• Anonym (Ansgar)

Nätdejting, distans

Fick matchning med en tjej, som skrev till mig.
    Men hon bor långt bort.
    Skriver ni till folk som bor långt bort?
    Det gör inte jag.
    Jag förstår inte grejen?

• Svar på tråden Nätdejting, distans
  • Anonym (Ansgar)
    Anonym (Igen) skrev 2020-06-22 08:09:01 följande:
    Blir det många dater?
    Nej, hittar ingen intressant.
    Sen så har vi ju Corona också.
  • Anonym (Ansgar)
    Anonym (eee) skrev 2020-06-18 14:30:48 följande:
    som sagt, du behöver inte alls dejta folk som bor lägre bort. Your choice. Förstår bara inte riktigt vad du vill med tråden. 
    Mest ute efter diskussion. Om andra tycker det är kul att skriva med folk som bor på Månen, och hur kul det är att åka långt för en första dejt, som blir pannkaka.
  • Anonym (Ansgar)
    Anonym (H) skrev 2020-06-18 13:44:04 följande:

Vad är det för grej du inte förstår?

Träffade min man 2008 på nätet. Vi bodde då i olika länder, men tyckte båda att den andra verkade intressant så vi började chatta, vilket ledde till att han drygt en månad senare kom och hälsade på och vi gifte oss ett år senare.

Du gör ju förstås som du vill. Om din inkorg är full av toppenkandidater i ditt närområde är det ju bara att välja någon av dem.

Jag fattar inte hur man kan börja chatta med nån som bor så långt bort, och tro att chansen är stor att det kan bli nåt av det.
    Jag har också chattat med trevliga kvinnor som bor långt bort, men jag jag hade inga illusioner.
    Som en kvinna skrev på en dejtsajt: "vill att du bor nära, så att det är lätt att ses ofta".
  • Anonym (Ansgar)

Träffade min man 2008 på nätet. Vi bodde då i olika länder, men tyckte båda att den andra verkade intressant så vi började chatta, vilket ledde till att han drygt en månad senare kom och hälsade på och vi gifte oss ett år senare.

Du gör ju förstås som du vill. Om din inkorg är full av toppenkandidater i ditt närområde är det ju bara att välja någon av dem.

Skulle du ha rest till honom första gången?
  • Anonym (Ansgar)

Snabbt jobbat måste jag säga. Inte många som jag har träffat efter bara en månad. Och då bodde vi i samma land.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Ansgar) skrev 2020-06-23 09:36:24 följande:
    Mest ute efter diskussion. Om andra tycker det är kul att skriva med folk som bor på Månen, och hur kul det är att åka långt för en första dejt, som blir pannkaka.
    När jag träffade min blivande fru för första gången bodde vi i olika länder, blev en del resande men sen länge är vi gifta.

Träffar man någon som det verkar klicka med kan det vara värt en resa.

• Anonym (Ansgar)
    Anonym (Igen) skrev 2020-06-23 10:21:33 följande:
    När jag träffade min blivande fru för första gången bodde vi i olika länder, blev en del resande men sen länge är vi gifta.

Träffar man någon som det verkar klicka med kan det vara värt en resa.
    Åkte du till henne första gången? Tror du att det är vanligt att folk vill resa långt för att det "verkar klicka"?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Ansgar) skrev 2020-06-23 10:31:14 följande:
    Åkte du till henne första gången? Tror du att det är vanligt att folk vill resa långt för att det "verkar klicka"?
    Ja, jag åkte till henne första gången. Sen åkte hon till mig.

Om man åker långt beror väl på vad man vill, hur läget är och om båda är med på noterna.

Kan man inte tänka sig flytta blir läget annorlunda än om man är det.

Skulle du kunna flytta till din stora kärlek? Byta bostad, jobb, socialt liv mm?
  • Anonym (Ansgar)
    Anonym (Igen) skrev 2020-06-23 10:41:54 följande:
    Ja, jag åkte till henne första gången. Sen åkte hon till mig.

Om man åker långt beror väl på vad man vill, hur läget är och om båda är med på noterna.

Kan man inte tänka sig flytta blir läget annorlunda än om man är det.

