Inlägg från: sommar2020regn |Visa alla inlägg
  • sommar2020regn

BIM juli 2020

Hej!

Ny och förvirrad på alla sätt här men antar att jag hänger på (hoppas ok att man skriver direkt i tråden).
    Borde haft "BIM" i fredags, dvs 3 JULI utifrån min cykel på ca 23 dagar. Fortfarande inte fått mens och testade negativt idag (BIM+2?!) med CB digitalt. Har dock haft molande värk sen ca 9 dagar tillbaka + känner inte igen mig själv, blivit åksjuk samt mått illa vid ansträngning som träning och pw med hunden som jag annars älskar.

Tänker att jag avvaktar med ett till test tills typ "BIM+7" dvs nästa fredag, eller vad tror ni? Första "försöket" så ger lite mer info nedan.

Tog ut Jaydess spiral efter 3 år den 8/6 o väntade mens 14/6, kom dock 2 dagar efter uttag dvs 10/6, om den hade kommit "rätt" så ska väl BIM vara imorgon, 6/7 men jag har ingen aning hur jag ska tänka. Hade ev (!) ÄL 19/6 men är lite osäker på det testet (det enda testet jag gjorde) för det visade starkt, men inte lika tjockt som "C" en lite längre stund efter (+5 min). Hade mycket rajtan tajtan typ 15/6 - 26/6, sen kom molande värken o illamåendet. Så just nu är jag osäker om jag ens haft ÄL, om min menscykel kanske är förskjuten, om jag ska testa mig igen osv.

Varit gravid o gjort abort för 14 år sen, 29 år idag och haft preventivmedel men regelbunden blödning + massor m äggblåsor sedan dess. Dock aldrig molande värk mer än precis dagen innan + första dagen av mens. 

• sommar2020regn

Hej!

Ny och förvirrad på alla sätt här men antar att jag hänger på (hoppas ok att man skriver direkt i tråden).
    Borde haft "BIM" i fredags, dvs 3 JULI utifrån min cykel på ca 23 dagar. Fortfarande inte fått mens och testade negativt idag (BIM+2?!) med CB digitalt. Har dock haft molande värk sen ca 9 dagar tillbaka + känner inte igen mig själv, blivit åksjuk samt mått illa vid ansträngning som träning och pw med hunden som jag annars älskar.

Tänker att jag avvaktar med ett till test tills typ "BIM+7" dvs nästa fredag, eller vad tror ni? Första "försöket" så ger lite mer info nedan.

Tog ut Jaydess spiral efter 3 år den 8/6 o väntade mens 14/6, kom dock 2 dagar efter uttag dvs 10/6, om den hade kommit "rätt" så ska väl BIM vara imorgon, 6/7 men jag har ingen aning hur jag ska tänka. Hade ev (!) ÄL 19/6 men är lite osäker på det testet (det enda testet jag gjorde) för det visade starkt, men inte lika tjockt som "C" en lite längre stund efter (+5 min). Hade mycket rajtan tajtan typ 15/6 - 26/6, sen kom molande värken o illamåendet. Så just nu är jag osäker om jag ens haft ÄL, om min menscykel kanske är förskjuten, om jag ska testa mig igen osv.

Varit gravid o gjort abort för 14 år sen, 29 år idag och haft preventivmedel men regelbunden blödning + massor m äggblåsor sedan dess. Dock aldrig molande värk mer än precis dagen innan + första dagen av mens. 

• sommar2020regn

Hej!

• sommar2020regn
    editeds skrev 2020-07-06 16:00:49 följande:
    Hej!

Menscykeln kan behöva några månader på sig att stabilisera sig, och om du inte känner igen dig själv kan det kanske vara att du tagit ut spiralen? Det låter osannolikt att blödningen den 10/6 var mens, eftersom den måste föregås av ÄL, och om jag förstod det rätt hade det bara gått 2 dagar sedan du tog ut spiral?

Svårt att veta om din ägglossning kom efter det testet, det säkraste sättet att ta reda på när den är, är att börja tempa. Det kan ju också vara så att din ÄL var senare än vad du trott och därför har längre tid till mens än beräknat. Jag skulle avvakta och testa till helgen som du planerat!
    Åh kul med svar!

När du säger tempa, kör du NC? Eller tar du och skriver ner själv? :)

Just med Jaydess så brukar det nog inte vara så komplicerat med åter-stabilisering, men jag blev också lite osäker på det så jag ringde gyn,

Jag fick faktiskt tid hos gyn direkt när jag ringde idag för att prata cykeln men även eftersom den här molande värken inte släpper och nu har brösten poppat och ömmar. Tycker allt är förvirrat.

Hon menade att det förmodligen var en mens som dragit igång i samband m uttag av spiral (först blödning/ avstötning någon dag och sen kom mens på det) och jag hade nog ÄL innan uttag. 

Gjorde UL och endometriet var bara 7 mm, dvs inte redo för att stötas ut som vid mens (+10 mm då I guess) och hon trodde INTE att mensen var på väg just nu såsom det såg ut. Fanns även en liten 2,5 x 3 cysta som var lite oklar men kunde vara pga utebliven ÄL el pga gravid. 

Hon ville att jag skulle ta gravtest på ons igen, kan ha haft senare ÄL än jag trodde och hade även rajtantajtan då. 

