• anniissen

BIM juli 2020

Älskar familjeliv, så skönt att läsa och känslan av att vara ensam i denna resa försvinner lite ????

Lördag 4 juli ska jag på 30 års fest, min fråga är, dricka eller inte?

Enligt natural cycles appen ska jag ha mens torsdag 9juli vilket lär stämma då den är regelbunden. ägglossningen bekräftades den 27 juni ..

Eller kanske kan jag köpa hem ett sånt där ?testa tidigt test?...

hur skulle ni gjort? snälla bolla tankar med mig ????????

• anniissen
    Msofie skrev 2020-07-03 07:53:05 följande:

STORT GRATTIS! Nu vill vi se en massa plus efter dig! :D

Stort stort grattis ???? spännande med sladdis ????
  • anniissen
    hartassen skrev 2020-07-03 10:27:46 följande:

Hm, jag förstår vad du menar, jag har BIM 8 juli och jag smuttade på lite vin igår så att inte kollegor skulle börja spekulera. Fick såklart dåligt samvete efteråt och googlade massor... Tydligen vet man inte hur mycket alkohol och hur tidigt det kan skada fostret, så det känns ju visserligen rätt dumt att chansa. MEN jag läste också att många rekommenderar att man ska leva som vanligt tills man vet att man är gravid, och det är nog många mammor till friska barn som druckit innan de vetat om det. Dessutom läste jag nånstans att alkohol skadar fostret som mest mellan v.5 och några veckor framåt.

Men antingen kan du testa tidigt och slappna av (fast risken är ju att du kan få negativt trots att du är gravid), eller så dricker du inget alternativt lite lite bara. Du kanske kan skylla på nåt annat då, typ huvudvärk, nån medicin eller att du är trött (fantasin är något begränsad här just nu men du fattar nog :P)

Hihi har också googlat sönder! Men hittar typ bara gamla trådar, men he också kommit fram till de du sa.. inget vet säkert/lev som vanligt innan plus...men undrar senare ifall alkoholen minskar chansen för att ägget ska fästa :/

?Lev som vanligt?....njea Jag är den som alltid är mest på att shotta, dricka bubbel och bli så där kalasigt härligt påverkad... känns ju inte riktigt som jag borde göra så här tätt in på Bim? :/
Svar på tråden BIM juli 2020