BIM juli 2020
Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%
Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%
BIM +5 idag och fortfarande ingen mens. Drömde inatt att jag plussade, vilket bara gjorde saken mycket värre faktiskt. Tog ett test nu som var helt blankt. För varje dag mensen inte kommer och jag inte förstår varför känner jag mig mer ledsen..
Det kan ju vara en god idé!?
Jag har börjat tempa med en vanlig muntemp men beställt en basaltermometer med 2 decimaler för att få ännu mer exakt plus att den tydligen ska vara väldigt exakt.. Jag beställde babyplans för 139kr då jag blev tipsad att den har upplyst display så jag slipper väcka familjen med att tända lampan.. Sen lägger jag in det i en app bara.. Många tipsar om premom där man både kan lägga in temp och äl test.. Eller då natrual cycles som många kör där man kan köpa en prenumeration + temp för strax under 500kr tror jag.. Jag lägger änsålänge bara in i ngn app som heter min kalender men ev ska jag lägga in i premom då jag ska köra äl-test också :)
Sen ska man ju ha viss regelbunden sömn och ett visst antal sammanhängande sömn för bäst resultat(inte helt lätt med en 2 åring men jag lägger in ändå och hoppas få se ett mönster ändå)
Äh! Det är ju viktigt att vi stöttar varandra såklart <3 kram
Visst är det positivt. Premom gav ett värde på 1,31 så teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Men babyplans tester kan ge ännu mer utslag. Förra månaden peakade jag på 2,09. Nu för en stund sedan fick jag 1,44 i utslag. Brukar följa ganska tätt nu tills de åter är lågt. Brukar då ligga någonstans runt 0,25-0,35.
Brukar se till att kisset är lite gult. Väntar inte några speciella timmar. Igår hade jag 0,24 som mest. Peaken brukar komma snabbt när den väl kommer för mig. Är på cd18 och har ändå ganska kort cykel (men det är lutealfasen som är kort).
BIM +6 utan någon mens! Idag får jag en ny batch ägglossningstest och har börjar tempa. Försöker titta framåt och ta nya tag, men det är svårt när mensen inte ens kommit än. Vet inte alls hur jag ska räkna min cykel men hoppas på att hitta ett ÄL snart.
Åh nu fick jag min mens på CD 41! Kände mig faktiskt bara lättad. Nu kan jag börja på en ny runda och helhjärtat ge mig in i BIM augusti tråden. Grattis till er alla som har och kommer plussat här!
Godmorgon!
Nytt test idag på ÄL+10.
Clearblues testa tidigt, det är fortfarande ganska svagt men det syns i alla fall :D
BIM - 3/4 idag. Ni ser också ett streck va!? :D
Den 14 juli fick jag positivt Äl test både stickor (två streck) och CB fast smiley. Idag känner jag att det känns som äl värk i magen typ som när man har ägglossning samt sega äggvite flytningar. Tar äl test och grav test och får detta resultat. Aldrig hänt innan, Vad tror ni om detta? Kan man få ägglossning två gånger samma månad?
Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.
Ahh... gillar inte väntan.
Problemet är väl bara att jag har svårt att inte logga de temperna för vissa månader skulle jag då knappt få några värden alls. I förrgår vart det liknande som idag. Utesluter bara värden från dagar som är helt off. Som en dag när vi vakna först kl 9.
Får tänka istället att hade jag mätt tempen som idag före äl hade den legat runt 36,0 så ändå ungefär en halv grad över förväntat från före äl. Men försöker tänka att det låga värdet beror på att liten vart vaken mellan 04 och 06. Idag känns det lite deppigt men är tempen lite högre imorgon igen är det nog glömt!
Idag var test streck starkare än kontroll streck på stickan och CB gav en smiley :) känner ÄL-värk och har mycket trådiga flytningar. Vi hade sex igår kväll och vi ska ha det ikväll också, hoppas det släpps ett ägg nu som blir bebis! :D
Missfall 29 juni. Redan 9 juli testade jag POS på ÄL sticka. Bim idag eller i morgon. Har haft molvärk i ca en vecka. Värk, ilningar långt ner i ryggen och i bäckenet. Haft halsbränna sista veckan. Inga ömma bröst vilket är super konstigt för det har jag alltid både innan mens och om jag varit gravid. Illamående men kan lika väl vara magkatarr med min historia. Idag började jag få vita flytningar som är tjocka och inte alls vad jag brukar ha. Tänkte våga mig på att testa i morn =)
Kunde inte hålla mig. Tog testet. Positivt =)
Ingen dum ide alls att skriva en notering till när tempen togs!
Något högre temp idag men inte mycket. Idag vaknades det strax före 05.... Ungar.
Tror absolut det är tillräckligt högt!
Min vart 36,59 idag. 36,55 igår och har som mest vart 36,74 nu efter äl. Hoppas bara att den inte är påväg nedåt och mensen kommer än tidigare denna gång.
Idag äl+9/10 och än ingen mens! Det betyder att den minskade amningen ändå har positiv effekt på lutealfasen. Skönt! Som längst tidigare med friamning har jag kommit till äl+8 på kvällen då spottings börjat och så vaknat med mens äl+9.
Bim igår 30/7. Ser ni något eller spökstreck?
Försökt i 2 år och missfall oktober 2019 och mars 2020.
Kram på er tjejer!