• Aammi

BIM juli 2020

Hej alla! Hoppar in här i julitråden. Juni blev en besvikelse efter att äl skedde två veckor senare än jag väntat. För att undvika att det händer igen testar jag att köra med äl-tester. Så, till frågan, vad tror ni om detta. Positivt, på väg mot positivt eller helt enkelt negativt?

• Aammi

Tack för era kommentarer! Nu blev jag på bra humör :D

Här är en bild på mina test från senaste dagarna. Jag har bara mätt på kvällarna en gång tidigare och det var samma tid för tre dagar sedan, och då blev testet lika starkt. Jag tog ännu ett test nu senare på kvällen och det blev mycket svagare. Helt ärligt känns det som att jag får starkast sträck när jag är halvt uttorkad och knappt streck alls när jag har druckit tillräckligt med vatten.

Vilken tid på dygnet är bäst för att mäta? Nu under semestern kommer jag få lite annan dygnsrytm, är det faktiska klockslag som påverkar hormonnivån eller är det timmar från att man vaknar?

Jag har så många frågor!

• Aammi
    Entusiastisk skrev 2020-07-12 05:56:59 följande:

Vad jag förstått är det viktigaste att man tar det vid i princip samma tidpunkt varje dag iallafall och att man reducerat vätskeintaget 2 h innan och sen att man ska testa mellan 10-20.

Men vad jag förstått från alla proffs här så kan man ev missa peaken med ett test om dagen och att man kan säkra upp med 2 om dagen.. Annars tänker jag, som ska köra på äl-test nästa månad, att försöka ta en tid mittemellan de tider typ vid 15 och hoppas på det bästa :p

Tack för svar! <3
Svar på tråden BIM juli 2020