Skulle du kunna flytta till din stora kärlek? Byta bostad, jobb, socialt liv mm?
    Jag har åkt långt till kvinnor, som det verkade klicka med. När vi väl träffades IRL så klickade vi inte.
    Jag skulle flytta till min stora kärlek.
    Men jag åker aldrig mer långt för att träffa en kvinna på en första dejt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Ansgar) skrev 2020-06-23 09:43:41 följande:
    Skulle du ha rest till honom första gången?
    Klart jag skulle. Om det känns helt rätt tänker jag verkligen inte sitta hemma och missa chansen. Åkte till honom strax efter och efter en sommar flyttade vi ihop. Är det rätt är det lätt.
    Anonym (Ansgar) skrev 2020-06-23 09:42:04 följande:
    Jag fattar inte hur man kan börja chatta med nån som bor så långt bort, och tro att chansen är stor att det kan bli nåt av det.
    Jag har också chattat med trevliga kvinnor som bor långt bort, men jag jag hade inga illusioner.
    Som en kvinna skrev på en dejtsajt: "vill att du bor nära, så att det är lätt att ses ofta".

Det har hänt mig två gånger i livet, att det klickat på ett sådant plan att man bara måste ses. Båda gångerna har vi blivit tillsammans direkt. Tyvärr höll det bara ett par år med mitt ex, men hade verkligen inte vara utan den erfarenheten heller. 
  • Zoldaten76

Flyttade dryga 30 mil till min kärlek. Vi fick barn och gifte oss. Sen sprack det tyvärr.

Så nu blev man fast i hennes ort pga av barnen.

Har haft lite dejter men det är fruktansvärt svårt ju äldre man blir att det ska klaffa tycker jag.. 8 mil är min gräns. Man kan inte begära att man ska finna nån så nära. Då får man leta i evigheter känns det som.

• Ms H
    Limeblad skrev 2020-06-23 07:56:22 följande:

Det hade inte funkat i Stockholm. Bor du söder eller norr om city? Haha

Nej men det finns ju ingen som kräver att du ska dejta bredare så så länge det funkar för dig.

Varför skulle det inte funka i Stockholm menar du? Där lär väl finnas fler närdetjare inom 30 min avstånd än i en småstad med mer än 30 min till närmsta lite större stad?
  • Ms H

Jag begränsade mig till de två närmsta lite större städerna, samt småställen som låg lika nära, när jag nätdejtande. Det gav lite mindre än en timmes resa som längst. Ville kunna träffa den jag ev skulle dejta ofta om det skulle bli nått, en sväng efter jobbet och så.

Hittade ?min prins? mindre än en mil hemifrån till slut :)

• Limeblad
    Ms H skrev 2020-06-23 15:03:04 följande:

Varför skulle det inte funka i Stockholm menar du? Där lär väl finnas fler närdetjare inom 30 min avstånd än i en småstad med mer än 30 min till närmsta lite större stad?

Jag menar att det skulle vara fånigt att fråga i vilken stadsdel någon bor. Det tar oftast längre tid en 30 min att transportera sig inom Stockholm. Skulle tro att de flesta lägger mer tid än så på att ta sig till sina jobb varje dag.
  • Anonym (Ansgar)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 14:40:20 följande:
    Klart jag skulle. Om det känns helt rätt tänker jag verkligen inte sitta hemma och missa chansen. Åkte till honom strax efter och efter en sommar flyttade vi ihop. Är det rätt är det lätt.
    Anonym (Ansgar) skrev 2020-06-23 09:42:04 följande:

Det har hänt mig två gånger i livet, att det klickat på ett sådant plan att man bara måste ses. Båda gångerna har vi blivit tillsammans direkt. Tyvärr höll det bara ett par år med mitt ex, men hade verkligen inte vara utan den erfarenheten heller. 
    Det är nog inte vanligt att kvinnor är beredda att åka till ett annat land för att träffa en man för första gången.
  • Anonym (Ansgar)
    Ms H skrev 2020-06-23 15:08:10 följande:

Jag begränsade mig till de två närmsta lite större städerna, samt småställen som låg lika nära, när jag nätdejtande. Det gav lite mindre än en timmes resa som längst. Ville kunna träffa den jag ev skulle dejta ofta om det skulle bli nått, en sväng efter jobbet och så.

Hittade ?min prins? mindre än en mil hemifrån till slut :)

Precis, varför gå över ån efter vatten?
Svar på tråden Nätdejting, distans