• Sofiajaget

    Känner mig sviken

    Hej,

    Jag fick för ett tag sen veta att min pojkvän skriver med an av sina vänninor på ett sätt som jag finner är fel. Han kommenterar hennes utseende, då en del sexuella kommentarer som "Sexig röv du har, den har fastnat på min näthinna"...
    Fick sen även veta att hon skickar bilder på sig själv när hon ligger i sängen med endast trosos.

    Nu är det så att han kommer med ursäkter som att det är ju inte vem som helst utan en av hans nära vänner, att de brukar skriva så förut och så har de bara följt med. Så min fråga är överreagerar jag som känner att det är ett svek eller?

    Hoppas få nå kloka råd eller ord om det hela.

  • Svar på tråden Känner mig sviken
  • sextiotalist
    Sofiajaget skrev 2020-06-17 15:15:30 följande:

    Hej,

    Jag fick för ett tag sen veta att min pojkvän skriver med an av sina vänninor på ett sätt som jag finner är fel. Han kommenterar hennes utseende, då en del sexuella kommentarer som "Sexig röv du har, den har fastnat på min näthinna"...

    Fick sen även veta att hon skickar bilder på sig själv när hon ligger i sängen med endast trosos.

    Nu är det så att han kommer med ursäkter som att det är ju inte vem som helst utan en av hans nära vänner, att de brukar skriva så förut och så har de bara följt med. Så min fråga är överreagerar jag som känner att det är ett svek eller?

    Hoppas få nå kloka råd eller ord om det hela.


    Jag är tolerant, inte svartsjuk, har inga problem med att sambon tittar på andra.

    Men det där passerade gränsen med råge.
  • Mimosa86

    Vänd på det.

    Skulle han vara ok om du skrev liknande till en killkompis och han skickade utmanande sängbilder på sig själv till dig?

  • Sofiajaget
    sextiotalist skrev 2020-06-17 15:42:53 följande:

    Jag är tolerant, inte svartsjuk, har inga problem med att sambon tittar på andra.

    Men det där passerade gränsen med råge.


    Jag är inte heller svartsjuk, tittande är helt okej. Jag menar även jag kollar ju på andra. Men de där kändes som fel.. han har bett om ursäkt och tycker de är att gå över gränsen men samtidigt säger han bara "jag skulle ju aldrig bedra dig och det där betyder ju inget".
  • Sofiajaget

    Ni har alla helt rätt.. Och så känner jag.

    Hur går man vidare i och med att dom än har kontakt..

  • Sofiajaget
    Mimosa86 skrev 2020-06-17 15:48:35 följande:

    Vänd på det.

    Skulle han vara ok om du skrev liknande till en killkompis och han skickade utmanande sängbilder på sig själv till dig?


    Frågade han precis den frågan. Först fick jag svar att hade jag haft en vän som jag har den jargonen med så hade det varit okej. Men han har ändrat sig och hade tyckt det vore konstigt
  • Magical
    Sofiajaget skrev 2020-06-17 15:52:18 följande:
    Frågade han precis den frågan. Först fick jag svar att hade jag haft en vän som jag har den jargonen med så hade det varit okej. Men han har ändrat sig och hade tyckt det vore konstigt
    Du får helt enkelt fråga honom om det är värt att äventyra er relation för det där han håller på med. Eller fråga om han är intresserad av "kompisen". 
  • Elviram

    Min tanke är att det kan vara deras chargong men å andra sidan måste den inte vara så. Även om han inte menar mer med orden så tycker jag att båda har ett respektlöst beteende mot dig. Hade han varit okej om du skickade bilder till en killkompis och fått massa sexuella komplimanger?

    Om deras snack inte betyder något så vore det ju inte vara så svårt att sluta skriva så.

  • Sofiajaget
    Elviram skrev 2020-06-17 16:42:36 följande:

    Min tanke är att det kan vara deras chargong men å andra sidan måste den inte vara så. Även om han inte menar mer med orden så tycker jag att båda har ett respektlöst beteende mot dig. Hade han varit okej om du skickade bilder till en killkompis och fått massa sexuella komplimanger?

