Inlägg från: Anonym (Syskon längtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskon längtan)

BIM juli 2020

Någon här inne som har sen ägglossning och mycket besvär med symtom/krämpor? Min har börjat bli väldigt sen. Runt CD 21-24 men de jobbigaste är att jag har ägglossnings symtom från cd 12-13ungefär. Ömma äggstockar. Ömma bröst. Illamående. Sedan riktigt ont för att sedan avta efter cd 21-24 ungefär. Är idag på CD21. Hade förbannat ont i äggstockarna igår. Hade vetekudde på magen o tog Alvedon. Låg med sambon o va riktigt trångt o lite smärtsamt vid livmoder tappen precis som vid varje ägglossning. Men vet inte varför min ägglossning blivit så sen de senaste månaderna. Riktigt jobbigt att dras med ägglossnings symtom i nästan två veckor. Tidigare hade jag ägglossning runt cd16 fast med samma symtom som nu med smärta och illamående. Dock hade jag bara de jobbigt i några dagar. Kan de vara så att kroppen försöker släppa ett ägg men att den inte riktigt lyckas förrän senare i cykeln? Blir inte riktigt klok på detta. Har förövrigt försökt få syskon i 1,5 år. Tar prover för våran fertilitetsutredning denna månaden. Har varit gravid två gånger innan utan problem så vet inte va de e för fel på min kropp.

Apoapo skrev 2020-06-23 21:46:43 följande:

Har du frågat om det där ni gör utredning?

Låter ju väldigt jobbigt för dig och frustrerande när ni försöker!

Hur gammalt är syskon?

Nä tyvärr inte då vi inte fått träffa läkare ännu pga covid-19. Fått papper om att vi förhoppningsvis kan få första läkarbesöket i höst och att innan dess ska vi ha tagit mina blodprov och sambons sperma prov. Allt är riktigt fördröjt pga covid-19 tyvärr :(

Hon är två år! Vi drömde om täta syskon då hennes bonus är 10 år men tiden går och snart är vi uppe i 3 års skillnad mellan ett eventuellt syskon. De är ju fortfarande tätt men när man försökt i 1,5 år känns de som de likaväl kan ta 1,5 år till :/

Någon som vet om man kan bli mera bakfull om man är gravid? Är på äl+11 o tog ett glas vitt vin under kvällen. Endast 1 glas. Blev inte berusad o kände inte av något. Gick o la mig vid midnatt o vakna sen 2 timmar senare och mår så illa. Halsbränna och mår helt enkelt illa. Förstår ingenting o kan inte somna om pga detta.

Entusiastisk skrev 2020-07-04 03:13:32 följande:

Tänker kanske inte det är att bli bakfull utan att ett ev hcg skulle kunna trigga ett illamående!?

Ja kanske! Mår bra idag. Men i natt mådde jag så illa. Efter ett glas vin känns de helt absurt att må så dåligt. :O varit inställd på mens då vi är på försök 20 och så fort jag fått min mens ska jag ta sista blodprovet inför vårt läkarbesök för att få hjälp! Så känns inte som att jag skulle va gravid. Men de vore så underbart och så jag mådde när jag vaknade i natt efter endast ett glas vin vet jag inte va jag ska tro
Svar på tråden BIM juli 2020