• mzl93

BIM juli 2020

H0nd3ndär skrev 2020-07-07 06:13:58 följande:

Tycker inte man ska bry sig om omgivningens åsikter det minsta. Jag och min man hade varit tillsammans 2 månader när spiralen åkte och bebisverstaden började. Mitt 2a hans 1a. När vi vart tillsammans 6 mån väntade vi gemensamt barn. De barnet är idag 18 mån och vi har både hunnit gifta oss och köpa hus. Nu försöker vi på småsyskon.

Mitt x hade jag vart tillsammana med 3-4 år när 1a kom. Vi vart gifta. Höll inte alls och han vart inte alls intresserad av sitt barn. Så tiden för hur länge man vart tillsammans säger ingenting om hur framtiden blir!

För min del känns det liksom rätt från början. Vi har skaffade hund för snart ett år sen och är nyförlovade nu, förhoppningsvis barn på g snart också. Det känns så jävla rätt med honom. VET att det ska vara vi. Men jag vet inte om omgivningen tycker att vi har för bråttom ändå... Men skönt att det finns andra som känner som jag! Hade lätt kunnat börja skaffa barn med honom typ från början haha! Ska försöka att inte bry mig!
  • mzl93
    Anonym (ssaa) skrev 2020-07-07 06:27:33 följande:

Första barnet hade vi varit ihop 5 år och gifta ett år. Tycker dock inte det säger något för der beror på var i livet man är och hur gammal man är när man hittar rätt partner

Precis!
  • mzl93
    Msofie skrev 2020-07-07 07:27:52 följande:

Jag och min kille har varit ihop i 6 och ett halvt år, förlovade i en månad haha :) Vi träffades när jag var 18, flyttade tillsammans nästan direkt och har nu bott i vårt hus i 9 månader. Vi båda känner att vi är redo för det nu.

Åh det låter perfekt haha! Tycker ändå inte människor ska tjata. Ofrivillig barnlöshet är mer utbrett än man tror!Bra att du orkar säga ifrån
  • mzl93
    PelloBello skrev 2020-07-07 12:41:50 följande:

Eeh, jadu.

Jag och min man träffades varannan helg, då vi bodde 30 mil ifrån varandra. Vi va inte tillsammans då.

Jag blev gravid, han flytta hit när jag var i 5e månaden. Nu är vi gifta och kämpar med barn nr 2! Hehe.

KUL! ÄLSKAR SÅNA STORYS!
  • mzl93
    Amidina skrev 2020-07-07 14:25:46 följande:

Vi fick allt avklarat rätt så snabbt där i början.  Utom barn då..

Träffades på nätet i en intressegrupp 26e mars 2017, träffades IRL 8 april, blev ihop 13 april, jag flyttade 30 mil upp till honom 1 maj, förlovade oss i slutet på augusti och gifte oss i slutet på september.

Vi var såpass gamla (32 och 36) och säkra på vad vi ville att vi i princip aldrig hade skyddat sex och började försöka  för graviditet aktivt efter att vi gifte oss. 

Precis! Fort kan det gå när man är säker på sin sak! Jag lämnade samboliv med mitt ex och alla livsplaner med honom för att jag inte kunde trycka undan mina känslor för min nuvarande fästman(fortfarande ovant att kalla honom det haha). Bästa valet jag har gjort! Att kasta sig ut i det okända som bara bubblade av åtrå och kärlek! Måste varit liknande för dig att "ge upp" allt för att flytta upp till honom, men då vet man också att det verkligen är rätt när man vågar!
  • mzl93
    Msofie skrev 2020-07-07 21:03:45 följande:

Nej nu får ni bestämma åt mig! Hade tänkt vänta att testa tills Tors, BIM -2, men har ett tidigt test (RFSU) som ska vara 99% säkert tre dagar innan och 75% 5 dagar innan. Ska jag ta imorgon eller vänta, vad tycker ni??

Kör imorgon bitti! Håller tummarna!!
  • mzl93
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 06:28:14 följande:

Gud nu skriver jag i alla 3 trådar för att få expertråd då jag inte varit med om det här innan mer än vid abort (o då gjorde jag aldrig test själv)...

vad säger ni om det här gravtestet?

För ljust?

Vet inte när jag hade ÄL el BIM kan jag tillägga

Helt klart positivt!Grattis!!!!!
  • mzl93

Vemvetintejag, Emelie 01 och Myran1234

Ni har bim ungefär samtidigt som jag och jag undrar hur ni mår? Har själv haft ont i brösten fyra dagar i rad nu men undrar om det verkligen är rimligt att man får ont i brösten så långt innan bim. Började ha ont i brösten tio dagar innan bim liksom. Tror ÄL var 30/6 och jag ska inte ha mens förrän om sex dagar. Pms eller tecken på graviditet!?

• mzl93
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 11:14:54 följande:

Tack! Tog ett digitalt nu som också var positivt 

STORT GRATTIS!!! när har du BIM? Har du haft några symptom? GUD VA KUL!!
  • mzl93
    sommar2020regn skrev 2020-07-10 11:25:14 följande:

Haha jaa, massor med symtom från typ dag 1...

Trodde jag skulle ha ÄL 19 juni men hade nog det 27 juni, tog nämligen ut spiral efter 6 år med 2 spiraler den 8 juni.

Men ja, symtom med molvärk, brösten, lite mer flytningar... Men molvärk från typ 29e juni. 

Men med två positiva så måste det ju vara på riktigt - känns helt galet :o 

Klart det är på riktigt!! Njut!!!!!!
Svar på tråden BIM juli 2020