• Sat 13 Jun 2020 21:54
    522 visningar
    3 svar
    3
    522

    Att göra (och inte göra) om du ser en förälder som behöver hjälp på stan

    Att göra (och inte göra) om du ser en förälder som behöver hjälp på stan
    Nästa alla föräldrar har varit med om situationer ute på stan där ens barn plötsligt tappat humöret och ställt till med diverse hyss. Ofta händer det dessutom just när du har som mest att bära eller ska upp med barnvagnen i en rulltrappa. I dessa lägen kan det vara mycket uppskattat med en hjälpande hand, om det erbjuds och görs på rätt sätt. Här är några Do och Don'ts för den som tänker hjälpa till.   

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Att göra (och inte göra) om du ser en förälder som behöver hjälp på stan
  • Sat 13 Jun 2020 21:54
    #1

    Upplever att folk generellt är väldigt hjälpsamma när man kommer med barn och barnvagn. Åkte tåg en längre sträcka själv med min då 6-månaders bebis och blev erbjuden hjälp både med vagn och väskor, samt att hålla/underhålla när han började bli otålig och hämta papper när han spydde. Var bara tacksam och lätt rörd över hur hjälpsamma folk är.  

  • Sat 13 Jun 2020 22:29
    #2

    När jag flög med min son som då var 6 månader så var det en kvinna som upprepade gånger frågade om hon inte skulle ta honom ett tag fast jag redan sagt nej. Väldigt irriterande. Han var dessutom lugn och sov största delen av flygturen på 6 timmar.

  • Sat 13 Jun 2020 22:39
    #3

    Jag är alltid jättetacksam då nån hjälper mig med barnvagn ur buss etc, då jag är väldigt liten och klen. Har inget emot att någon erbjuder sig utan blir tvärtom jätteglad och tacksam.

Svar på tråden Att göra (och inte göra) om du ser en förälder som behöver hjälp på stan