs/mariefred. Järna. m.m. Vi söker en ort utanför Stockholm men där man kan åka in till Stockholm på under 2 timmar. Att skolor och samhälle är bra utan massa stök samt att det inte är så mycket nysvenskar/invandrare. Pratade om Katrineholm men fick höra att det blivit stökigt där på sista tiden pga många nyinflyttade. Tryggt och lugnt. Vacker natur.
Att det ska ta under två timmar till Stockholm är inget absolut krav men helst. Men vet ni ett fantastiskt ställe i Norrland eller Skåne så får ni gärna nämna dessa platser också.
Någon annan som flyttat bort från Stockholm? Hur trivs ni? Vi bor inte mitt i stan utan i förort. Men vi drömmer om ett hus på en plats långt till närmaste granne. Känner oss klaustrofobiska och instängda här. För mycket folk på för liten yta helt enkelt. Samt vill vara närmare naturen.
Tack! :)