Rädsla för att köra bil
Ska aldrig vara ett tvång att skaffa körkort så känner man att det verkligen inte går då är det ju ok att vara utan. Speciellt om man bor i en större stad då klarar man sig utan. Själv ville jag ha körkort och gillade att köra. Sen bodde jag där man behöver bil. Men jag var rätt avslappnad när jag började köra och behövde inte många lektioner.Var klar att köra upp efter bara några lektioner. Däremot fuckade jag upp det första uppkörningen och fick köra upp en gång till för att ta det. Och det berodde på att jag kände press och var orolig för att misslyckas första uppkörningen för bland killar i den åldern kan det bli lite retsam stämning om man inte lyckades. Så andra gången var jag så rädd att misslyckas så jag började må lite illa. Vilket var bra för då började jag tänka mer på det än rädslan att misslyckas och då gick det lika felfritt som när jag övningskörde.
Jag tror att problemen för er som det inte alls går för sitter mycket i att ni tänker för mycket att det kommer gå dåligt. Kan ni ändra dom tankarna då kan det säkert gå mycket bättre. Men som sagt var känner man att det absolut inte går då ska man inte känna sig dum eller misslyckad. Då är det bara så.