• Jenzia

BIM juli 2020

Kanonen78 skrev 2020-07-15 15:27:29 följande:

Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%

Stort grattis
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-07-16 06:58:27 följande:

BIM +5 idag och fortfarande ingen mens. Drömde inatt att jag plussade, vilket bara gjorde saken mycket värre faktiskt. Tog ett test nu som var helt blankt. För varje dag mensen inte kommer och jag inte förstår varför känner jag mig mer ledsen..

Kära du! Förstår hur jobbigt det är! Min mens var försenad fem veckor för ca 2 år sedan. Tog massa gravtester, pratar med gyn och var allmänt förtvivlad. Sen fann jag mig i att det nog var stress som sköt upp mensen. Sen dök den upp några veckor därefter. Och har varit normal sedan dess. Kroppen kan vara en liten rackare!

Tänker att ett bra tips, som du redan fått, är att testa för ÄL löpande. Så missar du inte nästa tillfälle för att kunna bli gravid iaf .
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-16 14:32:25 följande:

Det kan ju vara en god idé!?

Jag har börjat tempa med en vanlig muntemp men beställt en basaltermometer med 2 decimaler för att få ännu mer exakt plus att den tydligen ska vara väldigt exakt.. Jag beställde babyplans för 139kr då jag blev tipsad att den har upplyst display så jag slipper väcka familjen med att tända lampan.. Sen lägger jag in det i en app bara.. Många tipsar om premom där man både kan lägga in temp och äl test.. Eller då natrual cycles som många kör där man kan köpa en prenumeration + temp för strax under 500kr tror jag.. Jag lägger änsålänge bara in i ngn app som heter min kalender men ev ska jag lägga in i premom då jag ska köra äl-test också :)

Sen ska man ju ha viss regelbunden sömn och ett visst antal sammanhängande sömn för bäst resultat(inte helt lätt med en 2 åring men jag lägger in ändå och hoppas få se ett mönster ändå)

Äh! Det är ju viktigt att vi stöttar varandra såklart <3 kram

Kan rekommendera Premom! Superbra!
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-16 18:56:07 följande:

Visst är det positivt. Premom gav ett värde på 1,31 så teststrecket är starkare än kontrollstrecket. Men babyplans tester kan ge ännu mer utslag. Förra månaden peakade jag på 2,09. Nu för en stund sedan fick jag 1,44 i utslag. Brukar följa ganska tätt nu tills de åter är lågt. Brukar då ligga någonstans runt 0,25-0,35.

Vad hade du för värde igår? Får du någon upptrappning? När du får så starkt, hur länge har du väntat då med att kissa?

Har samma stickor och PreMom. Testat nu i fyra dagar och får max 0.3, dvs väldigt lågt. Är visserligen bara på CD12....
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-16 19:18:48 följande:

Brukar se till att kisset är lite gult. Väntar inte några speciella timmar. Igår hade jag 0,24 som mest. Peaken brukar komma snabbt när den väl kommer för mig. Är på cd18 och har ändå ganska kort cykel (men det är lutealfasen som är kort).

Wow, vilken peak!!! Kanske kommer min imorgon eller på lördag, brukar ha ÄL mellan CD13-16, senaste cykeln dock redan på CD13, så tänkte att den kanske skulle komma tidigt denna månaden också, men verkar inte riktigt så
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-07-17 08:20:52 följande:

BIM +6 utan någon mens! Idag får jag en ny batch ägglossningstest och har börjar tempa. Försöker titta framåt och ta nya tag, men det är svårt när mensen inte ens kommit än. Vet inte alls hur jag ska räkna min cykel men hoppas på att hitta ett ÄL snart.

Har du koll på hur många dagar du brukar ha efter ÄL till mens? När du få positivt ÄL så räkna med att mensen kommer så många dagar efteråt. Förstår att det är så knepigt i o m att du fick utslag på ÄL förra cykeln, men ingen mens. Det borde innebära att du trots allt inte fick ÄL när du trodde. Antingen hoppar den över helt och hållet eller så kom/kommer den mycket senare än normalt.

Stor kram!
  • Jenzia
    Msofie skrev 2020-07-19 08:22:17 följande:

Åh nu fick jag min mens på CD 41! Kände mig faktiskt bara lättad. Nu kan jag börja på en ny runda och helhjärtat ge mig in i BIM augusti tråden. Grattis till er alla som har och kommer plussat här!

Så skönt att höra! Förstår lättnaden till 100 procent! Ses i augusti tråden
  • Jenzia
    SpändFörväntan skrev 2020-07-21 05:31:42 följande:

Godmorgon!

Nytt test idag på ÄL+10.

Clearblues testa tidigt, det är fortfarande ganska svagt men det syns i alla fall :D

Stort grattis!!!!
  • Jenzia
    sbina86 skrev 2020-07-21 07:16:58 följande:

BIM - 3/4 idag. Ni ser också ett streck va!? :D

Stort grattis till dig!!
  • Jenzia
    Vinter16 skrev 2020-07-22 18:05:37 följande:

Den 14 juli fick jag positivt Äl test både stickor (två streck) och CB fast smiley. Idag känner jag att det känns som äl värk i magen typ som när man har ägglossning samt sega äggvite flytningar. Tar äl test och grav test och får detta resultat. Aldrig hänt innan, Vad tror ni om detta? Kan man få ägglossning två gånger samma månad?

