Inlägg från: Anonym (Hurskadettasluta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hurskadettasluta)

BIM juli 2020

Tjena brudar.

Tog ett gravtest imorse då jag misstänker att jag är gravid. Ingen aning när bim är då jag slutade med p pillerna 1,5vecka in på en ny karta.

Slutade pga mellanblödning som aldrig gav med sig.

Tog sista pillret 11/6.

Blödningen slutade 17/6.

I måndags fick jag som lite blod när jag torkade mig,efterföljt av ljusrosa flytning samma kväll. Sedan dess har jag haft molvärk till och från och illamåendet kommer som ett brev på posten varje dag.

Känner mig bakis hela dagarna iprincip.

Hur som helst,syns säkert skit dåligt här.

Lägger upp en bild.

Jag testade senast i onsdags med cb early,men fick då bara vad jag tror var ett spök.

Detta är ett llyods testa tidigt.

Vad tror ni?

Msofie skrev 2020-07-05 08:32:32 följande:

Tycker mig faktiskt se ett streck.. ta ett digitalt kanske? Brukar ofta bli tydligare då!

Jag testade nu på kvällen med ett cb early och jag tror faktiskt att det var positivt.

Svagt men starkare än i lördags :)

Strecket kom upp nästan direkt och blev synligare. När 3 minuter hade gått gick jag ut helt skakis och i skratt och visade sambon. Han är även färgblind och han såg. Haha Men vi sa att vi testar på lördag igen. Vill inte ta ut något i förskott.

Min cykel verkar vara som innan jag började med p pillerna i april. Om så är fallet har jag bim på fredag 10/7.

Bifogar en bild,svårt att få med färgen på bild,men strecket är svagt ljusblått. Ska bli kul och se hur det slutar. Obs! Ciggen på bilden är inte mina haha.

Msofie skrev 2020-07-06 21:55:15 följande:

Ååh så spännande! Håller tummarna för dig. Har BIM på lördag och försöker att vänta till torsdag för att testa, men dagarna går långsamt nu :)

Håller tummarna för dig oxå :)

Uppdatera gärna när du testat:)

För oss kommer det väl mer som en rolig chock.

Vi försöker inte bli gravida,utan hade tänkt att börja bebisverkstad vid årsskiftet. Vi har legat 1 gång denna månad utan kondom. Ja vi har kört dubbla skydd då jag har jätte lätt för att bli gravid. Blivit gravid 2 gånger när jag åt p piller. Började med p piller för att slippa mensen å det pga min förlossningskada. Ställde till massa problem för mig :(

Men vi måste ha prickat in ägglossningen just den gången...

Om detta av förmodan stämmer :)

Är nog inte gravid trots allt.

Testade svagt positivt i lördags,något starkare i måndags,igår och idag var det svagare. Så säkert fel på testen eller en kemisk graviditet.

Tror jag har bim på söndag,lite osäkert då jag blödde mellan 1-17/6. Började då som mellanblödning då jag åt p piller. Tog sista pillret 11/6. Så vet inte när själva mensen började.

Känns som mensen kommer när som helst och mina symptom märks knappt av längre.

Klart man blir besviken.

Bara att invänta tanten...

Sen börjar vi försöka baka bebis medvetet istället :)

sommar2020regn skrev 2020-07-10 09:04:31 följande:

Men det är väl väldigt liten sannolikhet att tre test i rad ska vara fel?

Och vad menar du med kemisk graviditet? 

Tycker du ska testa om några dagar igen, jag tror faktiskt inte det är möjligt med tre test i rad som är fel, så behåll modet och humöret uppe nu! Hejja!

Ett tidigt missfall. En graviditet som man oftast inte märker av då mensen kommer som den ska. Hade man inte testat innan mensen var sen hade man inte vetat liksom.

Nej lite så känner jag oxå. Dock borde dom ha ökat i styrka på så här många dagar tycker man.

Men det visar sig,testar igen på måndag om mensen lyser med sin frånvaro. (: tack för peppen.

Nu ger jag på riktigt upp hoppet.

Ingen mens i sikte,tappen sitter högre upp än vad den brukar och är bakåtvänd. Om det ens har någon betydelse.

Bim var i fredags eller igår.

Tog ett cb early för en stund sedan.

Kruxet är det att det är typ lim rester i resultat fönstret,som slutar ungefär i mitten där en linje ska komma upp om man är gravid.

Så man luras att det är en svagt streck där.

Tänk att man inte kan få ett konkret svar.

Lägger med en bild. Vad tror ni,visst ser man i syne?

Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-13 18:15:20 följande:

Jag ser ett streck även åt det andra hållet, väldigt svagt men nått finns där. Syntes det inte mer i verkligheten?

Jo jag tror det eller jag är osäker.

Blev liksom som att det skadade i rutan skärmade av färgen liksom. Men jag får avvakta och se. Kommer inte tanten innan fredag så är jag inte gravid förmodligen.

Tack för titten ialf :)
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-13 18:15:20 följande:

Jag ser ett streck även åt det andra hållet, väldigt svagt men nått finns där. Syntes det inte mer i verkligheten?

Jo jag tror det eller jag är osäker.

Blev liksom som att det skadade i rutan skärmade av färgen liksom. Men jag får avvakta och se. Kommer inte tanten innan fredag så är jag inte gravid förmodligen.

Tack för titten ialf :)
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-13 19:56:53 följande:

Vilket bra tålamod! Tror det skulle synas väldigt starkt om bara två dagar men det är jag det hehe..

Grejen är den att jag testade för 1 vecka sedan och fick svagt plus då oxå,antingen var det spökstreck eftersom att det inte har ökat något i styrka.

Kroppen spelar nog mig ett spratt bara.

