• Jonnis

    Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??

    Hej!

    Hade ägglossning för 6 dagar sen och sen ett par dagar har jag konstant ?svag mensvärk?. Jag fattar att jag inte kan vara gravid än då ägget inte ens har hunnit fästa än.

    Men jag känner igen känslan från tidigare graviditeter men det var långt mycket senare.

    Har alltså inte haft så innan och det är börjar bli jobbigt. Det känns obehagligt att sitta i vissa ställningar.

    Finns någon förklaring? Kan det bero på eventuella förberedelser? Kan det vara ägget som vandrar som man kan känna? Kan det vara urinvägsinfektion eller något som är fel?

    Hur vanligt är detta?

  • Svar på tråden Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??
  • Solblomma30

    Jag har i princip alltid väldigt ont i livmodern dagarna efter ägglossning. Det är ingen skillnad för mig om jag är gravid eller ej. Det är som mensvärk, fast mycket värre än under mensen.

    Däremot tror jag att du kan känna av att du är gravid sex dagar efter ägglossning. Jag har fyra barn och jag har under alla graviditeter fått speciella symptom (som magsjuka light med magknip och diarré) 5-6 dagar efter ägglossning. Jag har aldrig haft samma symptom när jag inte har varit gravid. Helt ovetenskapligt förstås, men det var så himla tydligt för mig när det hände gång på gång.

  • Jonnis
    Solblomma30 skrev 2020-06-11 14:17:08 följande:

    Jag har i princip alltid väldigt ont i livmodern dagarna efter ägglossning. Det är ingen skillnad för mig om jag är gravid eller ej. Det är som mensvärk, fast mycket värre än under mensen.

    Däremot tror jag att du kan känna av att du är gravid sex dagar efter ägglossning. Jag har fyra barn och jag har under alla graviditeter fått speciella symptom (som magsjuka light med magknip och diarré) 5-6 dagar efter ägglossning. Jag har aldrig haft samma symptom när jag inte har varit gravid. Helt ovetenskapligt förstås, men det var så himla tydligt för mig när det hände gång på gång.


    Okej, hmm nej jag har aldrig känt ägglossning eller något annat. Lite hugg och sånt Ibland men de kan ju vara tarmarna med :D mensvärk får jag Max en timme innan mensen kommer så jag vet alltid när jag får mens.

    Jag har varit gravid 2 gånger innan och inte haft symptom innan plus. Dessa graviditet var dock inte planerade så kanske inte tänkte på det.

    Man kan ju hoppas att kroppen förbereder sig även om det inte blivit en graviditet ännu. :) eftersom du känt av så tidigt och många andra så kan det ju säkert vara så att livmodern förbereder inför nånting. Önsketänkande!
  • Solblomma30
    Jonnis skrev 2020-06-11 15:17:32 följande:

    Okej, hmm nej jag har aldrig känt ägglossning eller något annat. Lite hugg och sånt Ibland men de kan ju vara tarmarna med :D mensvärk får jag Max en timme innan mensen kommer så jag vet alltid när jag får mens.

    Jag har varit gravid 2 gånger innan och inte haft symptom innan plus. Dessa graviditet var dock inte planerade så kanske inte tänkte på det.

    Man kan ju hoppas att kroppen förbereder sig även om det inte blivit en graviditet ännu. :) eftersom du känt av så tidigt och många andra så kan det ju säkert vara så att livmodern förbereder inför nånting. Önsketänkande!


    Nej det är ju det att man oftast inte analyserar symptom innan mensen om man inte vill bli gravid :) Hoppas att du är gravid nu! Lycka till!!
  • Anonym (ibland)

    Hej! Jag kan ibland ha värk någon dag efter äl. Jag kan ha ganska ont vid äl så värken efteråt är liksom en efterdyning. Men det brukar inte sitta i längre än kanske max 2 dagar. Den här gången satt det i länge, av och till, förvann nån dag, kom tillbaka. Är på bim idag och väntar på om mensen ska dyka upp eller inte. Glad

  • Jonnis
    Anonym (ibland) skrev 2020-06-11 19:12:32 följande:

    Hej! Jag kan ibland ha värk någon dag efter äl. Jag kan ha ganska ont vid äl så värken efteråt är liksom en efterdyning. Men det brukar inte sitta i längre än kanske max 2 dagar. Den här gången satt det i länge, av och till, förvann nån dag, kom tillbaka. Är på bim idag och väntar på om mensen ska dyka upp eller inte. 


    Spännande! Håller tummarna. Har du testat något än? :)
  • Anonym (ibland)
    Jonnis skrev 2020-06-11 23:55:17 följande:

    Spännande! Håller tummarna. Har du testat något än? :)


    Inte än, jag ska ge det idag också annars testar jag imorgon. :) Hur går det för dig?
  • Jonnis
    Anonym (ibland) skrev 2020-06-12 07:58:57 följande:

    Inte än, jag ska ge det idag också annars testar jag imorgon. :) Hur går det för dig?


    Åh vad nervigt! :) jag har långt kvar till BIM. 10 dagar för att vara exakt. Har fortfarande värk i magen, det har inte släppt utan är där konstant. Googlade till och med på gaser i magen för att se så att en sån smärta inte kan sitta så långt ner haha.

    Jag läste att smärta också kan bero på utebliven ägglossning, sköldkörtelbesvär eller cancer. Detta är varför man ALDRIG ska googla på sånt här haha
  • Anonym (ibland)
    Jonnis skrev 2020-06-12 11:12:26 följande:
    Åh vad nervigt! :) jag har långt kvar till BIM. 10 dagar för att vara exakt. Har fortfarande värk i magen, det har inte släppt utan är där konstant. Googlade till och med på gaser i magen för att se så att en sån smärta inte kan sitta så långt ner haha.

    Jag läste att smärta också kan bero på utebliven ägglossning, sköldkörtelbesvär eller cancer. Detta är varför man ALDRIG ska googla på sånt här haha
    Otroligt. Är så nervös, därför jag inte vågat testa tidigare. Drömmer

    Haha nej, googla ska man aldrig göra! Det har man ju lärt sig den svåra vägen. Tungan ute Men spännande att du aldrig haft så förut! Kan ju helt klart vara nåt på gång!
  • Jonnis
    Anonym (ibland) skrev 2020-06-12 12:04:12 följande:

    Otroligt. Är så nervös, därför jag inte vågat testa tidigare. 

    Haha nej, googla ska man aldrig göra! Det har man ju lärt sig den svåra vägen.  Men spännande att du aldrig haft så förut! Kan ju helt klart vara nåt på gång!


    Hur har det gått för dig? :)
  • Anonym (ibland)
    Jonnis skrev 2020-06-14 19:38:55 följande:

    Hur har det gått för dig? :)


    Åh vad fint av dig att fråga! <3 Det gick bra, jag testade i lördags, bim+2, och fick ett superstarkt plus (eller ja streck var det)! Hur går det för dig, du närmar dig bim väl? :)
Svar på tråden Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??