Rädsla för att köra bil
Jag hade samma problem, jag hatade att köra bil mycket pga att jag inte behärskade körningen. Jag började ta körkort då jag var 38 år. Mycket för att jag träffade en man som bodde mindre centralt och körkort underlättade att ta sig de fem milen till och från honom/stan(där jag då bodde och jobbade).
Hans stora intresse är bilar och han gillar att köra bil. Vi kunde inte övningsköra, jag stod inte ut med alla kommentarer.. så körskola fick det bli. Det tog säkert 5 lektioner för att lära mig svänga någorlunda. Sen blev jag gravid och hann inte ta körkortet innan vår son kom. Började om efter något år, men det rann ut i sanden. Kanske just för att det var läskigt att köra och därmed inte kul.
När sonen hade börjat på förskola vid 2,5 års ålder sätt jag igång igen. 41 år gammal. Och nästan 42 år, i januari i år tog jag mitt körkort. Jag tycker fortfarande att det inte är speciellt kul att köra bil, och visst jag har klarat mig utan körkort hittills. Men nu har vi flyttat ut på landet och här går inga bussar. Det innebär att jag numera kan ta bilen till jobbet och bo ute på landet hela sommaren.