    Om deras snack inte betyder något så vore det ju inte vara så svårt att sluta skriva så.


    Nej precis. Nu har han sagt att dom ska sluta ha den chargongen. Undrar bara om jag kommer lyckas lita på dom två? De har ju fortfarande kontakt och enligt han är hon typ hans bästa vän.
  • Elviram
    Sofiajaget skrev 2020-06-17 18:10:53 följande:

    Nej precis. Nu har han sagt att dom ska sluta ha den chargongen. Undrar bara om jag kommer lyckas lita på dom två? De har ju fortfarande kontakt och enligt han är hon typ hans bästa vän.


    Tillit är något man förtjänar och inget man får gratis. Han har sagt att dem ska sluta snacka så, då får han bevisa att han håller det löftet. Öppen kommunikation är viktigt här mellan er. Men samtidigt så måste du göra ett val om du kan släppa detta eller inte. Även Om han visar på att han ändrat sig så kan din osäkerhet och rädsla fortfarande sitta kvar. Det blir inte hälsosamt och inget han gör för att bevisa att han hållet det han lovat kommer du att tro på.
  • Sofiajaget
    Elviram skrev 2020-06-17 18:45:29 följande:

    Tillit är något man förtjänar och inget man får gratis. Han har sagt att dem ska sluta snacka så, då får han bevisa att han håller det löftet. Öppen kommunikation är viktigt här mellan er. Men samtidigt så måste du göra ett val om du kan släppa detta eller inte. Även Om han visar på att han ändrat sig så kan din osäkerhet och rädsla fortfarande sitta kvar. Det blir inte hälsosamt och inget han gör för att bevisa att han hållet det han lovat kommer du att tro på.


    Sant! Jag måste nog fundera hur jag känner, och om jag kan glömma.. Är ju svårt då dom kommer ha kontakt men "normalt". Hade velat känna att han verkligen inser att det inte är ok
  • Sofiajaget

    Han sa nu att det är synd om honom för att jag inte förstår att han vill vara med mig..

  • Fru Darcy
    Sofiajaget skrev 2020-06-20 23:58:24 följande:

    Han sa nu att det är synd om honom för att jag inte förstår att han vill vara med mig..


    Så nu lyckades han projicera skulden på dig. Konstigt sätt han visar att han vill vara med dig på? Chatta med din väninna och hon skickar lättklädda bilder. Han snackar bara skit.

    Gör slut, de två asen förtjänar verkligen varandra.
  • Elviram
    Sofiajaget skrev 2020-06-17 18:48:51 följande:

    Sant! Jag måste nog fundera hur jag känner, och om jag kan glömma.. Är ju svårt då dom kommer ha kontakt men "normalt". Hade velat känna att han verkligen inser att det inte är ok


    Om du förväntar en specifik reaktion från honom för att du ska tro på honom så måste du säga det. Han kan ångra sig men kanske inte visar på det sättet du förvöntar dig.

    Lite märkligt uttryck att säga att det är synd om sig själv. Men alla kan uttrycka sig konstigt och klumpigt behöver inte betyda något negativt.
  • Magical
    Sofiajaget skrev 2020-06-20 23:58:24 följande:

    Han sa nu att det är synd om honom för att jag inte förstår att han vill vara med mig..


    Det är som så att ord är enkla att haspla ur sig men det är vad man gör som visar vad man egentligen vill = vill han vara med dig så slutar han ha den jargongen med sin sk "kompis". 

    Det är så enkelt: vägrar han avsluta det där snacket de har = han prioriterar den grejen över dig. 

    Sen kan han säga vad som helst, att han älskar dig osv, men han visar något annat, om han fortsätter 
  • Sofiajaget

    Är ju nu i sådan sits att jag känner att jag inte litar helt på han. Som om ja går med en oro hela tiden att han ska göra något för att svika mig

Svar på tråden Känner mig sviken