• Anonym (skägget i brevlådan)

Gjorde Tv4 rätt som sparkade Alexander Bard?

Alexander Bard har ju en förmåga att uttrycka sig extremt och ogenomtänkt, men hans senaste åsikt om svarta människor på Twitter som var anledningen till de sparkade honom, var faktiskt droppen för min respekt för honom Trodde han var intelligentare än så och kunde se historiens förtryck på svarta ur ett större perspektiv. Nyliberala floskler är bara pinsamma, även om han kallat sig marxist!

Vad anser ni?

• Svar på tråden Gjorde Tv4 rätt som sparkade Alexander Bard?
  • Anonym (Jag)

Jag tycker TV4 gjorde helt rätt och det enda felet de gjort är att de inte sparkade ut denna hatiska människa tidigare. Jag tål inte ens se honom på TV på grund av att han är en mobbare av rang, oavsett om han sitter i en jury eller bakom en datorskärm på Twitter. Vad gör en sådan person i ett familjevänligt underhållsprogram?

• viseversa

Ja det aset borde fått sparken för länge sen. han har fått härja runt på tok för länge med sitt kvinnohat och rasism. Avskyr honom och kan inte titta på program där han är med.

• Avenia

Har tappat respekten för tv4 som i början försvarade honom med "han får göra vad han vill privat". Okeeeeej? Var går gränsen för dem, för vad en anställd får göra privat? Ingen ryggrad ALLS. Men de har ju haft Timell och Paolo också så...

• Anonym (E)

Han är väl enbart borttagen från Talang?

Riktig jävla idiot och förstår inte ens varför någon vill samarbeta med honom. Hans åsikter om i princip allt är bara sexistiskt/rasistiskt/diverse skit.

• pyssel

Det är ju inte så ofta man får tillfälle att säga "Äntligen!" två gånger på en månad.

#inteensamaldrigglömd
  • MaackT

Det är ju Alexander Bard. Han lever väl på att få rubriker när vanligt folk går in i moralpanikens dimma? Svårt att tänka mig att en människa vars långa karriär är att säga saker som upprör människor gör det bara av misstag. Så nu får han uppmärksamhet igen. Uppdraget har lyckats! Guld i mun

• MsFry

Nu var det Fremantle som inte ville ha honom i sin produktion längre. TV4 är fortfarande mesiga jävlar som gömmer sig bakom någon sorts larv om att man får ha vilka åsikter och göra vad man vill privat. Så lät det inte när väder-Tone var med i Slitz (?). Då åkte hon ut med huvudet före. Trots att hon gjorde fotograferingen på sin fritid.

TV4 godkänner fortfarande kvinnohat och rasism från sina medarbetare, så länge det inte leder till åtal. En kvinna som visar tuttarna är dock inte godkänd.

De borde ha sparkat ut Bard för evigheter sen...

• pyssel
    MaackT skrev 2020-06-15 19:48:51 följande:

Det är ju Alexander Bard. Han lever väl på att få rubriker när vanligt folk går in i moralpanikens dimma? Svårt att tänka mig att en människa vars långa karriär är att säga saker som upprör människor gör det bara av misstag. Så nu får han uppmärksamhet igen. Uppdraget har lyckats! 

Jag tror du tillskriver honom alltför mycket välsmorda planer. En pseudointellektuell mupp och inbiten rasist och kvinnohatare med verbal inkontinens. Det finns bara alltför många hjärndöda som tycker det är häftigt. Lita aldrig på folk som talar om sig själv i tredje person - på främmande språk! - och förtvivlat gör efterkonstruktioner om att han inte alls fick sparken och febrilt viftar med svarta och kvinnliga alibin. Roligast är det ändå när han kallar sig själv både "edgy" och "macho" och genansen lyser igenom. En pluttig gubbstrutt där det kontroversiella inte är att han är det minsta "edgy" utan låter som alla andra som visst tycker det är både gött och rätt att säga n***r för han är minsann kompis med flera stycken.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Fena)

Tror han vinner mer på det än TV4. Sen var ju verkligen Talang ett slöseri med hans..ja.. talang.

Får hoppas han kan göra något vettigare med sin tid nu, och dessutom kunna utrycka sig friare i sociala medier.

• Anonym (tobbe)

Bard har alltid varit en idiot och medioker på det han gör.

• Anonym (Tekoppen)

Je, herregud. Visst är det jobbigt med folk som har andra åsikter än en själv! Gud nåde den som tycker och tänker något annat.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tekoppen) skrev 2020-06-16 00:28:24 följande:

Je, herregud. Visst är det jobbigt med folk som har andra åsikter än en själv! Gud nåde den som tycker och tänker något annat.

Nä men folk får uttrycka sig (nästan) hur dumt som helst, men då kanske man inte passar som programledare i ett familjeunderhållningsprogram. Sedan finns det även gränsen inom yttrandefriheten. Inte okej att kalla andra för horor och negrer etc.
  • Anonym (rätt)

De gjorde helt rätt! Inte lämplig att bara med i famiöjeprogram med sådana åsikter om andra människor.

• Mrs Moneybags

Ja, jag tycker de gjorde rätt. Det bekräftades bara i efterhand när han kallade Bianca för hora. 

Han är snart 60 år, hans åsikter och idéer är föråldrade och framtiden tillhör de unga. Jag är själv snart 50 och jag anser att både hans och min tid i fråga om opinionsbildning är över. Lämna plats för de yngre, det är deras värld som formas nu. Med andra ord - knip gubbjävel...

• Anonym (B)

Självklart gjorde de rätt!

Svar på tråden Gjorde Tv4 rätt som sparkade Alexander Bard?