Jag slutade med p piller tvärt den 11/6 pga mellanblödningar.då hade jag blödit 11 dagar redan. Tanken var att låta kroppen blöda ut för att sedan börja med pillerna igen. Men började aldrig igen.

Jag tror att jag hade äl kring 25-27/6. (Enligt mina flytningar)

Sen fick jag som lite blod/rosa flytningar 29/6 på morgonen. Efter det har jag mått extremt illa,haft molvärk till och från och väldigt konstig känsla i brösten och nedre delen av magen.

Jag tror inte att jag är gravid,hur stor är chansen liksom? Oskyddat sex 1 gång (25/6) haha.

men så länge mensen lyser med sin frånvaro har jag hoppet uppe :)

Det visar sig på fredag om inte mensen kommer :)
    Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-13 21:16:18 följande:

Man vet aldrig! :) har du varit gravid förut? Jag gillar inte clearblue tycker alltid dom visar spök streck, gillar att köpa billiga test och testa ofta haha.. Men tyckte däremot att ditt va för starkt för att det skulle vara spök, men om det visa samma för en vecka sen så låter det ju konstigt.. Själv har man minst 7 dagar till BIM och tyckte mig se något svagt på testet imorse, ska testa imorgon igen, hoppas hoppas! Har också molvärk men inga andra symtom, men har inte haft symtom med mina andra heller. Va gravid två månader sen också men fick missfall och visste inte ens om att jag var gravid förens två veckor efter BIM (fick missfall dagen efter typsikt nog).

Hoppas du plussar :)

Håller tummarna.

Jag har 2 barn. Sonen 10 år och dottern är nyligen fyllda 2 år :)

Usch mf är hemsk.beklagar.

Jag har haft 3 st totalt. 2ggr innan dottern. Ett mf och ett ma i vecka 8. (Blödningen kom 4 veckor efter bekräftat) Sen ett ma förra året. I vecka 12. Då blev jag gravid trots p piller. Så det kom lite av en chock.

Med dottern plussade jag bim-6 redan.

Verkligen jätte konstigt med dessa cb tester.

Beställde hem ett gäng billiga tester idag. Har blivit lite som en test narkoman. Haha

Hoppas att jag plussar men som jag skrev i tidigare inlägg är sannolikheten inte så stor.

Håller tummar och tår för dig :)

Fick precis hem mina tester från babyplan.

Testade såklart direkt.

Kom direkt upp ett svagt positivt streck som blev tydligare. Vid 3 min ser vi ett rosa streck och blev helt snopna och glada.

När jag tittar på testet igen efter det gått 5 min så är strecket borta?? Wtf känner jag.

Nu syntes det mkt tydligare irl än på bilden jag bifogar.

Men har någon annan råkat ut för detta?

Är dom pålitliga dessa test?

Ska köpa mig ett digitalt idag och testa imorgonbitti.

Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-15 11:43:10 följande:

Fick svagt plus imorse.. men hjärnan har skrikit gravid sen ägglossningen, har haft extrem molvärk som inte ens gick över med Ipren (hade huvudvärk) över en vecka tillbaka och har tidigast BIM om 5-6 dagar men kan vara mer. Sen är jag inte ett dugg sugen på det som jag egentligen älskar. Väntar på ett starkare plus innan jag räknar mig som gravid men har sett antydan till streck i tre dagar. Vet att man letar tecken så ville bara komma med min upplevelse. Nu när jag känner efter så är även mina bröstvårtor ömma men det var ingenting jag tänkte på förens nu

Du får nog ditt starka plus till helgen :)

Man ska lyssna på sin magkänsla.

Mitt var negativt imorse.

Har oxå extrem molvärk från och till,inte alls som mensvärk.

Bim+5. Wtf liksom.

Smög in och köpte ett cb plus och ett 2 pack digitalt efter träningen imorse.

Testar på fredag igen om tanten inte kommit.

Håller tummarna för dig.

Flo appen säger bim+3

En annan app säger bim+7.

Tog precis ett PE test. Är dom bättre än cb early?

Någon som har erfarenhet utav dom testen?

Brukar dom ge spök?

Tittade på testet efter 5 min. Står att man inte ska läsa av efter 10min.

Och ser där en svagt,så svag linje.

Ljusrosa upptill och mer som en skugga nedåt liksom.

Fångas dock ej på bild. Inbillar mig säkert.

Jag pallar inte med det här längre.

Har blivit testnarkoman.

Nu har vi ialf bestämt att testa nästa gång på onsdag om inte mensen kommit.

Ha en fantastisk helg alla fina.

Njut av det fina vädret så länge det varar :)

Anonym (Tredjebarnet) skrev 2020-07-17 17:39:47 följande:

Mitt streck blev aldrig starkare, snarare svagare och idag såg jag rosa på pappret. Det är egentligen BIM -6 idag men räknar att jag hade ÄL tre dagar tidigare så BIM -3 då (tror inte min vanliga mens skulle vara 6 dagar tidig) . Tror på tidigt missfall, vilket såklart jag inte hade vetat om jag inte testat mig tidigt men samtidigt när man haft 6 missfall tidigare så vill jag hellre veta. Suck!

Vad tråkigt. Hatar när sånt händer.

Håller tummarna för dig att blödningen inte var något allvarligt och att ditt starka pluss kommer snart.

Man kan ju blöda under tidig graviditet.

När jag var gravid med sonen ville inte mina svaga plus bli starkare,sen kom det en blödning.

Min gyn gav mig beskedet direkt över telefonen att det var missfall. 2 veckor gick och jag mådde piss. Testade mig igen och fick svagt plus. Fick komma in direkt för en kontroll. Snacka om förvånad när vi såg en liten krabat som var 11 veckor i magen på mig.

Men som sagt,håller tummarna för dig <3
Svar på tråden BIM juli 2020