• Kanonen78

BIM juli 2020

Hoppar in:) mens slut idag.

BIM runt 17/7-19/7. Cykeln är på 30-33 dagar:) vi har försökt nu i tre månader men varit gravida tidigare två gånger, en gång abort alldeles för unga och ett MF för 2 år sedan. Men vi slutade försöka efter MF.

Har beställt hem digitala ÄL test och börjat äta rosenrot (dock börja jag äta de mensdag 4). Hoppas de tar sig denna gång!

• Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-05 05:36:33 följande:

Ja hopp, då kom mensen två dagar innan beräknat... :-/ Nästa BIM blir 2 augusti, känns som hundra år dit!

Denna cykeln ska både jag och maken ta rosenrot, får se om det ger oss ett plus

Åt rosenrot mellan mens och ÄL denna månad. Allrid haft lång cykel på 30-36 dagar men vill pröva rosenrot. Har mens ca 7 dagar med, men prövade CB digitala ÄL tester och fick inget utslag dag 12, men dag 13 fick jag glad gubbe direkt, ingen blinkade. Misstänker att rosenrot har hjälpt till där:)
  • Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-05 12:45:43 följande:

Förlåt, måste bara fråga. Är det försök till första barnet? Och du är 50 år? Blev lite paff på åldern

Nej, det blev något fel när jag registrerade mig. :( Är 30 år och försök till första!
  • Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-05 17:03:11 följande:

Ahh!! Haha!! Blev så paff när det stod 50 år!

Jag har testat med CB advanced i tre cykler och aldrig fått blinkade gubbe. Förra cykeln fick jag direkt glad gubbe på CD12, började testa sent då jag trodde att ÄL skulle komma på CD15-16. Men till denna cykeln ska jag testa vanliga stickor, för att se om det blir någon ökning inför ÄL.

Vet du hur många dagar kortare din cykel blev? Jag har rätt regelbunden på mellan 28-31 dagar. Denna cykeln Blev det 28 dagar för mig pga tidig ÄL.

Hmm okej, är det vanligt och inte få blinkade gubbe? Jag har försökt hitta information om de, men inte funnit. Däremot kände jag verkligen ägglossningen denna gång, kanske berodde på rosenrot?

Nope, första månaden med rosenrot men jag hoppas den blir kortare nu, men hoppas sånlart på ingen mens alls!
  • Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-10 07:58:49 följande:

Jag testar rosenrot denna månaden också, lite spänd på om det påverkar ÄL. Har du testat rosenrot eller bidrottninggele? Kram!!!

Jag har med testat rosenrot denna månad!! Testade med CB ÄL test med dubbel avläsning. Hade rund ring dag 12, men på dag 13 hade jag fast gubbe direkt!! Tror de beror på rosenroten:) kände också ägglossningens mycket tydligare, aldrig känt den innan. har du märkt ngn skillnad?
  • Kanonen78
    Jenzia skrev 2020-07-10 09:04:30 följande:

Spännande! Jag är bara på CD6 i denna cykeln, så lite tidigt att märka skillnad. Ska börja ta ÄL-test på måndag, CD9, så får vi se hur stegringen ser ut

Jag har insett att jag inte är så förtjust i CB digitala ÄL-test, vill se stegring och att den sen avtar efter ÄL. Så nu ska jag köra med vanliga stickor + att jag börjat tempa varje morgon

När är din BIM denna månad? Snart?

Aha okay, jag prövade att ta ett digitalt test igen efter glada gubben försvunnit men då var det inga utslag. Så hade nog ägglossning någon dag efter glada gubben:)

Har bim nästa v på söndag eller fre:)
  • Kanonen78

Tog ett test nu på lunchen, dum som man är...

ÄL förmodligen 1/7 eller 2/7. Testet var negativt... känns som det är kört nu. BIM 19/7 enligt min uträkning men det kan ju redan med tur nu ge utslag på test?

Kört för mig?

• Kanonen78

Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%

• Kanonen78
    mzl93 skrev 2020-07-15 15:33:34 följande:

GRATTIS!!!!Längtar tills jag får ett sånt tydligt svar <3

Tack!!! Men hur ska man tyda att plusset försvann efter 20 min??

Det är ju ett tydligt plus känns inte som spöksträck
  • Kanonen78

• Kanonen78

• Kanonen78
    mzl93 skrev 2020-07-15 16:05:40 följande:

Vad har du haft för symptom?

Har haft ont i magen länge och känt mig lite illamående, men mer känt mig konstig. Annars ingenting än så länge:)
  • Kanonen78
    Emalie skrev 2020-07-25 23:41:18 följande:

Äl+10 och negativt här med. Någon som testat minus på +10 men plus någon dag efter?

Jag testa negativt med early test ÄL+12 med morgonurin. Fick plus på eftermiddagsurin dagen efter ÄL+13 och de var ett vanligt CB test:)
  • Kanonen78
    Emalie skrev 2020-07-25 23:55:55 följande:

Åh okej! :) Då kanske det finns ett litet hopp. Jag använde predictor early men borde kanske testa med ett CB om några dagar om inte mensen dykt upp.

Jaaa!! Gör det:)
Svar på tråden BIM juli 2020