När är det dags för syskon?
Ja du, kanske du ska försöka att inte riktigt fundera på det ÄN? Om ni nu inte börjar närma er 40 förstås. Lev i lyckobubblan med ert barn, sedan när suget efter fler kommer - då kanske ni kan fundera på när det passar därefter?
Vi skaffade tvåan direkt efter ettan, men det var främst för att vi fick veta att vi borde skaffa de barnen vi ville ha snarast - annars skulle det eventuellt inte kunna bli biologiska syskon. Och vi ville ha fler barn. Även om jag mådde otroligt bra i graviditeten, var det tungt att vara gravid med en så liten. Var heller ingen dans på rosor att ha en ettåring och en nyfödd. Det hade dock varit värre att ha en tvååring och en nyfödd, då hade jag hellre haft en treåring och en nyfödd.
Tredje barnet kom i ungefär samma veva som de två äldre barnen blev 3 och 4. Det tyngsta nu är att de inte längre sover dag, så jag kan ju inte sova med bebisen och ha dem vakna själva
Graviditeten var vidrig med HG och foglossning. Det var verkligen bra att barnen ändå vår något mer självgående - potta/toalett, kunde äta själva, klä på och av sig själva o.s.v. Men nog var det rätt tungt ändå, men hade de varit yngre hade det varit ohållbart.
Bebis nr 3 är busenkel. Bebis nr 1 var busenkel. Bebis nr 2 var ett, monster?, och sånt vet man ju heller inte på förhand.
Jag skulle säga: Jättetätt eller 3-4 år emellan. En 1-åring att jaga och vara gravid och må skit - nej! Och en tvååring samtidigt som nyfödd - ännu större NEJ
Bara mina upplevelser.