• Solblomma30

Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??

Jag har i princip alltid väldigt ont i livmodern dagarna efter ägglossning. Det är ingen skillnad för mig om jag är gravid eller ej. Det är som mensvärk, fast mycket värre än under mensen.

Däremot tror jag att du kan känna av att du är gravid sex dagar efter ägglossning. Jag har fyra barn och jag har under alla graviditeter fått speciella symptom (som magsjuka light med magknip och diarré) 5-6 dagar efter ägglossning. Jag har aldrig haft samma symptom när jag inte har varit gravid. Helt ovetenskapligt förstås, men det var så himla tydligt för mig när det hände gång på gång.

• Solblomma30
    Jonnis skrev 2020-06-11 15:17:32 följande:

Okej, hmm nej jag har aldrig känt ägglossning eller något annat. Lite hugg och sånt Ibland men de kan ju vara tarmarna med :D mensvärk får jag Max en timme innan mensen kommer så jag vet alltid när jag får mens.

Jag har varit gravid 2 gånger innan och inte haft symptom innan plus. Dessa graviditet var dock inte planerade så kanske inte tänkte på det.

Man kan ju hoppas att kroppen förbereder sig även om det inte blivit en graviditet ännu. :) eftersom du känt av så tidigt och många andra så kan det ju säkert vara så att livmodern förbereder inför nånting. Önsketänkande!

Nej det är ju det att man oftast inte analyserar symptom innan mensen om man inte vill bli gravid :) Hoppas att du är gravid nu! Lycka till!!
Svar på tråden Värk några dagar efter ägglossning, har det hänt dig??