Har aldrig tidigare haft oregelbundet el missad mens trots att jag gått fram o tillbaka me preventivmedel men vem vet. Dock inte superpepp på gravtest igen, tänker att om mensen inte kommit på typ en vecka fr nu o brösten håller i sig så kör jag ett nytt?!

Funderar även på en sak... 7 mm endometrium är ju ca ägglossnings-tjocklek. Tjockar den inte till sig ytterligare om jag man blir preggo?

Och ömma bröst, kommer det precis innan mens el ägglossning för er andra när ni inte är gravida? Fick för mig att jag får ömma bröst precis innan mens (pga PG + E hormoner) och då borde ju även endometriet vara riktigt tjockt eftersom styrs av samma hormoner? Hmm 

Vill ni vägleda mig? :)

Iaf, BIM 3/7 tycker min "mensapp"
  • sommar2020regn

Gud nu skriver jag i alla 3 trådar för att få expertråd då jag inte varit med om det här innan mer än vid abort (o då gjorde jag aldrig test själv)...

vad säger ni om det här gravtestet?

För ljust?

Vet inte när jag hade ÄL el BIM kan jag tillägga

• sommar2020regn
    Anonym (Hurskadettasluta) skrev 2020-07-10 09:01:45 följande:

Är nog inte gravid trots allt.

Testade svagt positivt i lördags,något starkare i måndags,igår och idag var det svagare. Så säkert fel på testen eller en kemisk graviditet.

Tror jag har bim på söndag,lite osäkert då jag blödde mellan 1-17/6. Började då som mellanblödning då jag åt p piller. Tog sista pillret 11/6. Så vet inte när själva mensen började.

Känns som mensen kommer när som helst och mina symptom märks knappt av längre.

Klart man blir besviken.

Bara att invänta tanten...

Sen börjar vi försöka baka bebis medvetet istället :)

Men det är väl väldigt liten sannolikhet att tre test i rad ska vara fel?
    Och vad menar du med kemisk graviditet? 

Tycker du ska testa om några dagar igen, jag tror faktiskt inte det är möjligt med tre test i rad som är fel, så behåll modet och humöret uppe nu! Hejja!
  • sommar2020regn
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:03:11 följande:
    Helt klart positivt!Grattis!!!!!
    Tack! Tog ett digitalt nu som också var positivt Förvånad
  • sommar2020regn
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:03:11 följande:
    Helt klart positivt!Grattis!!!!!
    Tack! Tog ett digitalt nu som också var positivt Förvånad
  • sommar2020regn
    mzl93 skrev 2020-07-10 11:19:24 följande:
    STORT GRATTIS!!! när har du BIM? Har du haft några symptom? GUD VA KUL!!
    Haha jaa, massor med symtom från typ dag 1...
    Trodde jag skulle ha ÄL 19 juni men hade nog det 27 juni, tog nämligen ut spiral efter 6 år med 2 spiraler den 8 juni.
    Men ja, symtom med molvärk, brösten, lite mer flytningar... Men molvärk från typ 29e juni. 
    Men med två positiva så måste det ju vara på riktigt - känns helt galet :o 
  • sommar2020regn
    Entusiastisk skrev 2020-07-10 13:44:15 följande:
    Stort grattis vad underbart <3
    Åh där är du! Tappade bort dig men såg ditt långa svar, men hann inte svara! I vilken "tråd" var det du skrev? Jag får hålla mig till en enda nu!

Hopppaaas nu att vi får följa varandra i någon BF tråd och kan götta ner oss i allt. En spännande sak jag tänkte på hos gyn var att mitt endometrie var 7mm men brösten börjat växa, o det är ju samma hormoner som ska driva upp endometriet och körtelgångarna i brösten... då anade jag ugglor i mossen Flört

Kram o håll mig uppdaterad!
  • sommar2020regn
    Entusiastisk skrev 2020-07-12 06:56:05 följande:

Tycker jag kunnat hålla mig relativt lugn denna månaden(det har dock också varit den längsta månaden av någon anledning rent mentalt)..

Idag har jag bim och vill bara mensen ska vara punktlig så jag kan få kvitto på att den funkat så som jag trott..

Men även idag har jag liksom rätt mycket flytningar. Livmoderstappen tycker jag dock indikerar på att mensen bör komma.. Men kan ju också vara helt ute och cykla. .

Började liksom bara bli helt orolig nu, tänk så hoppades ägglossningen över och att den typ kommer nu?! Asså förstår ingenting.. Men nu fick jag typ bara en stark känsla av att jag kanske bli tvingad att tvinga både mig och min dotter att sluta amma :'( det var som allt vände typ nu och att jag bara känner att "nä.. Det blir inga fler barn.. Jag orkar inte detta" och jag som verkligen bara försökt att ta allt med ro... Nu - hell breaks loose :/

Kommer inte mensen idag eller imorgon tar jag nog ändå ett gravtest på morgonen för att bara 100% försäkra mig och sen börja verkstaden igen(har inte riktigt känt för att mysa till det veckan efter äl denna månaden) men det är kanske bättre att få in ett mönster under hela cykeln och försöka att släppa äl-tankar....

Gah.. Stäng av min hjärna!

Sorry behövde bara skriva av mig.. <3

Åhhhh ska du inte testa idag?? Är så nyfiken och håller alla tummar o tår.

Kram kram
Svar på tråden BIM juli 2020