Stickan ser ut att ge högt utslag, men inte peak. CB-digitalt är negativt. Så frågan är om LH är nedåtgående eller på väg upp? Kanske det första om du kände ÄL-värk idag. Försök få till det ikväll!
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-23 12:46:11 följande:

Äl+5 kanske 6 idag. Växlar mellan att inte känna något alls och känna mig pms-ig. Känns som om det inte gick denna gången heller. Tempen pendlar. Idag lägre än igår men igår vaknade vi kl 7, idag vart det kris redan kl 4 på morgonen. Ödet med en 18-mån i sängen.

Ahh... gillar inte väntan.

Samma för mig, känt av ömma bröst sedan ÄL men inget annat.

Inte så konstigt att din temp var lägre idag om du tog den på en annan tid än normalt. Jag gjorde själv så för ett par dagar sedan, tog tempen när jag vaknade runt 4.30 och behövde midda, och blev helt deppig över att tempen inte steg som den skulle utan istället vände ner. Men en klok person sa att man inte ska börja mäta tempen på ett helt annat klockslag mitt i en cykel, då blir det fel i jämförelse med tidigare temperaturmätningar.

Tex, om jag varje dag i cykeln mäter tempen kl 4, så är tempen lägre hela cykeln (även när den ökar efter Äl) än om jag varje dag mäter tempen kl 7 varje dag. Stegringen sker i relation till dina mätningar innan ÄL

Så strunta i tempen du tog imorse
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-23 13:31:47 följande:

Problemet är väl bara att jag har svårt att inte logga de temperna för vissa månader skulle jag då knappt få några värden alls. I förrgår vart det liknande som idag. Utesluter bara värden från dagar som är helt off. Som en dag när vi vakna först kl 9.

Får tänka istället att hade jag mätt tempen som idag före äl hade den legat runt 36,0 så ändå ungefär en halv grad över förväntat från före äl. Men försöker tänka att det låga värdet beror på att liten vart vaken mellan 04 och 06. Idag känns det lite deppigt men är tempen lite högre imorgon igen är det nog glömt!

Förstår dig. Du kanske ska skriva ned vad du brukar var före ÄL om du tempar tidig morgon? Som referensvärde när du får dippar som imorse? Stor kram iaf, tror tempen går upp imorgon (om du får sova lite längre)
  • Jenzia
    Vinter16 skrev 2020-07-23 17:10:38 följande:

Idag var test streck starkare än kontroll streck på stickan och CB gav en smiley :) känner ÄL-värk och har mycket trådiga flytningar. Vi hade sex igår kväll och vi ska ha det ikväll också, hoppas det släpps ett ägg nu som blir bebis! :D

Åhh så bra!! Vilken tur att du började testa igen! Annars hade du kanske missat ÄL denna cykeln!
  • Jenzia
    cecilian78 skrev 2020-07-23 21:44:59 följande:

Missfall 29 juni. Redan 9 juli testade jag POS på ÄL sticka. Bim idag eller i morgon. Har haft molvärk i ca en vecka. Värk, ilningar långt ner i ryggen och i bäckenet. Haft halsbränna sista veckan. Inga ömma bröst vilket är super konstigt för det har jag alltid både innan mens och om jag varit gravid. Illamående men kan lika väl vara magkatarr med min historia. Idag började jag få vita flytningar som är tjocka och inte alls vad jag brukar ha. Tänkte våga mig på att testa i morn =)

Låter lovande! Lycka till imorgon!
  • Jenzia
    cecilian78 skrev 2020-07-24 00:28:49 följande:

Kunde inte hålla mig. Tog testet. Positivt =)

Grattis!!! Håller tummar och tår för att det går bra denna gången!! Stor kram!
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 09:04:29 följande:

Ingen dum ide alls att skriva en notering till när tempen togs!

Något högre temp idag men inte mycket. Idag vaknades det strax före 05.... Ungar.

Haha, jag blir bara väckt av måsar och ibland min kramsjuka man

Min temp är heller inte så rackans hög efter ÄL, 36.7, men håller sig över baslinjen än så länge iaf Vad jag förstått så kan tempen gå ner enstaka dagar också, för att sen åter stiga fram tills mensen är på intåg.
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 13:51:11 följande:

Tror absolut det är tillräckligt högt!

Min vart 36,59 idag. 36,55 igår och har som mest vart 36,74 nu efter äl. Hoppas bara att den inte är påväg nedåt och mensen kommer än tidigare denna gång.

Verkar ju inte vara nedåtgående iaf Vilken dag efter ÄL är du på?
  • Jenzia
    H0nd3ndär skrev 2020-07-27 09:02:09 följande:

Idag äl+9/10 och än ingen mens! Det betyder att den minskade amningen ändå har positiv effekt på lutealfasen. Skönt! Som längst tidigare med friamning har jag kommit till äl+8 på kvällen då spottings börjat och så vaknat med mens äl+9.

Yey!! Vad härligt att höra Då hoppas vi på att det blir ett plus nu då
  • Jenzia
    Anonym (Snälla) skrev 2020-07-31 06:32:38 följande:

Bim igår 30/7. Ser ni något eller spökstreck?

Försökt i 2 år och missfall oktober 2019 och mars 2020.

Kram på er tjejer!

Jag ser absolut ett sträck! Grattis! Hoppas verkligen ni får behålla denna graviditet!
Svar på tråden BIM juli 2020